Η απόπειρα του καπετάνιου του «Blue Star Delos» να δέσει το πλοίο μέσα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες με ανέμους 7 και 8 μποφόρ αποκάλυψε μια τραγική πραγματικότητα: Ο φάρος, κρίσιμος για την ασφαλή προσέγγιση, ήταν σβηστός. Το περιστατικό ανέδειξε για άλλη μια φορά τις ελλείψεις στις υποδομές των ελληνικών λιμανιών, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων.
Με θυελλώδεις ανέμους, θαλασσοταραχή και καταρρακτώδη βροχή, ο καπετάνιος του «Blue Star Delos» προσπάθησε να προσεγγίσει το λιμάνι της Νάξου κατά τη διάρκεια του δρομολογίου από τη Σαντορίνη. Ωστόσο, η απουσία λειτουργικού φάρου τον ανάγκασε να καταφύγει στη χρήση του προβολέα του πλοίου για να εντοπίσει τον κυματοθραύστη. Παρά τις δύο προσπάθειές του, οι καιρικές συνθήκες και η έλλειψη ορατότητας έκαναν την πρόσδεση αδύνατη. Το πλοίο συνέχισε τελικά το δρομολόγιό του προς Πάρο και Πειραιά.
«Τις απογευματινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Νάξου από τον πλοίαρχο του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου “ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ DELOS” Ν. Π. 12082 ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγισή του στο λιμάνι της Νάξου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή και ότι το πλοίο θα συνεχίσει το εγκεκριμένο δρομολόγιό του για τα λιμάνια Πάρου και Πειραιά», ανέφερε η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος.
Το περιστατικό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του προέδρου της Πανελλήνιας Eνωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών, Γιώργου Βάλλη. «Η κατάσταση στις υποδομές των λιμανιών της χώρας είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όπως αναφέρει ο Βάλλης Γεώργιος στην δήλωσή του, το συγκεκριμένο περιστατικό δημιουργεί ανησυχία για την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος καθώς υπάρχουν τρομερές ελλείψεις στα λιμάνια της χώρας.
«Με αφορμή το περιστατικό που συνέβη στο λιμάνι της Νάξου, όπου ο καπετάνιος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τον προβολέα του πλοίου για να πραγματοποιήσει ασφαλή πρόσδεση λόγω ανενεργού φάρου, επιθυμούμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος στα ελληνικά λιμάνια», ανέφερε αρχικά ο πρόεδρος της ΠΕΠΙΕΘ.
«Το συγκεκριμένο περιστατικό, αν και κατέληξε χωρίς τραγικές συνέπειες, καταδεικνύει σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της ναυσιπλοΐας και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επάρκεια των λιμενικών υποδομών.
Το γεγονός ότι ένας φάρος – βασικό εργαλείο για την καθοδήγηση πλοίων – παρέμεινε σβηστός, ανάγκασε τον καπετάνιο να αναλάβει πρωτοβουλίες αυξημένου ρίσκου, εκθέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες, το πλήρωμα, καθώς και το ίδιο το πλοίο.
Η ασφάλεια των πολιτών που επιλέγουν τα πλοία ως μέσο μεταφοράς πρέπει να αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα», συνέχισε.
«Η ζωή και η ασφάλεια των ανθρώπων που εμπιστεύονται τη θάλασσα για τις μετακινήσεις τους δεν πρέπει να εξαρτώνται από την ευρηματικότητα και την ψυχραιμία του κάθε καπετάνιου. Αν και η επαγγελματική του εμπειρία αποδείχθηκε σωτήρια στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι θέμα χρόνου να προκληθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να παρέμβουν άμεσα και να προχωρήσουν στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε να διασφαλιστεί ότι κανένας επιβάτης, πλήρωμα ή πλοίο δε θα βρεθεί ξανά αντιμέτωπος με τέτοιους κινδύνους.
Η πρόληψη αποτελεί τη μόνη εγγύηση για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων στο μέλλον», κατέληξε ο ‘Α Βάλλης Γεώργιος.
Ειδήσεις σήμερα
«Προπόνηση» ενόψει Βίρτους ο Παναθηναϊκός
Άλλη μία παράσταση της Λίβερπουλ – 5-0 τη Γουέστ Χαμ
Πρόωρες εκλογές στη Γερμανία: Μεγάλο συνασπισμό CDU/CSU-SPD «δείχνει» νέα δημοσκόπηση
Κάλαντα Πρωτοχρονιάς: Δείτε πως τα λένε σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας
Σεισμός στην Αττική: Τι λένε οι σεισμολόγοι και ποια τα ενεργά ρήγματα