Πρόκειται για μια εφαρμογή που υλοποιήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην οποία θα βρίσκονται συγκεντρωμένα τα πλέον αναγκαία στοιχεία για το όχημα, όπως:
τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας
αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας
το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου
στοιχεία ασφάλισης (δηλαδή, αν είναι ασφαλισμένο ή όχι και πότε λήγει η περίοδος ασφάλισης)
myAuto: Real time το σύνολο των πληροφοριών για το όχημα
Στην εκδήλωση για το myAuto, στην οποία παρουσιάστηκε από την ηγεσία των δυο υπουργείων και η υπηρεσία Ψηφιακής Μεταβίβασης Οχημάτων, ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε ότι «το myAuto είναι μια νέα υπηρεσία που έρχεται να συνδράμει τους κατόχους όλων των τύπων οχημάτων». Όπως εξήγησε, «θα προσφέρει σε real time το σύνολο των πληροφοριών για το όχημα, θα είναι δηλαδή ένας ηλεκτρονικός φάκελος για το αυτοκίνητο».
Ο υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, από την πλευρά του, είπε πως το υπ. Υποδομών και Μεταφορών έκανε πολλά σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Σε εκείνο το σημείο υπογράμμισε ότι αυτή η προσπάθεια θα κορυφωθεί στις 26 Ιουλίου «όταν πλέον θα μπορούμε να έχουμε το δίπλωμα οδήγησης στο wallet του κινητού μας. Αυτό θα είναι σημάνει μια αλλαγή εποχή». Αναφορικά με το myAuto, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι πλέον μέσω του gov.gr κάθε πολίτης θα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του.
my Auto: Οδηγίες χρήσης
Η είσοδος στο myAuto γίνεται με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης στο TAXISnet και τα στοιχεία που θα περιλαμβάνει προέρχονται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Η υπηρεσία αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο αυτοκινήτου στον οποίο σταδιακά θα προστίθενται και νέες πληροφορίες. Με την είσοδο στο myAuto, sτην πρώτη καρτέλα εμφανίζονται όλα τα στοιχεία της Άδειας Κυκλοφορίας του οχήματος. Ακολουθούν η Κατάσταση Τελών Κυκλοφορίας -δηλαδή αν έχουν καταβληθεί ή αν το όχημα είναι σε ακινησία, οι Τεχνικοί Έλεγχοι ΚΤΕΟ (πότε έγινε ο τελευταίος έλεγχος και αν έχε λήξει), και τα στοιχεία Ασφαλιστικής Κάλυψης, δηλαδή αν είναι ασφαλισμένο ή όχι.
Ταυτόχρονα, είναι δυνατή η έκδοση ενός ψηφιακού -και εκτυπώσιμου- εγγράφου σε μορφή PDF, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία.
«Ο βασικός μας στόχος ήταν να μη χρειάζεται να προσκομίζει ο πολίτης έγγραφα και βεβαιώσεις, δηλαδή να μη στήνεται σε γκισέ. Τα έγγραφα αυτά πλέον θα τα βρίσκει το κράτος για αυτόν, αυτόματα» σημείωσε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των δυο νέων υπηρεσιών, οι δυο υπουργοί ερωτήθηκαν αν ισχύει ότι υπάρχουν πάνω από 1 εκατ. οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα ή και χωρίς ΚΤΕΟ. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει έλεγχος για να εξακριβωθεί ο αριθμός, ωστόσο παραδέχθηκε ότι «τα ανασφάλιστα οχήματα είναι ένα τεράστιο ζήτημα που ταλαιπωρεί την αγορά και το οποίο θα αντιμετωπίσουμε με τις νέες ψηφιακές δυνατότητες», εννοώντας τον ηλεκτρονικό φάκελο του myAuto.
Υπενθυμίζεται ότι στο myAuto θα είναι καταχωρισμένα στοιχεία που αφορούν, μεταξύ άλλων, την άδεια κυκλοφορίας, τα τέλη κυκλοφορίας, το ΚΤΕΟ, το αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και το αν έχει τεθεί σε ακινησία. Επομένως, θα είναι πολύ πιο εύκολο για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να βεβαιώσουν πρόστιμα.
Ειδήσεις σήμερα
Power Pass: Από σήμερα πληρώνει – Επιστροφή και για τα τιμολόγια Ιουνίου
F16 στην Τουρκία-ΗΠΑ: Πώς τα μπλόκαρε η Βουλή των Αντιπροσώπων