«Πρόκειται για ένα γιαούρτι που παράγεται από την εταιρεία Trimona Foods με έδρα τη Νέα Υόρκη και πουλάει βουλγαρικά γαλακτοκομικά προϊόντα. Η αναγραφή που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα γιαούρτια της είναι απολύτως προσβλητική, χρησιμοποιώντας στην επισήμανσή τους με εμφατικό τρόπο τη φράση: «ΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΣΕ ΕΜΑΣ»!
Το γεγονός αυτό μας έχει εξοργίσει όχι μόνον γιατί τα μέλη μας είναι οι μόνοι παραγωγοί ελληνικού γιαουρτιού, του πλέον φημισμένου και διαδεδομένου γαλακτοκομικού προϊόντος στον κόσμο, αλλά και διότι η παραπάνω αναγραφή στη συσκευασία του μας προσβάλει ως Έλληνες!», τόνισε στο Eleftherostypos.gr ο πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Δρ. Χρήστος Αποστολόπουλος.
Επισημαίνει πως αν διαβάσει κανείς τι γράφει στην ετικέτα του το συγκεκριμένο προϊόν θα μείνει με την εντύπωση ότι είναι διατροφικά καλύτερο από το στραγγιστό γιαούρτι. «Αναφέρει ότι: ‘το βουλγάρικο γιαούρτι σε αντίθεση με το ελληνικό δεν στραγγίζεται.
Γιατί η οροπρωτεϊνη είναι ίσως το καλύτερο διατροφικό συστατικό στο γιαούρτι περιλαμβάνοντας απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία’. Δεν αναφέρει όμως όλη την αλήθεια, διότι απλούστατα δεν τους συμφέρει!
Δεν αναφέρει δηλαδή ότι η περιεκτικότητα σε οροπρωτεϊνη του Βουλγάρικου γιαουρτιού είναι ~1,1g/100g ενώ του στραγγιστού είναι 1,5% για ας έχει στραγγιστεί/αφαιρεθεί μια μεγάλη ποσότητα οροπρωτεϊνης διότι απλούστατα χρησιμοποιείται υπερδιπλάσια ποσότητα γάλακτος για την παραγωγή του!! Ούτε φυσικά αναφέρεται ότι το βουλγάρικο γιαούρτι έχει συνολική πρωτεΐνη υποδιπλάσια του στραγγιστού! Και πολλά άλλα βέβαια!», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου.
«Η έκταση της παρανομίας και της εθνικής συκοφαντίας καθώς και η σημαντικότητά της, εξ ορισμού ανάγει το πρόβλημα σε εθνικό επίπεδο στο οποίο η Ελληνική Πολιτεία οφείλει άμεσα να αντιδράσει. Για αυτό τον λόγο o Σύνδεσμος ζήτησε την άμεση παρέμβαση των αρμοδίων υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών, σε κάθε επίπεδο. Η υπομονή και η ανοχή έχει τα όρια της, τα οποία έχουν στην προκειμένη περίπτωση ξεπεραστεί κατά πολύ!», είπε.
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις «μαϊμού» ελληνικού γιαουρτιού στη διεθνή αγορά υπολογίζεται σε 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι έχει τζίρο μόλις 100 εκατομμύρια ευρώ.
«Η φράση: ‘ελληνικό γιαούρτι’ δεν δηλώνει συνταγή αλλά χώρα προέλευσης. Όπως ακριβώς συμβαίνει με το ‘γαλλικό κρασί’ ή με το ‘ιταλικό τυρί’. Επομένως, ο καταναλωτής παραπλανάται όταν αγοράζει ‘ελληνικό γιαούρτι’ και θεωρεί ότι παρασκευάστηκε στη χώρα μας», προσέθεσε. Οι χώρες με τα περισσότερα «μαϊμού» ελληνικά γιαούρτια στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ τους είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Μέση Ανατολή. «Στην Ευρώπη υπάρχει έλεγχος. Κάποια στιγμή η Τσεχία επιχείρησε να νομοθετήσει ‘ελληνικό γιαούρτι’ και ‘τύπου ελληνικού γιαουρτιού’ και υπήρξε αντίδραση ακόμη και από την ΕΕ και αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει», κατέληξε ο Δρ. Αποστολόπουλος.
Ειδήσεις σήμερα
Tik Tok: Στο νοσοκομείο νεαρή με εγκαύματα- Μιμήθηκε βίντεο από τα social- Αποτρίχωση με… ζάχαρη