Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 την Τετάρτη 20 Μαρτίου. Αμέσως ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του, που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό, ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του F-16. Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από τη Λάρισα μαζί με άλλα τρία μαχητικά.
Μόλις 3΄΄ και 20g. Δηλαδή 20 φορές το βάρος του σήκωσε ο 29χρονος ιπτάμενος της 337 Μοίρας κατά την εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Το εκτινασσόμενο κάθισμα εκσφενδόνισε τον υποσμηναγό περίπου 150 μακριά από το F-16 του οποίου χάθηκε ο έλεγχος.
«Τα 20g είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη θέματα οξυγόνου, υπάρχουν περιπτώσεις στην εγκατάλειψη που ο άλλος λιποθύμησε ,αυτό όμως μπορεί να συμβεί και από την κρούση του αέρα. Δε το καταλαβαίνει γιατί είναι τόσο γρήγορη η διαδικασία αν και είναι ελεγχόμενη, αποφασίζεις και λες τώρα δε μπορώ να συνεχίσω, πρέπει να εγκαταλείψω, άρα κάνεις ενέργειες μία μία όπως έχεις μάθει», δήλωσε ο Ιωάννης Βαμβακός, αντιπτέραρχος, ιπτάμενος εν αποστρατεία.
Οι ιπτάμενοι της τετράδας των αεροσκαφών είχαν ολοκληρώσει μια σειρά ασκήσεων στο βορειοανατολικό Αιγαίο. Η πτήση της επιστροφής, πάνω από τα 10.000 προσέγγιζε προς την Λάρισα. Περίπου 50 ναυτικά μίλια από την 110 Πτέρυγα Μάχης όλοι παρατήρησαν ότι το F-16 block 52 plus που χειρίζονταν ο 29χρονος υποσμηναγός έφευγε από τον σχηματισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο 29χρονος επιχείρησε να επαναφέρει το F-16 και αμέσως μετά πήρε την απόφαση που απαιτούνταν, την στιγμή μάλιστα όπου και οι συνάδελφοί του τον προέτρεπαν να εγκαταλείψει το μαχητικό.
Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής έσπευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο, τρία εναέρια μέσα και μια φρεγάτα.
Πηγές από το αεροπορικό επιτελείο τονίζουν ότι ο υποσμηναγός λειτούργησε υποδειγματικά σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ειδοποιώντας ακόμη και με το κινητό του ώστε να γνωρίζουν όλοι ότι είναι καλά. Και υπενθυμίζουν ότι την περασμένη χρονιά η αεροπορία θρηνούσε για 5 αεροπόρους της.
Η συντήρηση των εκτινασσόμενων καθισμάτων απαιτεί υψηλή ακρίβεια καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάσωση και επιβίωση του πιλότου όταν εξαντληθούν οι επιλογές του
Ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, πτέραρχος και αμυντικός αναλυτής μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Συνδέσεις», δήλωσε: «όλα τα αεροσκάφη ανεξάρτητα της παλαιότητας συντηρούνται όπως ακριβώς πρέπει και στη συνέχεια δίνονται για πτήση».
Ο πιλότος προσάρμοσε το κάθισμα στην κατάλληλη θέση για να εξασφαλίσει την ασφαλέστερη δυνατή εκτίναξη κι ενεργοποίησε τη διαδικασία εκτίναξης αφού βρέθηκε στο κενό ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο έπεσε στη θάλασσα περιμένοντας τη διάσωσή του.
Επίσης ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, συμπλήρωσε πως: «μέχρι να απογειωθεί από τη Λήμνο, μέχρι να εντοπιστεί και στη συνέχεια να τον περισυλλέξουν σαφώς παίρνει κάποιον χρόνο, ο χειριστής χρησιμοποίησε και τη βάρκα, μπήκε μέσα γιατί στον χειριστή όταν εγκαταλείπει υπάρχει το κυτίο διάσωσης».
Ο Ιωάννης Βαμβακός, αντιπτέραρχος, ιπτάμενος εν αποστρατεία, ανέφερε ότι: « Ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμα του, το κάθισμα του F-16 είναι AST-2 η κατηγορία του,30 μοίρες οπισθόκλιση οπότε κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων, φεύγει πρώτα η καλύπτρα, εν συνεχεία φεύγει το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται και να πάει κατευθείαν προς τα κάτω».
Οι διασώστες κατάφεραν να επιβιβάσουν τον υποσμηναγό στο Super Puma που είχε απογειωθεί από τη Λήμνο και μεταφέρθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας στην Αθήνα.
Ειδήσεις σήμερα
Ιωάννινα: Θρίλερ με το διαμελισμένο πτώμα που βρέθηκε – Πρόκειται για δολοφονία «μήνυμα»
Γλυφάδα: Χειροπέδες σε δύο 17χρονους για διακίνηση ναρκωτικών
Survivor 2024: Χώρισε μετά το παιχνίδι η Ζωή Ασουμανάκη – Αποκλειστικές αποκαλύψεις
Η Πισπιρίγκου μηνύει τη συνήγορο Δασκαλάκη – «Όχι, κυρία μου, δεν έχω να ακούσω τίποτα»