Μετά το πέρας της σύσκεψης και ενημέρωσης για τις εργασίες του Μετρό που είχε ο υφυπουργός στα γραφεία του Αμαξοστασίου της Πυλαίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαο Κουρέτα και τον πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρο Εξάρχου, επανέλαβε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε λειτουργία τον Νοέμβριο του 2024.
Ο κ. Ταχιάος, αναφερόμενος στο έργο του Μετρό, το χαρακτήρισε ως ένα “πολύ σημαντικό στοίχημα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο θα είναι μια μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης και να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά”.
Απόδοση ευθυνών για τις καθυστερήσεις του έργου
“Τα έργα ξεκινούν για να τελειώσουν” επεσήμανε ο υφυπουργός στις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους και συμπλήρωσε ότι κάποια στιγμή πρέπει να αποδοθούν ευθύνες για αυτήν την εξέλιξη, αναφερόμενος στις καθυστερήσεις που υπήρξαν για την παράδοση του έργου.
Το χρονοδιάγραμμα και το πλάνο για τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης
Για την επέκταση της γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι εμπλέκονται πέντε διαφορετικές εργολαβίες, εκτιμώντας παράλληλα ότι θα είναι έτοιμη έξι με οκτώ μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, δηλαδή μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου του 2025.
Ακόμα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει το πρόγραμμα επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι προτεραιότητα είναι η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και η σύνδεσή της με το Μετρό.
Καιρός: Βροχές και ισχυρές καταιγίδες - Πού πέφτουν χιόνια - Πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες
Με μία σύντομη αναφορά στις εργασίες του FlyOver στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ο Νίκος Ταχιάος τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να παραδοθεί το έργο, στο χρονικό διάστημα που έχει προβλέψει.
Από πλευράς της κατασκευαστικής εταιρείας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ΑΚΤΩΡ Α.Ε., ο κ. Εξάρχου δήλωσε ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στις εργασίες και τόνισε με τη σειρά του ότι το έργο θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. “Είμαστε καθημερινώς πάνω από το έργο, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, όπως έχουμε υποσχεθεί” δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε δοκιμαστικό δρομολόγιο του Μετρό, σε όλη τη διαδρομή του, από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, έως τον σταθμό στον ΟΣΕ, χωρίς οδηγό, παρουσία του Νίκου Ταχιάου και δημοσιογράφων.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το εμβληματικό έργο
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).
Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.
Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Ειδήσεις σήμερα
Χατζηδάκης: Επείγουσα ανάγκη η κοινή ενεργειακή πολιτική στην ΕΕ
Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη για τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Ελλάδα
Eurostat: Ποιοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι Ευρωπαίοι – Η θέση της Ελλάδας