Συγκροτήθηκε, δύο εβδομάδες μετά από την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, το Συντονιστικό Κέντρο Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, με τη συμμετοχή του ΟΣΕ, πυροσβεστικής, αστυνομίας, ΕΚΑΒ και Hellenic Train. Σκοπός του είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν σε συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων. Σήμερα λαμβάνει χώρα η πρώτη συνεδρίαση, παρουσία και του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.
Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.
Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:
22.03.2023:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
- Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
- Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
- Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
- Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
- Λάρισα – Βόλος
- Λαμία – Στυλίδα
06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Αγώνας δρόμου για τα αντιπλημμυρικά
- Λοιπά δρομολόγια
Εντείνονται τα μέτρα ασφαλείας
Ήδη δόθηκαν δόθηκαν οδηγίες για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.
Ο υπουργός Επικρατείας σημείωσε ότι υπάρχει ήδη ένα εγκεκριμένο σχέδιο για τη διαχείριση κρίσεων από τον Δεκέμβριο του 2020 στους σιδηροδρόμους, το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, κι αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.
Διαβάστε σχετικά: Τι συζητήθηκε στην πρώτη σύσκεψη του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας
Εξάλλου, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και έναν συνοδό. Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.
Άμεσα μέτρα:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
- Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
Μείωση ταχύτητας:
- 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
- 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.