Οι διαθεσιµότητες βρίσκονται κάτω των αποδεκτών ορίων και τίποτε δεν δείχνει ότι αυτές θα βελτιωθούν. Αυτό σηµαίνει µε απλά λόγια ότι η Πολεμική Αεροπορία θα χρειαστεί γρήγορα ένα νέο µεταφορικό αεροσκάφος.
Η απόκτηση των µεταχειρισµένων C-130J από χώρα του ΝΑΤΟ η οποία θεωρητικά µπορεί να τα διαθέσει προς πώληση, έχει κύριο αντίπαλο το αεροσκάφος της EMBRAER C-390 το οποίο είναι σήµερα ένα από τα πλέον σύγχρονα µέσα µεταφορικά αεροσκάφη στον κόσµο. Ποια η κύρια διαφορά ανάµεσα στα δύο αεροσκάφη;
Τα µεν C-130 είναι ελικοφόρα ενώ τα C-390 αεριωθούµενα. Το να προχωρήσει η Πολεμική Αεροπορία από τη χρήση ελικοφόρων αεροσκαφών στη χρήση αεροσκαφών µε κινητήρες Turbofan θεωρείται επιβεβληµένο. Το πλεονέκτηµα των κινητήρων turbofan έναντι των ελικοστρόβιλων (turboprops) είναι ότι παράγουν µεγαλύτερη ισχύ (ώση) με την ίδια ποσότητα καυσίµου. Οι ελικοστρόβιλοι έχουν καλύτερη κατανάλωση καυσίµου σε χαµηλές ταχύτητες σε αντίθεση µε τους turbofan που παρουσιάζουν χαµηλότερη κατανάλωση καυσίµου σε υψηλότερες ταχύτητες.
Το κυριότερο πλεονέκτηµα των αεροσκαφών που χρησιµοποιούν turbofan κινητήρες έναντι των ελικοστρόβιλων είναι φυσικά οι επιδόσεις καθώς τα αεροσκάφη µπορούν να αναπτύξουν πολύ µεγαλύτερες ταχύτητες και να πετάξουν σε υψηλότερο υψόµετρο, κάτι που σηµαίνει µειωµένη διάρκεια αποστολής και ασφαλέστερη διαφυγή από περιοχή υψηλού κινδύνου σε πολεµικές συνθήκες.
Κατ΄ αυτόν τον τρόπο η λύση των αεροσκαφών turbofan όπως αυτή του C-390 θεωρείται µονόδροµος για την Πολεμική Αεροπορία. Μόνη λύση, προσωρινή, όχι η αγορά, αλλά το leasing κάποιων C-130J µέχρι να παραδοθούν τα νέα C-390.
Ειδήσεις σήμερα
Τουρισμός: Στο κατώφλι της Ελλάδας επενδύσεις εκατομμυρίων
Κουμουτσάκος στον «Ε.Τ.»: «Εφικτή μια στερεή περίοδος ύφεσης με την Τουρκία»