Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00, αλλά το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου φέρεται να αποχώρησε από την εργασία του στις… 22:10. Στην απολογία του αναμένεται να ισχυριστεί ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος -έτσι κι αλλιώς- θα έπρεπε να έχει φύγει στις 23:00, ενώ θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο, για να διορθωθούν.
Σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος σταθμάρχης κατηγορείται ήδη για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες. Ο εφέτης ανακριτής συνεχίζει την έρευνα για να διαπιστώσει το μέγεθος των ευθυνών, αλλά και να κατανοήσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος.
Σε αυτή την κατεύθυνση, ο ανακριτής συγκεντρώνει στοιχεία από την απολογία του σταθμάρχη της συγκεκριμένης βάρδιας, αλλά και πληροφορίες που χρειάζεται για την εξέλιξη της υπόθεσης.
Χθες, απολογήθηκε ο συμβασιούχος απογευματινός σταθμάρχης, ο οποίος με τη σύμφωνη γνώμη του αντιεισαγγελέα Εφετών και του εφέτη ανακριτή αφέθηκε ελεύθερος με τους όρους της καταβολής εγγύησης 10.000 ευρώ, απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα.
Ο συμβασιούχος σταθμάρχης είχε μαζί του και δύο γυναίκες, επίσης συμβασιούχοι σταθμάρχες, ως μάρτυρες, ώστε να εξηγήσουν στον εφέτη ανακριτή ποιο είναι ακριβώς το καθεστώς με τις συμβάσεις, τα ωράρια και τις βάρδιες. Φέρεται να υποστήριξε πως είχε συγκεκριμένο ωράριο, δουλεύοντας από τις 14:00 έως τις 22:00, ενώ επειδή ήταν συμβασιούχος δεν έκανε υπερωρίες, καθώς δεν τις πληρωνόταν.
Επομένως, δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 23:00, όταν έγιναν και οι κρίσιμοι χειρισμοί στον πίνακα ελέγχου που οδήγησαν τις δύο αμαξοστοιχίες στη σύγκρουση. Επιπλέον, ισχυρίστηκε πως η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως, είτε οκτώ ώρες σε πενθήμερη εργασία είτε 6 ώρες και 40 λεπτά σε εξαήμερη εργασία, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο πέραν τις 22:00 που σχολούσε. Πάντως, πληροφορίες αναφέρουν ότι το ωράριο εργασίας είχε συμφωνηθεί… προφορικά με τον προϊστάμενό του, ενώ ως συμβασιούχος όφειλε να είναι διαθέσιμος και πέραν του ωραρίου του.
Ο συμβασιούχος σταθμάρχης φέρεται να ισχυρίστηκε ότι η εργασία του ήταν πάντοτε επικουρική και πάντα εκτελούσε εντολές από τον εκάστοτε εμπειρότερο συνάδελφο με τον οποίο ήταν σε κάθε βάρδια. Επίσης, ισχυρίστηκε πως άπαντες γνώριζαν ότι καθημερινά αναχωρούσε στις 22:15, για να προλάβει το τελευταίο τρένο για τον Βόλο, όπου κατοικεί. Ακόμη, υποστήριξε ότι δεν γνώριζε τον πίνακα ελέγχου στο σταθμό της Λάρισας και πως η μόνη φορά που έμεινε μόνος του ως σταθμάρχης ήταν στο σταθμαρχείο του Βόλου. Σε δηλώσεις της, η δικηγόρος του, Σοφία Αποστολάκη, είπε: «Η ψυχολογία του είναι άσχημη, αλλά τουλάχιστον προχωρά τη ζωή του τώρα, θα είναι βέβαια κατηγορούμενος, αλλά θα το παλέψουμε…».
Μετά τη σημερινή απολογία του πιο έμπειρου σταθμάρχη, σειρά θα πάρει ο επιθεωρητής εργασίας, ο οποίος αναμένεται να απολογηθεί μεθαύριο. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα το πράξει με απολογητικό σημείωμα 80 σελίδων.