Κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας στο αξαμοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Με αφορμή το κλίμα που έχει προκαλέσει η πρόσφατη σιδηροδρομική τραγωδία, έδωσαν έμφαση στις υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που, όπως τόνισαν, προβλέπουν πρωτόκολλα ακόμα και για τις απειροελάχιστες πιθανότητες αστοχίας.
Ιούνιο μπαίνουν τα εκδοτήρια στο μετρό Θεσσαλονίκης
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΤΕΕ/ ΤΚΜ, στο πλαίσιο της ενημέρωσης, υπογραμμίστηκε, μεταξύ άλλων, ότι στη Βενιζέλου αυτήν την εβδομάδα τελειώνει η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού. Παράλληλα ξεκινά στις αμέσως προσεχείς ημέρες και η επάνοδος των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου ώστε να επανατοποθετηθούν ακριβώς στα σημεία που είχαν εντοπιστεί. Σε ό,τι αφορά τους συρμούς, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024. Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό. Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.
Τέλος εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.
Σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της ενημέρωσης, υπογραμμίστηκαν τα εξής:
- Το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ώστε να είναι δυνατή η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του, με όλες τις πιστοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν στον χρήστη τη βεβαιότητα πως χρησιμοποιεί ένα απολύτως ασφαλές αυτόματο Μετρό
- Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ήδη αποτελεί το νέο ρεκόρ της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με συνολικό χρόνο περάτωσης των εκσκαφών και σκυροδετήσεων τους 9 μήνες. Στη Βενιζέλου, αυτήν την εβδομάδα τελειώνει η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού
- Ξεκινά στις αμέσως προσεχείς ημέρες και η επάνοδος των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου ώστε να επανατοποθετηθούν ακριβώς στα σημεία που είχαν εντοπιστεί.
- Κατά την λειτουργία του μετρό προβλέπεται πως για κάθε τρεις συρμούς που θα κινούνται στην γραμμή, ο ένας θα καλύπτει την διακλάδωση από και προς Νέα Ελβετία και οι άλλοι δύο τη διακλάδωση από και προς Καλαμαριά. Η συχνότητα θα αυξηθεί πολύ σύντομα όμως, καθώς ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
- Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό.
- Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.
- Ήδη εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.
Αμέσως μετά την ενημέρωση, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιώργος Τσακούμης, δήλωσε για το μετρό Θεσσαλονίκης: «Κατ` αρχάς θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Διοίκηση της “Αττικό Μετρό” τον Πρόεδρο Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Νίκο Κουρέτα, παλιά στελέχη του ΤΕΕ, για τη φιλοξενία και την ενημέρωση. Για το ΤΕΕ/ΤΚΜ το Μετρό είναι το πιο εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης και η ολοκλήρωση του θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για την πόλη και τα συγκοινωνιακά της δεδομένα.
«Παρακολουθούμε το έργο και το στηρίζουμε με όλες τις διοικήσεις και εννοώ τις διοικήσεις είτε του ΤΕΕ/ΤΚΜ, είτε της “Αττικό Μετρό”, σε όλη τη διάρκεια του έργου. Ευτυχώς ξεπεράσαμε τα δύσκολα χρόνια των αντιπαραθέσεων για το θέμα των αρχαιοτήτων και το έργο βαδίζει προς την ολοκλήρωσή του. Θεωρώ ότι όντως του χρόνου θα έχουμε Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο, πέρα φυσικά από τα ευνόητα θέματα της ασφάλειας και της καλής λειτουργίας, είναι οι επεκτάσεις, που θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τα οφέλη για μια πόλη που ταλανίζεται από γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα».
Στην επίσκεψη, από πλευράς ΤΕΕ/ΤΚΜ, εκτός από τον Πρόεδρο, συμμετείχαν: από τη Διοικούσα Επιτροπή ο Αντιπρόεδρος κ. Μιχάλης Παπαστεργίου και τα μέλη κ. Δημήτρης Μήτρου, κ. Μανώλης Μπελιμπασάκης, κ. Αντώνης Σεμερτσίδης και κ. Σωτήρης Καλιβάτσης, μέλη της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ και μέλη της Μόνιμης Επιτροπής Υποδομών και Δικτύων.