Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, το καταγραφικό ήταν απενεργοποιημένο από το καλοκαίρι του 2018!
Σύμφωνα με πληροφορίες το πόρισμα διαπιστώνει ευθύνες στον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Τονίζεται επίσης ότι μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.
Επίσης διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από την γραμμή ανόδου στην γραμμή καθόδου).
Επιπλέον, στο πόρισμα φέρεται να επισημαίνεται ότι κατά τον χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί. Δεν λειτουργούσε δηλαδή, η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και η φωτοσήμανση που θα απέτρεπαν το συμβάν.
Στο πόρισμα φέρεται η φωτιά να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, όπως ξύλινη επένδυση, υφασμάτινα καθίσματα, κ.λπ
ΕΦΕΤ: Ανάκληση παρτίδας καπνιστού σολομού
Επίσης, φαίνεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας. Σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης χωρίς όμως να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Επίσης, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες.
Τέμπη: Πήρε προθεσμία για να απολογηθεί ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων & Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ
Προθεσμία για να απολογηθεί στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ζήτησε και πήρε για αρχές Ιουλίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων & Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, Ζαχαρίας Στουρνάρας, ο οποίος εμπλέκεται στην σιδηροδρομική τραγωδία και κατηγορείται για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών.
Επίσης ο δικηγόρος του αποθανόντος μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας ζήτησε από τις δικαστικές αρχές όλες τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που έγιναν το βράδυ της μοιραίας νύχτας του δυστυχήματος.
Σημειώνεται, πως η έρευνα για τα αίτια και τις ευθύνες του δυστυχήματος συνεχίζονται από τον ανακριτή, ενώ δεν αποκλείεται να ασκηθούν στο μέλλον και άλλες διώξεις σε πρόσωπα που έχουν ευθύνες για το δυστύχημα των Τεμπών.
Ναυάγιο στην Πύλο: Πήραν προθεσμία για αύριο οι 9 συλληφθέντες