Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια του Οδοντωτού αφορούν στη γραμμή Διακοπτό- Καλάβρυτα- Διακοπτό, και αρχίζουν από σήμερα (11/10) κατόπιν αποκατάστασης της γραμμής από το Διαχειριστή Υποδομής.
Καλάβρυτα: Σύμφωνα με την Hellenic Train εκτελούνται τα δρομολόγια:
- 1330 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 09:52
- 1331 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 11:04
- 1332 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 12:17
- 1333 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 13:37
- 1336 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 15:07
- 1337 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 16:45
Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού – Καλαβρύτων
Αποτελεί έργο της περιόδου του Χαριλάου Τρικούπη που ξεκίνησε το 1889 και εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου 1896 επί κυβερνήσεως Θεόδωρου Δηλιγιάννη. Αποτέλεσε ένα από τα δυσκολότερα έργα για την εποχή του λόγω του ιδιαίτερα δύσβατου εδάφους αλλά και του μεγάλου υψομέτρου στο οποίο κατέληγε, καθώς ο Οδοντωτός αποτελεί τον ορεινότερο σιδηρόδρομο της Ελλάδας.
Για να ξεπεραστούν αυτές οι δυσκολίες ο σιδηρόδρομος κατασκευάστηκε με την τεχνική της οδόντωσης κατά την οποία το τρένο γαντζώνεται, χρησιμοποιώντας κατάλληλα γρανάζια, σε οδοντωτές σιδηροτροχιές στις διαδρομές όπου η κλίση του εδάφους υπερβαίνει το 10%.
Ο σιδηρόδρομος, σύμφωνα με τη wikipedia.org, διασχίζει το Φαράγγι του Βουραϊκού περνώντας σε μεγάλο μήκος του από σήραγγες και γέφυρες, καλύπτοντας συνολικά απόσταση 22 χιλιομέτρων
Ειδήσεις σήμερα
Εξάρχεια: Συνελήφθη Κούρδος με διεθνές ένταλμα σύλληψης για τρομοκρατία
Κύκλωμα ελληνοποιήσεων: Σκληροί εγκληματίες οι «πελάτες» – Οι σοκαριστικοί διάλογοι
Αθήνα: Σε κλοιό ασφαλείας ισραηλινοί στόχοι!