Την ίδια ώρα αρκετά ερωτήματα προκύπτουν για το πως οι σφαίρες από το Καλάσνικόφ κατάφεραν και πέρασαν το θωρακισμένο αυτοκίνητο γνωστής μάρκας SUV και που ήταν κατηγορίας Β6.
Σύμφωνα με τον ειδικό θωρακισμένων αυτοκινήτων Δημήτρη Ασημακόπουλο που μίλησε στην εκπομπή «Action Τώρα», αντέχει πυροβολισμούς από Καλάσνικοφ καθώς προστατεύει από αυτόματο τυφέκιο -προδιαγραφών ΝΑΤΟ και βομβιστική ενεργεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν άντεξε τους πυροβολισμούς. Όπως αναφέρει ο κ. Ασημακόπουλος, το παράθυρο άντεξε και άρχιζε να σπάει από τον δεύτερο γεμιστήρα και μετά.
Μάλιστα ο Δημήτρης Ασημακόπουλος είπε ότι το θύμα θα μπορούσε να βάλει μπροστά και να φύγει, καθώς μεσολαβούσαν κάποια δευτερόλεπτα μέχρι να σπάσει το τζάμι. Αυτό δεν έγινε γιατί πιθανόν ο Βαγγέλης Ζαμπούνης να τρομοκρατήθηκε και να έπεσε απλά κάτω. Μάλιστα ο ειδικός των θωρακισμένων αυτοκινήτων επεσήμανε ότι ακόμα και την στιγμή που ο δράστης ανοίγει την πόρτα για να τον πυροβολήσει εξ επαφής το παράθυρο φαίνεται ότι έχει αντέξει.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με τον κ. Ασημακόπουλο, το παράθυρο δεν άντεξε επειδή δέχτηκε πολλούς πυροβολισμούς μαζί, αλλά θα μπορούσε να είχε προστατεύσει το θύμα αν αυτός είχε βάλει μπρος το αυτοκίνητο και είχε φύγει. Στη συνέχεια ο ίδιος ανέφερε ότι τέτοια αυτοκίνητα «δεν μπορείς να χτυπήσεις από τόσο κοντά, εξοστρακίστηκαν οι σφαίρες και βρέθηκαν σε μπαλκόνια δεξιά αριστερά».
Θωρακισμένα αυτοκίνητα: Τι είναι και πόσο κοστίζουν
Σύμφωνα με το Autotypos.gr, τα θωρακισμένα αυτοκίνητα διαθέτουν ενισχυμένη δομή για να προσφέρουν προστασία στους επιβαίνοντες σε περίπτωση επίθεσης. Τα περισσότερα θωρακισμένα οχήματα προς πώληση είναι εφοδιασμένα με αλεξίσφαιρο γυαλί και βαλλιστικό χάλυβα. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, ότι τα θωρακισμένα οχήματα περιορίζονται σε στρατιωτικά τανκς ή αυτοκίνητα της αστυνομίας, τα τελευταία 20 χρόνια οι εταιρείες παράγουν θωρακισμένα αυτοκίνητα τα οποία δεν ξεχωρίζουν καθόλου από τα συμβατικά.
Τα θωρακισμένα οχήματα χρησιμοποιούνται συχνά για την προστασία παγκόσμιων ηγετών, διασημοτήτων ή πολιτικών προσώπων, λόγω της ικανότητάς τους να είναι εμφανισιακά πανομοιότυπα με τα κανονικά αυτοκίνητα. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα θωρακισμένου οχήματος θα ήταν η θωρακισμένη λιμουζίνα Cadillac, που ονομάζεται «The Beast», που χρησιμοποιείται από τον εκάστοτε Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, η οποία φέρεται να έχει μια πλάκα θωράκισης πάχους 15 εκατοστών μεταξύ των άλλων ενισχύσεων. Πολλοί επιχειρηματίες χρησιμοποιούν επίσης θωρακισμένα οχήματα για να προστατεύσουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και την περιουσία τους.
Όσον αφορά το κόστος για την απόκτηση ενός θωρακισμένου οχήματος, οι τιμές για την αγορά ενός καινούριου ξεκινούν από τις 150.000 ευρώ, ενώ για τη μετατροπή ενός συμβατικού σε θωρακισμένο το κόστος είναι περίπου 100.000 ευρώ.
Η μετατροπή ενός θωρακισμένου οχήματος περιλαμβάνει την προσθήκη μιας ευρείας σειράς εξαρτημάτων με βάση το επίπεδο προστασίας και τις προδιαγραφές που απαιτούνται από τον χρήστη. Τα δύο κύρια και τυπικά βήματα περιλαμβάνουν την αντικατάσταση όλων των γυαλιών με βαλλιστικό γυαλί πολλαπλών στρώσεων και την ενίσχυση όλου του οχήματος με ενισχυμένο βαλλιστικό χάλυβα. Μερικές από τις άλλες κοινές προσθήκες περιλαμβάνουν προστασία δεξαμενής καυσίμου και μπαταρίας, προστατευτικά καπνού, ελαστικά run-flat και ενδοεπικοινωνία (για να σας βοηθήσουν να επικοινωνείτε με άτομα εκτός αυτοκινήτου). Μπορείτε ακόμη να προφυλάξετε το εσωτερικό του οχήματος για προστασία από δηλητηριώδη αέρια ή δακρυγόνα.
Λόγω όλων των παραπάνω τροποποιήσεων ένα θωρακισμένο όχημα είναι πολύ βαρύτερο από το κανονικό του. Λόγω του πρόσθετου μεγέθους και βάρους, ο κινητήρας, τα φρένα και τα αμορτισέρ συχνά αναβαθμίζονται για να αντισταθμίσουν αυτό. Με τις καθημερινές εξελίξεις στις μεθόδους και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη θωράκιση αυτοκινήτων, στόχος είναι να αυξηθεί το επίπεδο προστασίας που προσφέρεται, διατηρώντας παράλληλα το μέγεθος και το βάρος του οχήματος υπό έλεγχο. Η οδήγηση ενός θωρακισμένου αυτοκινήτου μπορεί να είναι διαφορετική και πιο δύσκολη για κάποιους. Μερικοί οδηγοί διαπιστώνουν ότι η εξειδικευμένη εκπαίδευση στην τακτική οδήγηση όχι μόνο τους βοηθά να χειριστούν καλύτερα το αυτοκίνητο, αλλά τους προετοιμάζει επίσης σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ξεφύγουν από κάποιον ή κάτι.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν θεσπιστεί τέσσερα επίπεδα προστασίας για τη θωράκιση των αυτοκινήτων. Το πρώτο επίπεδο είναι το «Β4», που προσφέρει προστασία από επίθεση με ελαφρύ τουφέκι, περίστροφο ή πιστόλι, ακολουθεί το «Β5», το οποίο προσφέρει αντοχή στα βλήματα αυτόματου όπλου. Το επόμενο επίπεδο είναι το «Β6» το οποίο προσφέρει προστασία από βομβιστική επίθεση κι εξελιγμένα αυτόματα όπλα προδιαγραφών ΝΑΤΟ και τέλος το υψηλότερο επίπεδο «Β7» προσφέρει αντοχή από επίθεση με βόμβες, μπαζούκας και αυτόματα όπλα που χρησιμοποιούν διατρητικά βλήματα.
Ειδήσεις σήμερα
Στην Πιερία βρίσκεται ο πιο επικίνδυνος δρόμος – Ανηφορίζει ενώ τα αυτοκίνητα κατηφορίζουν[Βίντεο]
Δακτυλικά αποτυπώματα: Μελέτη υποστηρίζει πώς δεν είναι μοναδικά – Τί αναφέρουν Αμερικανοί ερευνητές
Αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε πλήθος στο Τελ Αβίβ – Υπάρχουν τραυματίες [Βίντεο]