Το Eleftherostypos.gr έναν ακριβώς μήνα από την λειτουργία τους πραγματοποίησε οδοιπορικό σε αυτούς τους τρεις νέους σταθμούς και συνομίλησε με τον πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ για την επόμενη ημέρα του Μετρό της Αθήνας.
Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο), καθώς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς ενώ φτάνει από αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε μόλις 55 λεπτά.
Την ίδια στιγμή η οι νέοι σταθμοί θα βοηθήσουν και στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα).
Επίσης ο σταθμός «Πειραιάς» αποτελεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, αφού εκεί συνενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό ( 1 και 3), το Λιμάνι, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Με την τελευταία προσθήκη των τριών αυτών σταθμών αλλάζει και η συχνότητα των δρομολογίων καθώς στο τμήμα Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας ( Γραμμή 3) τις ώρες αιχμής (07.30 -11.00 & 13:30 – 17:30) θα είναι στα 4 λεπτά και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9 λεπτά από 10 λεπτά. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36 λεπτά.
Η επιβατική κίνηση στην Γραμμή 3 του Μετρό έχει αυξηθεί κατά 50.000 επιβάτες ή αλλιώς κατά 32% ενώ σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ που μίλησε στο Eleftherostypos.gr ο στόχος που είχαν βάλει για τους 130.000 επιβάτες θα επιτευχθεί. Την ίδια στιγμή αναμένεται και μεγαλύτερη ακόμα αύξηση της επιβατικής κίνησης ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με τους τουρίστες που θα έρθουν στην Ελλάδα τόσο από το λιμάνι του Πειραιά όσο και από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Ποιοι είναι όμως αυτοί οι τρεις νέοι σταθμοί;
O σταθμός Μανιάτικα
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Ο σταθμός βρίσκεται επί των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη στην ομώνυμη περιοχή. Το εσωτερικό μάλιστα σήκωσε και «θύελλα αντιδράσεων» καθώς πέραν του κλασσικού γκρι κυριαρχεί το κίτρινο χρώμα στις αποβάθρες. Μια εντυπωσιακή και σύγχρονη επιλογή. Ένας (σχετικά) μικρός σταθμός που όμως εξυπηρετεί τους κατοίκους καθώς αναγκάζονταν να πάνε μέχρι την Νίκαια για να πάρουν το Μετρό.
O σταθμός Πειραιά
Ο σταθμός Πειραιάς δεν θα μπορούσε παρά να «τιμήσει» την κόκκινη ιστορία της πόλης, για αυτό και κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα στις αποβάθρες. Όπως είπαμε και παραπάνω ο σταθμός αυτός αποτελεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, μιας και συνενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (1 και 3), το Λιμάνι, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Η κατασκευή τους, ωστόσο, μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν, μιας και απαιτήθηκε να ξεπεραστούν αρκετοί κατασκευαστικοί σκόπελοι, με βασικότερο τις τεχνικές δυσκολίες που αφορούσαν στη δημιουργία του σταθμού στον Πειραιά, λόγω μίας μοναδικής ιδιαιτερότητάς του: Ο σταθμός «Πειραιάς» είναι ο πρώτος στη χώρα μας που κατασκευάστηκε κάτω από τη θάλασσα.
Η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στην απομόνωση της θάλασσας, ενώ έπρεπε να αποτραπεί η άνωση των υπόγειων υδάτων που ασκούσαν μεγάλη πίεση από τον πυθμένα προς την επιφάνεια του σταθμού. Για την σκυροδέτηση του εκτιμάται ότι απαιτήθηκαν 40.000 κυβικά μέτρα μπετόν, περίπου όσο χρειάζεται για 100 πολυκατοικίες.
Ακόμα, ήταν αναγκαίο να επιλυθεί το πρόβλημα της γειτνίασης του εργοταξίου με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από χιλιάδες ανθρώπους, όπως και η διέλευση του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ μέσα από το έργο.
Τα πράγματα περιέπλεξε και ο υπόγειος ποταμός κάτω από την οδό Κόνωνος, ο οποίος κατέστησε αναγκαία τη «μετατόπιση» του σταθμού κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική του χωροθέτηση.
O σταθμός αυτός αναμένεται να αυξήσει την κίνηση στον Δήμο του Πειραιά καθώς θα είναι ευκολότερη η πρόσβαση από την υπόλοιπη Αττική. Ωστόσο υπάρχουν και οι αντίθετες απόψεις όπως και του Αλέξανδρου Πατεράκη διευθυντή του ξενοδοχείου του The ports square που είναι ακριβώς στην είσοδο του Μετρό και του σταθμού ΗΣΑΠ στον Πειραιά. Όπως λέει ο κ. Πατεράκης, η κατασκευή του Μετρό είναι κάτι που είχε ανάγκη η περιοχή, ωστόσο αυτό που «φοβάται» είναι μήπως η κατασκευή του «βοηθήσει» περισσότερο όσους μένουν στον Πειραιά να πάνε προς την Αθήνα και όχι το αντίθετο.
Τερματικός σταθμός: Δημοτικό Θέατρο
Ο τερματικός σταθμός της Γραμμής 3 του Μετρό είναι το Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για έναν από τους πιο εντυπωσιακούς σταθμούς του Μετρό σε ολόκληρη την Αττική. Το μπλε χρώμα βρίσκεται διάχυτο σε όλους τους χώρους, οι ιστορίες για το αθέατο νερό, το τεράστιο H2O ζωγραφισμένο στους διαδρόμους και η λέξη «νερό» που είναι γραμμένη σε διαφορετικές γλώσσες δίπλα από τις κυλιόμενες σκάλες.
Στο κέντρο του σταθμού κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά.
Την ίδια ώρα ο σταθμός αυτός είναι ένα «ζωντανό μουσείο», όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης.
Στον σταθμό φιλοξενείται και η μόνιμη έκθεση που αναδεικνύει το σύστημα ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά. Κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, αποκαλύφθηκαν 150 κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα. Κεντρική ιδέα της έκθεσης αφορά την σύνδεση της διαχείρισης του νερού με την ιστορική και κοινωνική εξέλιξη της πόλης, μέσω των αθέατων υδάτινων διαδρομών που αφηγούνται τις ιστορίες της.
Ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ στο Eleftherostypos.gr για τις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ
Ο Χάρης Δαμάσκος Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ μίλησε στο Eleftherostypos.gr για τους τρεις σταθμούς που παραδόθηκαν καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια για την επέκταση του Μετρό.
Όπως μας εξήγησε ο κ. Δαμάσκος η λειτουργία των τριών νέων σταθμών αναμένεται να αυξήσει τους επιβάτες του δικτύου κατά 132.000 και να μειώσει την κυκλοφορία αυτοκινήτων κατά 23.000 ημερησίως. Όπως ανέφερε ήδη από τον πρώτο μήνα λειτουργίας είδαμε μια αύξηση κατά 50.000 πολιτών στην χρήση του Μετρό.
Επίσης όπως ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ είναι εξέλιξη τα έργα για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, όπου θα ενώσει παρά πολύ σημαντικές γειτονιές.
Όπως ανέφερε αυτό που πρέπει να γίνει γρήγορα είναι η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον και θα φτάσει μέχρι το Μενίδι περνώντας από Καματερό και Ζεφύρι. «Θα είναι μια γραμμή που θα καλύψει μεγάλο τμήμα της Αττικής που έχει προβλήματα στις μετακινήσεις» επισήμανε ο κ. Δαμάσκος.
Ο κ. Δαμάσκος αποκάλυψε στο Eleftherostypos.gr και ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο το «τρέχει» η ΣΤΑΣΥ όσον αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας. Όπως μας είπε «Τρέχουμε ένα πρόγραμμα το οποίο θα έχει άμεσα αποτελέσματα, που αφορά στην ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης. Την ώρα δηλαδή που φρενάρουν τα τρένα, δημιουργείται ένα απόθεμα ενέργειας, το οποίο ψάχνουμε να βρούμε τρόπο για να το αποθηκεύουμε και να το επιστρέφουμε πάλι ως ηλεκτρική ενέργεια».
Ειδήσεις σήμερα
Συντάξεις: Αύξηση 8,2 % στις τσέπες των συνταξιούχων [οι πίνακες με τα τελικά ποσά]
Χωρίς φρένα το ράλι στα καύσιμα [πίνακες]