Η κηδεία του επισμηναγού θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής (29/12) στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.
Στην ΕΡΤ μίλησε ο πατέρας του επισμηναγού, ο οποίος ανέφερε πως «έφυγε με την μεγάλη του αγάπη, έτσι όπως ήθελε, να πετάει… Οι ήρωες πρέπει να είναι ζωντανοί και όχι σε φέρετρα με την γαλανόλευκη…».
Ο αδελφός του 40χρονου επισμηναγού κάνει λόγο για έναν άριστο οικογενειάρχη που το πάθος του ήταν να ταξιδεύει στους αιθέρες και να πιλοτάρει τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
«Μεγάλη θλίψη για την οικογένεια και το χωριό μας. Ένας έμπειρος πιλότος με πάνω από 3.000 ώρες πτήσης πριν μεταφερθεί στα Τ-6. Τα παιδιά 12 και 4 ετών και η σύζυγός του, είδαν με τα μάτια τους τον δικό τους άνθρωπο να χάνεται από το οπτικό τους πεδίο και μετά φωτιά. Τα παιδιά είδαν τον πατέρα τους να χάνεται. Είχε καλέσει τους δικούς του ανθρώπους για την τελευταία του πτήση. Η ζωή του ήταν να πετάει. Δεν ήθελε τίποτα άλλο.
Μου είχε πει την Δευτέρα, “Γιώργο πάω για την τελευταία πτήση, μετά Πρωτοχρονιά στην Κρήτη με την οικογένεια και θα επιστρέψω να πάμε για κυνήγι”. Δυστυχώς αυτό δεν θα γίνει ποτέ», είπε συγκινημένος ο αδελφός του επισμηναγού και κατέληξε: «Θα τον θυμάμαι σαν γενναίο πολεμιστή που αγαπούσε πολύ αυτό που έκανε. Ήταν το χαμογελαστό παιδί, ο φίλος, ο αδελφός, το αγαπημένο παιδί του χωριού».
Καλαμάτα: Πώς οδηγηθήκαμε στην τραγωδία με το T-2 – «Έπρεπε να έχει αντικατασταθεί» λένε ειδικοί για το αεροσκάφος που έπεσε [βίντεο]
Τραγική κατάληξη είχε η πτήση του T-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας με χειριστή τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα 40 ετών. Ήταν η τελευταία με το συγκεκριμένο αεροσκάφος και μάλιστα έγινε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ.
Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν νυμφευμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.
Καλαμάτα: «Έπρεπε να έχει αντικατασταθεί»
«Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης.
«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».
Όπως λέει ο ίδιος: «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».
Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη:
«Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως:
«Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία ήδη αντικατάστασης».
Ειδήσεις σήμερα
Θεσσαλονίκη: Αστυνομικός έπεσε νεκρός σε μπαρ – Τον μαχαίρωσε θαμώνας [βίντεο]