Όπως αναφέρει ο ξεναγός της περιοχής, Αντώνης Ιωαννίδης, οι τουρίστες έχουν μεγάλη περιέργεια για τον φράχτη του Έβρου και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους, αφού έχει χτιστεί για την περαιτέρω θωράκιση των συνόρων της χώρας αλλά και για την αποτροπή παράνομων μεταναστευτικών ροών.
Εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οι τουρίστες μπορούν να βρεθούν ακόμη και σε απόσταση μόλις 50 μέτρων από τον φράχτη του Έβρου για να τον δουν από κοντά «επειδή ακούν συχνά για αυτόν», τονίζει ο κ. Ιωαννίδης.
«Προσωπικά έχω κάνει πολλές ξεναγήσεις στον φράχτη του Έβρου, καθώς ουσιαστικά έχει γίνει ένα ακόμη αξιοθέατο της περιοχής που μπορεί ο καθένας να δει, από την στιγμή που υπάρχει στο πρόγραμμα η επίσκεψη και η βαρκάδα στο Δέλτα.
Οι τουρίστες ακούνε συχνά και γνωρίζουν για τον φράχτη, και είναι κάτι που επιθυμούν να δουν ζωντανά. Υπάρχει γενικότερα αυτή η περιέργεια, έχουν συνδυάσει τον Έβρο με το συγκεκριμένο έργο» δηλώνει ο ξεναγός της περιοχής, Αντώνης Ιωαννίδης.
Η άρση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού επανέφερε τις βαρκάδες στο Δέλτα του Έβρου και η «νούμερο 1» επιλογή των τουριστών είναι να δουν τον φράχτη από κοντά.
Ωστόσο, το σημείο αποτελεί στρατιωτική ζώνη και χρειάζεται ειδική άδεια από το Λιμεναρχείο και τον Στρατό για την συγκεκριμένη διαδρομή, κυρίως για τους ξένους τουρίστες.
«Κυρίως όσον αφορά τους ξένους επισκέπτες πρέπει να δηλώσουμε την λίστα ονομάτων μία εβδομάδα νωρίτερα. Οπότε εφόσον ο καιρός είναι καλός και έχουμε πάρει την άδεια, μπορούμε να πραγματοποιήσουμε την ξενάγηση» προσθέτει ο ξεναγός.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Όσον αφορά το ενδεχόμενο να προκαλούνται ανάμεικτα συναισθήματα, λόγω της αντίθεσης στην εικόνα των τοπίων με τον πανύψηλο φράχτη και τα φυλάκια των συνόρων, ο ξεναγός εξήγησε στο ThessToday.gr ότι δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τους επισκέπτες όταν γίνεται η εκτενής αναφορά στον φράχτη.
«Την στιγμή που περνάμε από δίπλα, οι τουρίστες αντιλαμβάνονται πως πρόκειται για ένα έργο κυρίως με στρατιωτικό χαρακτήρα για την προστασία των συνόρων, κι όχι τόσο για τους μετανάστες που προσπαθούν να περάσουν. Εμείς ως ξεναγοί, εξηγούμε τα χαρακτηριστικά του και μεταφέρουμε τα δεδομένα, όπως κάνουμε σε οποιοδήποτε αξιοθέατο».
«Είναι ανάγκη να φτιαχτεί ο δρόμος»
Ωστόσο δεν είναι λίγα τα προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο, στην διαδρομή από τις Φέρες μέχρι το Δέλτα του Έβρου, η οποία πραγματοποιείται με τουριστικό λεωφορείο που εξυπηρετεί το group, καθώς πρόκειται για χωματόδρομο, με λακκούβες και λάσπες, χωρίς πινακίδες σήμανσης.
«Η συγκεκριμένη διαδρομή είναι αυτή που βρίσκεται παράλληλα με τον φράχτη για πολλά χιλιόμετρα και η κατάσταση είναι τραγική. Πολλές φορές δεν μας επιτράπηκε να προχωρήσουμε προς το Δέλτα και να κάνουμε την βαρκάδα, αφού το λεωφορείο δεν μπορούσε να περάσει για εμφανείς λόγους ασφαλείας. Δεν υπάρχει δρόμος, υπάρχει ανάχωμα, και όταν βρέχει είναι ακόμη πιο δύσκολο», εξηγεί.
Όπως επισημαίνει ο κ. Ιωαννίδης, υπάρχει ένα μικρό μέρος του Δέλτα στην τουρκική πλευρά, κι έχει φτιαχτεί ο δρόμος προκειμένου να είναι ευκολότερη η πρόσβαση σε αυτό, αλλά και η ξενάγηση στον φυσικό μοναδικό πλούτο της περιοχής.
«Ουσιαστικά κάνουν ξενάγηση στο Δέλτα του Έβρου από την δική τους πλευρά, την στιγμή που το δικό μας μέρος είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Είναι εγκαταλελειμμένο, γεμάτο βρωμιά και σκουπίδια, και είναι δύσκολο να το επισκεφθείς, ακόμη κι αν όλοι οι φορείς και παράγοντες το διαφημίζουν ως το καλύτερο αξιοθέατο.
Τουριστικοί πράκτορες και ξεναγοί, τονίζουμε το ίδιο πράγμα, πως δεν γίνεται να περνάνε λεωφορεία από το ανάχωμα, είναι ανάγκη να φτιαχτεί ο δρόμος, γιατί δυσκολευόμαστε μέχρι και να κάνουμε τις ξεναγήσεις», καταλήγει ο κ. Ιωαννίδης.
Ειδήσεις σήμερα
Γιώργος Καραϊβάζ: Ανοίγουν φάκελοι με τα… πλοκάμια της Greek Mafia
Εκλογές 2023: Έκοψε το νεοναζιστικό μόρφωμα ο Άρειος Πάγος
«Φωτοβολταϊκά στη στέγη» για νοικοκυριά και αγρότες – Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις