Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την έρευνα που είναι σε εξέλιξη, το τραγικό δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τρένο.
Αξίζει να σημειώσουμε πως όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλό.
Όπως αναφέρουν ίδιες πληροφορίες η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας όπου και συνελήφθη. Την ίδια ώρα, ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει στο σημείο και μόλις συγκεντρωθούν τα πρώτα στοιχεία οι εισαγγελικές αρχές αναμένεται να προχωρήσουν σε ποινικές διώξεις, που θα αφορούν το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που διώκεται ως κακούργημα.
Διώξεις ενδέχεται να ασκηθούν και για ανθρωποκτονίες στις οποίες δεν αποκλείεται να αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στην Κω
Τρένα στα Τέμπη: Ποιος είναι ο σταθμάρχης
Στις φήμες που αναφέρουν ότι ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας ο σταθμάρχης είναι 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.
Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείρηση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Λεπτό προς λεπτό οι εξελίξεις για τη φονική σύγκρουση
Τέμπη: Στους 38 οι νεκροί από τη σύγκρουση τρένων – Συνεχίζονται οι προσπάθειες απεγκλωβισμού