Νέα πρόσωπα μπαίνουν στο επίκεντρο των ερευνών όσο περνούν οι μέρες από την εθνική τραγωδία με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη. Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης βρίσκεται πλέον και ο ρόλος του αρχαιότερου σταθμάρχη που είχε βάρδια στη Λάρισα στις 28 Φεβρουαρίου, αλλά είχε αποχωρήσει πριν συμπληρώσει το ωράριό του αφήνοντας μόνο του τον άπειρο συνάδελφό του, ο οποίος έχει πλέον προφυλακιστεί.
Οπως προκύπτει από τα επίσημα πλέον στοιχεία ο Β.Σ. -που έκανε τις πρώτες και τελευταίες του βάρδιες στη Λάρισα αφού είχε επιλεγεί μόνο για τα ρεπό του τριημέρου όπως αποκάλυψε χθες ο «Ελεύθερος Τύπος»- δεν θα έπρεπε να είναι μόνος τουλάχιστον μέχρις τις 11.00 το βράδυ. Ο «Ε.Τ.» φέρνει σήμερα στο φως πληροφορίες από την κατάθεση του προϊσταμένου Επιθεώρησης Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος έβγαζε τις βάρδιες και εμφανίστηκε αυτοβούλως στην ανακρίτρια Λάρισας που χειρίζεται την υπόθεση, την Παρασκευή 3 Μαρτίου, καταθέτοντας τη δική του εκδοχή.
Ο κ. Νικολάου -ο οποίος έσπευσε μετά την τραγωδία να εξασφαλίσει την πολυσυζητημένη άδεια 30 ημερών- βάζει ευθέως στο κάδρο της υπόθεσης τον αρχαιότερο σταθμάρχη Κ.Π. υποστηρίζοντας ότι αν είχε παραμείνει στο πόστο του μέχρι τη λήξη του ωραρίου του στις 23.00 το δυστύχημα μπορεί να μην είχε συμβεί. «Θεωρώ ότι αν ο Π. εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 (το προηγούμενο τρένο που είχε φτάσει στη Λάρισα λίγο πριν περάσει η αμαξοστοιχία 62 για Θεσσαλονίκη) ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα», ανέφερε.
Η αμαξοστοιχία 2597 ήταν το άλλο τρένο που κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή αλλά το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός, ενημέρωσε τον σταθμάρχη και το λάθος διορθώθηκε χωρίς συνέπειες όπως έχει αποκαλύψει ο «Ε.Τ.». «Οταν η αμαξοστοιχία 2597 εισήλθε από το κλειδί 118 στη γραμμή ανόδου και κατευθύνθηκε προς το κλειδί 117 για να πάει στην 3η γραμμή, ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δύο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού» φέρεται να έχει πει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης στην πολύωρη απολογία του.
«Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά για να είναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62 , την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό» είπε στη συνέχεια, αλλά το κλειδί 118 δεν γύρισε ποτέ, με αποτέλεσμα το τρένο να μπει στη γραμμή καθόδου με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα. Η αμαξοστοιχία 2597 έφτασε στη Λάρισα στις 22.35, δηλαδή εντός της βάρδιας του αρχαιότερου σταθμάρχη που έληγε στις 23.00 και αυτό που στην ουσία υποστηρίζει ο επιθεωρητής είναι ότι ένα έμπειρο μάτι θα μπορούσε ενδεχομένως να διαπιστώσει ότι τα κλειδιά είχαν μείνει σε λάθος θέση .
Οπως φέρεται να έχει πει στην κατάθεση του ο επιθεωρητής, εκείνο το βράδυ υπηρετούσαν στη Λάρισα άλλοι δύο σταθμάρχες, ο αρχαιότερος Κ.Π. και ο ενισχυτικός Π.Χ., ενώ στις 22.00 έπιανε δουλειά και ο καινούργιος Β.Σ. «Μεταξύ 22.00-23.00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες με επικεφαλής τον Π. ως αρχαιότερο στην υπηρεσία. Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από το σταθμάρχη Σ. (σ.σ. τον προφυλακισμένο) ότι από την έναρξη της βάρδιάς του ώρα 22.00 ήταν μόνος του διότι ούτε ο Π. ούτε ο Χ. βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη», είπε στην κατάθεσή του σύμφωνα με πληροφορίες.
Προσθέτει όμως και ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο ότι ο έμπειρος σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων είχε ζητήσει από τον Κ.Π. να παραμείνει στο πόστο του μέχρι να περάσει από τη Λάρισα η αμαξοστοιχία 62 (σ.σ. το τρένο που συγκρούστηκε τελικά με το εμπορικό στα Τέμπη.) «Γνωρίζω επίσης ότι ο κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, Γιώργος Ζήντρος, έδωσε εντολή στο σταθμάρχη Π. να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα, που είχε κάποια λεπτά καθυστέρησης. Αυτό μου μετέφερε ο ίδιος ο κ. Ζήντρος», σημειώνει ο Δημήτρης Νικολάου.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Έρχονται ποινικές διώξεις σε ακόμη τρία άτομα
Κιλιτσντάρογλου: Το αντίπαλος δέος του Ερντογάν θέλει να «ελευθερώσει» τα νησιά του Αιγαίου