Στους περισσότερους κεντρικούς οδικούς άξονες η κίνηση είναι αυξημένη αλλά χωρίς μποτιλιάρισμα.
Τα σοβαρότερα προβλήματα παραμένουν στους εξής δρόμους:
Στην κάθοδο του Κηφισού από Αττική Οδό προς ΚΤΕΛ
Στην Λεωφόρο Αθηνών από το Ακαδημία – Πλάτωνος προς το Μεταξουργείο
Στην Κωνσταντινουπόλεως προς Σταθμό Λαρίσης
Στο κέντρο της Αθήνας στις λεωφόρους Βασιλίσσης Σοφίας και Βασιλίσσης Αμαλίας προς τη Βουλη.
Απεργία στα ΜΜΜ: Χειρόφρενο σήμερα σε λεωφορεία, τρόλεϊ, Μετρό, ΗΣΑΠ – Κυκλοφοριακό μπλακ- άουτ στην Αθήνα
Ανεφάρμοστος είναι ο νόμος για το προσωπικό ασφαλείας που θα εργαζόταν σε ημέρες σαν την σημερινή, αποτρέποντας το κυκλοφοριακό κομφούζιο και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού από το χειρόφρενο που σήκωσαν τα σωματεία σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία , τρόλεϊ).
Παρά το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ, αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση της 24ωρης απεργίας, προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη με αίτημα να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική, το γεγονός πως κηρύχθηκε αιφνιδιαστικά οδήγησε εκ των πραγμάτων η εκδίκαση της υπόθεσης να πραγματοποιηθεί σήμερα, στις 12.
Το μεσημέρι
Οπως εξηγούν πηγές στον «Ελεύθερο Τύπο», η απεργία κατά πάσα πιθανότητα θα κριθεί παράνομη και καταχρηστική και οι εργαζόμενοι που συμμετέχουν θα κληθούν να επιστρέψουν στα πόστα τους. Αυτό, βέβαια, δεν θα αλλάξει την ταλαιπωρία των πολιτών, καθώς σίγουρα μέχρι το μεσημέρι που αναμένεται να βγει η απόφαση θα μετακινούνται με τα δικά τους Ι.Χ., όσοι βέβαια έχουν. Οι άλλοι θα πρέπει να βρουν τρόπο να πάνε στη δουλειά τους ή να ακυρώσουν τα ραντεβού τους.
Την απεργία προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ως αντίδραση στις διατάξεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που αλλάζουν τη λειτουργία των ΔΕΚΟ, και ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.
Παρότι προβλέπεται σε ημέρες απεργιών να εκτελείται η «ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία», δηλαδή το 33% των καθημερινών δρομολογίων, έως τώρα αυτό δεν έχει εφαρμοστεί, με πηγές να εξηγούν στον «Ε.Τ.» πως ο νόμος δεν μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί.
Καιρός: Το χιόνι θα σκεπάσει τα βουνά - Ποιες οι τελευταίες προγνώσεις
«Για το προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας, ούτως ώστε να μπορούν να γίνονται δρομολόγια, η ΣΤΑΣΥ, όπως προβλέπει ο νόμος, ζήτησε από τον Απρίλιο από τον ΟΜΕΔ (Οργανισμός Μεσολάβησης & Διαιτησίας) την παροχή υπηρεσιών Μεσολάβησης για την κατάρτιση ειδικής συμφωνίας για τον καθορισμό του προσωπικού αυτού. Στον πρώτο κύκλο συνομιλιών μεταξύ των 2 μερών, διοίκησης και σωματείων εργαζομένων, δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία. Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε νέα πρόταση προς κατάθεση στον ΟΜΕΔ εντός των νόμιμων προθεσμιών», ανέφεραν χαρακτηριστικά κύκλοι της ΣΤΑΣΥ.
Θέμα ασφάλειας
Οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, που προέρχονται τόσο από τη ΔΑΚΕ όσο και από την ευρύτερη Αριστερά, υποστηρίζουν πως ο νόμος είναι ανεφάρμοστος, καθώς τίθεται ζήτημα ασφάλειας των μετακινήσεων, εξηγώντας ότι υπάρχουν ειδικότητες, όπως για παράδειγμα οι σταθμάρχες, που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του μετρό.
Σε κάθε περίπτωση, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ ζητούν προκαταβολικά συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία και τις δυσκολίες που θα συναντήσει κατά τις μετακινήσεις του.
Τι προβλέπει ο νόμος και γιατί δεν εφαρμόστηκε
Κενές περιεχομένου μένουν οι διατάξεις του εργασιακού νόμου 4808/2021 που προβλέπουν ότι στις απεργίες των δημοσίων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, όπως τα μέσα μεταφοράς, θα πρέπει να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας που να καλύπτει τουλάχιστον το 1/3 των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Παρότι ο νόμος δίνει με το άρθρο 21 όλα τα εφόδια σε διοικήσεις και συνδικαλιστές ώστε να συνάψουν συμφωνία για το προσωπικό ασφαλείας που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου (εν προκειμένω τη μετακίνηση εργαζομένων και επιβατών) εν τούτοις η απεργία που αποφάσισαν οι συνδικαλιστές έγινε χωρίς να έχει καθοριστεί το προσωπικό ασφαλείας που προβλέπει ο νόμος.
Σύμφωνα με το νόμο, για το προσωπικό ασφαλείας που θα παρέχει το 1/3 της συνηθισμένης υπηρεσίας στο κοινό, αλλά και που θα περιφρουρεί την ασφάλεια των εγκαταστάσεων της επιχείρησης, θα πρέπει να έχει προηγηθεί συμφωνία μεταξύ του Σωματείου και της επιχείρησης κοινής ωφέλειας. Η συμφωνία θα πρέπει να κατατίθεται ως τις 25 Νοεμβρίου κάθε έτους στο υπουργείο Εργασίας. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, τα δύο μέρη μπορούν να προσφύγουν στον Οργανισμό Μεσολάβησης και αν δεν βγει και από εκεί λευκός καπνός, τότε ανατίθεται στη «Διαιτησία» να ορίσει το προσωπικό ασφαλείας που θα εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο σε περίπτωση απεργίας.
Αν παρά ταύτα δεν καθοριστεί προσωπικό ασφαλείας ούτε μέσω της «Διαιτησίας», τότε όπως ρητά προβλέπει η παράγραφος 10 του άρθρου 21 του νόμου 4808/2021, «δεν επιτρέπεται η κήρυξη της απεργίας».
Ακόμη όμως και στην αιφνιδιαστική απόφαση για απεργία και προκειμένου αυτή να μη βγει παράνομη εφόσον δεν θα έχει οριστεί προσωπικό ασφαλείας, η παράγραφος 10 δίνει την ευχέρεια στους συνδικαλιστές να ορίσουν οι ίδιοι το προσωπικό ασφαλείας που θα εργαστεί για τις ανάγκες της επιχείρησης.
Από όλα όσα προβλέπει ο νόμος τίποτα δεν τηρήθηκε.
Στο υπουργείο Εργασίας δεν έχει κατατεθεί καμία συμφωνία για προσωπικό ασφαλείας. Οι συζητήσεις διοίκησης και συνδικαλιστών στα μέσα μεταφοράς έχουν ξεκινήσει από τον Απρίλιο χωρίς αποτέλεσμα μέχρι τώρα.
Και το 24ωρο απεργιακό μπλακ άουτ στην πρωτεύουσα αποφασίστηκε χωρίς καν την ελάχιστη κοινωνική ευθύνη των συνδικάτων να υποδείξουν με δική τους ευθύνη το προσωπικό ασφαλείας στα μέσα μεταφοράς για να μην ταλαιπωρηθούν εκατομμύρια πολίτες.
Ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικό ρεύμα: Αυτές είναι οι κλίμακες επιδότησης – Στα 90 ευρώ η ενίσχυση για το φυσικό αέριο
Ο Πούτιν κήρυξε μερική επιστράτευση στη Ρωσία – «Δεν μπλοφάρω για τα πυρηνικά»