Το συγκεκριμένο γεγονός δημιουργεί… «δυσκολίες» στο Τουρκικό Προξενείο καθώς βλέπει να… γλιστρά από τα χέρια του η νέα γενιά της μειονότητας, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την πρόσβασή του στους κύκλους της.
Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε η αυτοαποκαλούμενη «Ένωση ‘Τούρκων’ Διδασκόντων ‘Δυτικής’ Θράκης», η οποία καλεί τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους σε μειονοτικά σχολεία λόγω της έναρξης της περιόδου εγγραφής στο δημοτικό σχολείο. «Υποστηρίζουμε τα παιδιά μας να λάβουν εκπαίδευση στα σχολεία μας όπου μπορούν να ασκούν ελεύθερα τη γλώσσα, τη θρησκεία και τον πολιτισμό τους», ισχυρίζεται η Ένωση.
Τα τελευταία χρόνια, οι μουσουλμάνοι της Θράκης επιλέγουν σωρηδόν να γράφουν τα παιδιά τους στα δημόσια –και όχι μειονοτικά- δημοτικά σχολεία, διότι επιθυμούν να μάθουν ορθά την ελληνική γλώσσα, ώστε να καταφέρουν να σπουδάσουν σε πανεπιστήμιο ή να ασκήσουν σωστά όποιο επάγγελμα διαλέξουν. Η Ελλάδα διαθέτει και μειονοτικά δημοτικά σχολεία (όπου οι γονείς δεν καταβάλουν δίδακτρα), στα οποία οι δάσκαλοι είναι από μισοί Χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Η διαρροή των μαθητών στα δημόσια δημοτικά σχολεία, έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα μειονοτικά, με αποτέλεσμα όταν ο αριθμός των μαθητών σε ένα σχολείο να πέφτει κάτω από τους εννέα, τότε να μπαίνει λουκέτο. Φυσικά, το συγκεκριμένο μέτρο δεν αφορά μόνο τα μειονοτικά, αλλά τα σχολεία όλης της επικράτειας.
Όπως είναι φυσικό, τα μουσουλμανόπαιδα που φοιτούν σε δημόσια δημοτικά, συνεχίζουν στα δωρεάν δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια. Σε ότι αφορά τα μειονοτικά Γυμνάσια και Λύκεια, οι γονείς θα πρέπει να καταβάλουν δίδακτρα στη σχολική εφορία προκειμένου να πληρωθούν οι καθηγητές που του διδάσκουν την τουρκική γλώσσα. Φυσικά, πρόκειται για ένα ακόμη κόστος για τους γονείς, οι οποίοι με χαρά βλέπουν τα παιδιά τους να φοιτούν σε δημόσια –και όχι μειονοτικά- σχολεία. Άλλωστε, η συγκεκριμένη απόφαση τους, αποτελεί θετικό βήμα προς την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την εδραίωση της πολιτισμικής ένταξης. Επιλέγοντας τα δημόσια σχολεία, οι γονείς αναγνωρίζουν τη σημασία της σωστής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας και κατανόησης μεταξύ των διαφορετικών κοινοτήτων της περιοχής.
Η παρουσία μουσουλμάνων μαθητών στα δημόσια σχολεία της Θράκης δημιουργεί ένα περιβάλλον αλληλεπίδρασης και συνεργασίας, όπου οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν καλύτερα τον πολιτισμό και τις αξίες των συμμαθητών τους. Αυτό οδηγεί στην ανάπτυξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού, ενισχύοντας την αρμονική συμβίωση και την κοινωνική συνοχή. Με την απόκτηση καλής γνώσης της ελληνικής γλώσσας, τα μουσουλμανόπαιδα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν ισότιμα στην κοινωνία και να εξελιχθούν σε ενεργούς πολίτες.
Συνολικά, η επιλογή των δημόσιων σχολείων από τους μουσουλμάνους της Θράκης συμβάλλει στην προώθηση της κοινωνικής συνοχής, της πολιτισμικής ενσωμάτωσης και της ακαδημαϊκής επιτυχίας των μαθητών. Η εκπαίδευση σε ένα περιβάλλον που προάγει την ανεκτικότητα και την κατανόηση των διαφορετικών πολιτισμών αποτελεί βασικό στοιχείο για τη δημιουργία μιας ισότιμης και δίκαιης κοινωνίας, στην οποία όλοι οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να ανθίσουν και να προσφέρουν.