Γράφουν οι ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ
Σε μία από τις περιπτώσεις που δεν καταγράφηκε από τις Αρχές, ανήμερα της Πρωτομαγιάς, αυτοκίνητο κατάληξε πάνω σε σταθμευμένο Ι.Χ. στη ΛΕΑ της Εθνικής Οδού Αθηνών -Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του 59χρονου οδηγού. Με αφορμή το σοκαριστικό δυστύχημα στον κόμβο Μικροθηβών, η Τροχαία αναμένεται να προχωρήσει σε οργανωμένες δράσεις σε όλη τη χώρα για την ορθή χρήση της ΛΕΑ από τους οδηγούς.
Συνολικά, από τις 15 Απριλίου μέχρι και τις 2 Μαΐου, κατά τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, καταγράφηκαν 176 παραβάσεις οδηγών που κινούνταν παρανόμως σε Λωρίδες Εκτακτης Ανάγκης, σε αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας. Οι αριθμοί που απέκτησαν ανησυχητικές διαστάσεις τις ημέρες του Πάσχα και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς είναι ενδεικτικοί της απροθυμίας αρκετών οδηγών να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
«Πριν λίγες ημέρες είχαμε μία από τις πιο μαζικές εξόδους της ελληνικής ιστορίας με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα. Θέλω να επισημάνω ότι στο εθνικό οδικό δίκτυο δεν υπήρξε ούτε ένας νεκρός. Τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει οργανωμένη δράση της Ελληνικής Αστυνομίας στο θέμα χρήσης της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης από τους οδηγούς. Εχουμε επεξεργαστεί ένα σχέδιο ολοκληρωμένο, ενώ οι κλήσεις δεν θα πέφτουν επιτόπου, αλλά θα έρχονται στα σπίτια των παραβατών. Το βασικό που πρέπει να εμπεδωθεί από όλους είναι ότι οι νόμοι είναι νόμοι, ισχύουν για όλους και τηρούνται από όλους», ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.
«Τελευταία στη χώρα μας βεβαίως έχουν αποδοθεί καινούργια τμήματα αυτοκινητόδρομων ταχείας κυκλοφορίας, σε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Δυστυχώς όμως, σαν Ελληνες, δεν συμμορφωνόμαστε λόγω έλλειψης γνώσης και κατάλληλης ενημέρωσης από το κράτος», αναφέρει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο έμπειρος πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων, Παναγιώτης Μαδιάς. Στην περίπτωση του σοκαριστικού τροχαίου που σημειώθηκε το πρωί της Πρωτομαγιάς στην Ε.Ο. Αθηνών -Θεσσαλονίκης, ο 26χρονος οδηγός που βρέθηκε με το αυτοκίνητό του στη ΛΕΑ δεν είχε καν δίπλωμα, ενώ όλες οι λωρίδες τη στιγμή της πρόσκρουσης ήταν εντελώς άδειες. Το αποτέλεσμα ήταν να «καρφωθεί» πάνω στο σταθμευμένο Ι.Χ. και να βρει τραγικό θάνατο ένας 59χρονος άνδρας. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας συνέλαβαν τον νεαρό οδηγό για ανθρωποκτονία από αμέλεια. «Σε αυτού του είδους τα δυστυχήματα, εκτίμησή μου από τη μακρόχρονη εμπειρία μου είναι ότι θα πρέπει το πλαίσιο των ποινών να μην εμπίπτει στο πλαίσιο της αμέλειας, αλλά της δόλιας συμπεριφοράς με την αποδοχή των ζημιογόνων αποτελεσμάτων. Οπως, π.χ., η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Οταν κάποιος πίνει, το κάνει εν γνώσει του και γνωρίζει ότι θα απολέσει τη διαύγειά του και θα αποτελέσει κίνδυνο και στους άλλους χρήστες της οδού. Θα πρέπει αυτές οι περιπτώσεις να αξιολογούνται αυστηρότερα», τονίζει ο Παναγιώτης Μαδιάς.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας), η οδήγηση στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα, εκτός από αυτά που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Τροχαία, ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας). Η στάση στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο σε περίπτωση που το αυτοκίνητο έχει πάθει βλάβη, σε έκτακτη ανάγκη (αδιαθεσία κ.λπ.) και αν ζητηθεί από την Τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με στατιστικές, μία στις δέκα συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης.
Οπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, οι οδηγοί που χρησιμοποιούν με οποιονδήποτε τρόπο τη Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης, έστω και για ελάχιστο χρόνο, όπως, για παράδειγμα, να προσπεράσουν προπορευόμενα οχήματα, τιμωρούνται με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα ημέρες, καθώς και με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Μάλιστα, σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι μηνών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.
Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου που χρειάζεται άμεση στάθμευση σε ΛΕΑ, οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα αλάρμ και να παρκάρουν όσο πιο δεξιά μπορούν, κοντά σε συσκευές επείγουσας ειδοποίησης. Καλούνται να μη μένουν ποτέ μέσα στο όχημα και να βγαίνουν πάντα από τη δεξιά πόρτα του συνοδηγού, ενώ σύμφωνα με τις προβλεπόμενες οδηγίες, πρέπει να περνούν το στηθαίο ασφαλείας και να στέκονται πίσω του. Η Τροχαία προειδοποιεί τους οδηγούς να μη σταματούν ποτέ σε ΛΕΑ για μελέτη κάποιου οδικού χάρτη, για να δουν τη θέα ή για να μιλήσουν στο τηλέφωνο, ενώ παράλληλα συνιστά να μην περπατούν ποτέ στη λωρίδα.
Ειδήσεις σήμερα
Πώς θα γίνει το… black out στις αυξήσεις ρεύματος
Ιπποκράτειο: Ξεσπά η μητέρα του τρίχρονου κοριτσιού – «Aδιανόητο, δεν μπορώ να το πιστέψω»
Κορονοϊός: Στο… ράφι αφήνουν οι άνω των 60 τη 4η δόση – Tι δείχνουν τα στοιχεία