Ο κ. Παπαστεργίου ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των διαδικασιών σε σχέση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι οποίες πλέον θα επιτρέψουν την έκδοση του μοναδικού Προσωπικού Αριθμού για κάθε Έλληνα πολίτη.
Ο υπουργός ξεκαθάρισε πως «με τον ενιαίο προσωπικό αριθμό, θα καταφέρουμε να ενοποιήσουμε τα μητρώα του ελληνικού κράτους τα οποία πολλές φορές, λόγω λαθών, δημιουργούσαν προβλήματα στην ολοκλήρωση διαδικασιών», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι υφιστάμενες ταυτότητες «θα ισχύουν κανονικά μέχρι τη λήξη τους. Σε λίγο καιρό, περίπου έξι εκατομμύρια πολίτες που θα βγάλουν τις νέες ταυτότητες, θα έχουν τη δυνατότητα ενσωμάτωσης του Προσωπικού Αριθμού σε αυτές. Η πλατφόρμα ήταν έτοιμη εδώ και καιρό και περιμέναμε το πράσινο φως από την Αρχή. Τώρα κάνουμε τις τροποποιήσεις που ζήτησε η Αρχή, προχωράμε στις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ώστε να προχωρήσουμε ακολούθως στην ενσωμάτωση του προσωπικού αριθμού στις ταυτότητες. Ο ενιαίος αριθμός θα αποτελείται από το ΑΦΜ μας συν τρία αλφαριθμητικά ψηφία».
Ο κ. Παπαστεργίου ανακοίνωσε ότι το προσεχές διάστημα θα ενσωματωθεί στο Gov.gr Wallet και η Θυρίδα του Πολίτη, «ένας ψηφιακός τόπος επικοινωνίας του Δημοσίου με τους πολίτες». Σύμφωνα με τον υπουργό, «Πολλοί λίγοι ξέρουν ότι υπάρχει η θυρίδα του πολίτη. Θα μπορούμε να βλέπουμε διάφορα πράγματα που μας αφορούν, σε σχέση με την επικοινωνία μας με το Δημόσιο. Ένα πιστοποιητικό που έχουμε εκδώσει ψηφιακά. Ένα voucher που βγαίνει και μπορούμε να ενημερωθούμε. Όλα τα εντάσσουμε στην πιο δημοφιλή εφαρμογή, στο ψηφιακό μας πορτοφόλι. Ο ψηφιακός βοηθός που υπάρχει εδώ και 15 μήνες στο gov.gr θα ενσωματωθεί κι αυτός στο Gov.gr Wallet. Έχουμε κοντά στα 2 εκατομμύρια ερωτήσεις στον ψηφιακό βοηθό, την πρώτη εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης του ελληνικού Δημοσίου από τον Δεκέμβριο του 2023. Πάμε πλέον να τον ενσωματώσουμε στο ψηφιακό μας πορτοφόλι για να γίνει πιο εύκολη η αναζήτηση».
Σχετικά με το ταξίδι στο Παρίσι, όπου πραγματοποιήθηκε το «AI Action Summit» και στο οποίο συμμετείχε και ο κ. Παπαστεργίου συνοδεύοντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είπε ότι «η Ελλάδα δεν πήγε ως απλός παρατηρητής. Παρουσιάσαμε πρωτοβουλίες οι οποίες έχουν κάνει αίσθηση, μεταξύ των οποίων το εργοστάσιο ΤΝ «ΦΑΡΟΣ», ένα από τα πρώτα επτά Ai Factories της Ευρώπης, ο υπερυπολογιστής «ΔΑΙΔΑΛΟΣ» για τον οποίο ολοκληρώνονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή του, η εφαρμογή ΤΝ του Κτηματολογίου που επιταχύνει τον νομικό έλεγχο, οι ψηφιακοί βοηθοί mAigov και mAiGreece. Στο Παρίσι βρέθηκαν πολλοί Παγκόσμιοι ηγέτες. Είχε ενδιαφέρον να δούμε την οπτική τους σε σχέση με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το ρυθμιστικό πλαίσιο, τι ΤΝ θέλουμε, πως η Ευρώπη μπορεί να είναι ανταγωνιστική, τι γίνεται με τις ΗΠΑ. Όπως είπε και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, η ΤΝ είναι ένα όπλο που αν πέσει στα σωστά χέρια μπορεί να βοηθήσει, αν πέσει σε λάθος χέρια μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα».
Νέες ταυτότητες: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τον προγραμματισμό ραντεβού
Από τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 βρίσκεται σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα id.gov.gr προκειμένου οι πολίτες να προγραμματίσουν το ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας.
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού για τις νέες ταυτότητες:
- Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).
- Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
- Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
- Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
- Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Νέες ταυτότητες: Οι πολίτες θα μπορούν να τις εκδώσουν οπουδήποτε, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.
Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.
Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών».
Συγκεκριμένα επιτυγχάνεται:
1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.
2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.
3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.
4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.
Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού για τις νέες ταυτότητες:
– Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
– Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
– Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
– Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
– Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.
Ειδήσεις Σήμερα
- META: Πρώτα οι απολύσεις και έπειτα οι αυξήσεις – Ποια τα σχέδια του Ζούκερμπεργκ
- Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη ο οδηγός που παρέσυρε και σκότωσε πεζό
- Ένοπλες Δυνάμεις: Πόσοι επαγγελματίες οπλίτες (ΕΠΟΠ) θα προσληφθούν εφέτος;
- Καίτη Γκρέυ: Σήμερα εξετάζεται το αίτημα του Φίλιππου Ηλιάδη για να σφραγιστεί το σπίτι της – «Είναι πλαστή η διαθήκη», λέει ο γιος της [βίντεο]