Την Παρασκευή, σημειώθηκε η παρ΄ολίγον μετωπική σύγκρουση δυο συρμών του προαστιακού και το Σάββατο η σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμένων δέντρων, ένας εκ των οποίων μάλιστα «καρφώθηκε» στο τρένο και βρέθηκε μέσα στην καμπίνα μηχανοδήγησης.
Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών.
Μόνο μέσα στο 2024 είχαμε έως τώρα τέσσερα περιστατικά σύγκρουσης: τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και αυτό του Σαββάτου. Στα τρία πρώτα μάλιστα, υπήρξε και ελαφρύς τραυματισμός του μηχανοδηγού.
Αποτέλεσμα αυτού, το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο (14/09) να αποφασίσει το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:
-24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εώς την λήξη της βάρδιας.
-10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Επίσης αναμένεται νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν από κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.
Κυρίαρχο αίτημα των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας, κλπ. Ένα από τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία οι μηχανοδηγοί είχαν καταγγείλει επανειλημμένως συμπεριλαμβάνοντάς το και στο τελευταίο εξώδικο που είχαν αποστείλει στη διοίκηση του ΟΣΕ και της Hellenic Train μέσα στο καλοκαίρι ήταν αυτός της έντονης βλάστησης στο δίκτυο.
Το χρονικό μιας παρ’ ολίγον τραγωδίας
Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.
Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.
Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. προτού εισέλθει στην μονή γραμμή.
Μέτρα από τον ΟΣΕ
Όπως ανακοινώθηκε χθες το απόγευμα, ο ΟΣΕ επισπεύδει «τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων». Για το σκοπό αυτό συστήνει μια νέα Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό με αντικείμενο τον σχεδιασμό, τις διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Ειδήσεις σήμερα
Απεργία 10 Οκτωβρίου – Ποιοι θα σηκώσουν χειρόφρενο