Το νομοσχέδιο εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου. Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου καλούνται στην επιτροπή οι αρμόδιοι φορείς. Τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου και θα εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 14 και 15 Φεβρουαρίου.
Όπως αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση του νομοσχεδίου, η ρύθμιση θεσμοθετεί στην ελληνική έννομη τάξη τον γάμο μεταξύ δύο προσώπων ανεξάρτητα από το φύλο τους, προκειμένου να επιτευχθούν η ισότητα στον γάμο και η νομική προστασία οικογενειών. Η θεσμοθέτηση της ισότητας στον γάμο δημιουργεί και ισότητα στα δικαιώματα παιδιών ομόφυλων ζευγαριών, που ήδη υπάρχουν.
Αυτονοήτως, το νομοσχέδιο αφορά στον πολιτικό γάμο, ως αντικείμενο ρύθμισης της κρατικής έννομης τάξης. Δεν παρεμβαίνει στη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας ή άλλων δογμάτων ή θρησκειών γνωστών στην Ελλάδα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1367 ΑΚ, να καθορίσουν τις προϋποθέσεις της ιεροτελεστίας και κάθε θέμα σχετικό μ’ αυτήν σύμφωνα με το τυπικό και τους κανόνες του δόγματος ή του θρησκεύματος σύμφωνα με το οποίο γίνεται η ιεροτελεστία, ούτε περιορίζει την ελευθερία αυτή.
Η προβλεπόμενη επέκταση του δικαιώματος σύναψης γάμου αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της εμπέδωσης της ισότητας και τηςάρσης του κοινωνικού αποκλεισμού και των διακρίσεων σε βάρος των ομόφυλων ζευγαριών και εντάσσεται στo ευρύτερο πλαίσιο της δημιουργίας μιας κοινωνίας χωρίς διακρίσεις.
Έτσι η χώρα μας προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των χωρών που αναγνωρίζουν την ισότητα στον γάμο, από μακρού χρόνου, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, ο Καναδάς, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αργεντινή, η Δανία, η Γαλλία, η Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, ή πιο πρόσφατα, η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο, η Ιρλανδία, η Εσθονία, η Γερμανία, η Μάλτα, η Αυστραλία, η Ελβετία και οι ΗΠΑ (συνολικά 36 χώρες στον κόσμο).
Δείτε ΕΔΩ το νομοσχέδιο
Γάμος ομοφύλων: Αυτή είναι η επιστολή της Ιεράς Συνόδου στους βουλευτές – «Καταργεί μητρότητα και πατρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα»
Επιστολή στους «300» της Βουλής με την οποία εκθέτει τους προβληματισμούς της και τάσσεται ανοιχτά και ξεκάθαρα κατά του νομοσχεδίου για τον ισότητα στον γάμο, απέστειλε σήμερα η Ιερά Σύνοδος της εκκλησίας της Ελλάδας.
Στην επτασέλιδη επιστολή υπογεγραμμένη από τον αρχιγραμματέα Ιωάννη Καραμούζη, τίθενται 8 διαστάσεις της δημόσιας συζήτησης στις οποίες η εκκλησία επιχειρεί να δώσει τις δικές της απαντήσεις.
Μεταξύ άλλων επισημαίνει πως: « το νομοσχέδιο καταργεί την πατρότητα και τη μητρότητα, ουδετεροποιεί τα φύλα στο πλαίσιο της σχέσης γονέων και παιδιών, μετατρέπει τους γονείς από πατέρα και μητέρα σε ουδετερόφιλους κηδόμενες και τοποθετεί τα δικαιώματα ομοφυλόφιλων ενηλίκων πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών, που θα επιτρέψει να έχουν ως γονείς ομόφυλα ζευγάρια και θα μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα, σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των ρόλων των δύο φύλων».
« Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του γονέα του ενός φύλου (χωρίς να αποκλείει την είσοδο του στην ζωή του παιδιού αργότερα, στο πλαίσιο μιας ετερόφυλης σχέσης), αλλά δεν προκαλεί σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομόφυλη οικογένεια προξενεί και τα δύο. Επιπλέον τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν ούτε την προσωπική εμπειρία της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των ομόφυλων γονέων τους) μέσα σε μια ετερόφυλη σχέση», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.
Δείτε την επιστολή
ΙΣΚΕ : Το όλο εγχείρημα βασίζεται σε μια αυταπάτη στην οποία είναι καθηλωμένα τα ζευγάρια ιδίου φύλου
Τις θέσεις του σχετικά για το νομοσχέδιο περί του Γάμου των ομοφύλων ζευγαριών και για τη συνεπαγόμενη τεκνοθεσία εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος.
“Είμαστε αναγκασμένοι να πούμε ότι τέτοιου είδους νομοθετήματα δεν ανταποκρίνονται σε ανάγκες και αγωνίες της ελληνικής κοινωνίας, όπως ενδεικτικά είναι το δημογραφικό πρόβλημα και η υπογεννητικότητα που ταλανίζουν τον τόπο μας, αλλά αποτελούν απομιμήσεις πρακτικών κάποιων άλλων κοινωνιών, οι οποίες τα τελευταία χρόνια προβαίνουν σε τέτοιου είδους νομοθετικές ρυθμίσεις, στηριζόμενες σε αυθαίρετες εννοιολογικές κατασκευές περί προτεραιότητας του λεγόμενου κοινωνικού φύλου (Gender) έναντι του βιολογικού, έχοντας χάσει πραγματικά κάθε μέτρο και όριο, όπως θα έλεγε και ο λαός μας”, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων.
Καταθέτοντας τις θέσεις του ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος, συμπεραίνει ότι: “όλο αυτό το εγχείρημα δεν έχει ούτε βιολογικές ούτε κοινωνικές βάσεις, βασίζεται επάνω σε μια αυταπάτη στην οποία είναι καθηλωμένα τα ζευγάρια ιδίου φύλου, τα οποία δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι η βιολογία και η φυσική τάξη δεν είναι ιδεολογία και συναισθηματισμός, αλλά απτή και χειροπιαστή πραγματικότητα, την οποία κανένα έμβιο όν δεν μπορεί να την υπερβεί”.
“Η βιολογία, οι φυσικές λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος εκφράζουν μια αδήριτη αναγκαιότητα και νομοτέλεια, την οποία κανείς δεν μπορεί να την υπερβεί και να την υπερνικήσει, όσα νομοθετήματα και εάν φέρει στη Βουλή”, καταλήγει.
Αναλυτικά η θέση του ΙΣΚΕ:
“Είναι γεγονός, το οποίο απασχολεί σύσσωμη την ελληνική κοινωνία, ότι εντός ολίγων ημερών επίκειται να κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων νομοσχέδιο που θα επιτρέπει τον γάμο ζευγαριών του ιδίου φύλου και θα δίνει το πράσινο φως σε αυτά για τεκνοθεσία. Ασφαλώς, η Ελλάδα, ως κράτος, είναι δυνατόν να προβαίνει σε νομοθετήματα που αντιβαίνουν τους θρησκευτικούς κανόνες.
Θα πρέπει όμως ο νομοθέτης, αν θέλει να νομοθετεί ουσιαστικά και με σκοπό το κοινό αγαθό, να λαμβάνει υπόψιν τη μακραίωνη παράδοση -θρησκευτική και κοινωνική- και τα ήθη του τόπου και των ανθρώπων στους οποίους ο νόμος μέλλεται να εφαρμοστεί. Είμαστε αναγκασμένοι να πούμε ότι τέτοιου είδους νομοθετήματα δεν ανταποκρίνονται σε ανάγκες και αγωνίες της ελληνικής κοινωνίας, όπως ενδεικτικά είναι το δημογραφικό πρόβλημα και η υπογεννητικότητα που ταλανίζουν τον τόπο μας, αλλά αποτελούν απομιμήσεις πρακτικών κάποιων άλλων κοινωνιών, οι οποίες τα τελευταία χρόνια προβαίνουν σε τέτοιου είδους νομοθετικές ρυθμίσεις, στηριζόμενες σε αυθαίρετες εννοιολογικές κατασκευές περί προτεραιότητας του λεγόμενου κοινωνικού φύλου (Gender) έναντι του βιολογικού, έχοντας χάσει πραγματικά κάθε μέτρο και όριο, όπως θα έλεγε και ο λαός μας. Από συστάσεως ελληνικού κράτους, δυστυχώς έχει επικρατήσει μια στρεβλή αντίληψη: ότι πρόοδος είναι να ακολουθούμε ξένα πρότυπα, τα οποία μεταφέρονται άκριτα στην ελληνική κοινωνία και γίνεται προσπάθεια να επιβληθούν, με αποτέλεσμα το διχασμό και τον αποπροσανατολισμό της κοινωνίας.
Η ελληνική κοινωνία ήταν πάντοτε συμπεριληπτική, με το κυριολεκτικό νόημα του όρου: νοιαζόταν για το «εμείς». Τώρα, με όλες αυτές τις καινοφανείς θεωρίες που προαναφέραμε, οδηγείται στο «εμείς» και «εσείς»: από τη μια οι ετεροφυλόφιλοι και από την άλλη οι ομοφυλόφιλοι, δηλαδή σε γκετοποίηση και διχασμό. Δίνεται η εντύπωση πως κάποιες δυτικές κοινωνίες θέλουν να ξορκίσουν το σκοτεινό παρελθόν τους, όπως αυτό των διώξεων και της φυλάκισης ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του συγγραφέα Όσκαρ Ουάιλντ, ο οποίος καταδικάστηκε σε φυλάκιση λόγω του σεξουαλικού του προσανατολισμού στην κατά τα άλλη Διαφωτισμένη Αγγλία. Αυτές όμως οι ακρότητες δεν συνέβησαν στην καθ’ ημάς Ανατολή, η οποία ήταν ανεκτική στη διαφορετικότητα. Πάντοτε υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν ομοφυλόφιλοι μέσα στην κοινωνία, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι ποτέ δεν θεώρησαν ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είχε κάποια εχθρότητα απέναντί τους. Απεναντίας, πολλοί από αυτούς, επώνυμοι μάλιστα αλλά και μη επώνυμοι, πίστευαν και πιστεύουν βαθύτατα στον Θεό, εναποθέτουν στον Θεό την ελπίδα της σωτηρίας τους, ζούσαν και ζουν με εξομολόγηση και μετάνοια. Όσοι από εμάς τους Κληρικούς είμαστε Πνευματικοί γνωρίζουμε πολλές τέτοιες περιπτώσεις, διότι αυτοί οι άνθρωποι αναγνωρίζουν την ιδιοπροσωπία τους. Και υπάρχει αυτή η στάση και φιλοσοφία ζωής, διότι η Ορθόδοξη παράδοση είδε τη ζωή του ανθρώπου όχι ως εφαρμογή ενός καταλόγου άτεγκτων ηθικών νόμων, που πρέπει να τηρήσει ο άνθρωπος ώστε να ικανοποιήσει την θεία δικαιοσύνη και τη δική του αυτοδικαίωση, όπως διατείνεται η δυτική θρησκευτικότητα, αλλά ως μια περιπέτεια ανάμεσα στην αμαρτία και την αγιότητα. Η δική μας παράδοση εμπνέεται από την ειλικρινή μετάνοια του ευγνώμονος ληστού, είναι εργασία θεραπείας από τα διάφορα πάθη που καταδυναστεύουν την ανθρώπινη φύση μέσω των ευαγγελικών εντολών, διότι «πάντες ἥμαρτον καὶ ὑστεροῦνται τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ¨(Ρωμ.3,23): όλοι υποφέρουμε από τη δουλεία των διαφόρων παθών και για αυτό όλοι καλούμαστε σε μετάνοια και σωτηρία. Αυτό είναι ακριβώς και το καίριο ζήτημα της συζήτησης που γίνεται το τελευταίο χρονικό διάστημα περί γάμου ομοφυλοφίλων: δεν είναι δήθεν, όπως διατείνονται, η αποδοχή και απόδοση δικαιωμάτων στους ομοφυλόφιλους, αλλά γίνεται αγώνας και προσπάθεια, η αδυναμία, να καταστεί κανονικότητα.
Δίνεται εσφαλμένα η εντύπωση ότι το ζήτημα είναι σεξουαλικό, αλλά όμως στην πραγματικότητα κατά βάθος είναι ζήτημα έπαρσης και εγωισμού: ο σύγχρονος άνθρωπος δεν αναγνωρίζει την αδυναμία των παθών που τον καταδυναστεύουν, αλλά θέλει να επιβάλλει πως οτιδήποτε σκέφτεται, αισθάνεται και νιώθει αποτελεί τον υπέρτατο νόμο και κανονικότητα και καλεί τους υπολοίπους να το αποδεχτούν. Δεν ζητούν ανοχή στη διαφορετικότητα, αλλά άνευ όρων αποδοχή. Δεν υπάρχει ίχνος συναίσθησης ότι ίσως σφάλλει, από έναν ιδιότυπο ναρκισσισμό. Είναι ακριβώς η επανάληψη του προπατορικού αμαρτήματος, η αυτοθεοποίηση και αυτοδικαίωση, η προσπάθεια του ανθρώπου να θεωρήσει πως οτιδήποτε σκέφτεται και νιώθει αποτελεί κριτήριο και κανόνας των πάντων. Δεν θα προσκομίσουμε περίπλοκα φιλοσοφικά επιχειρήματα, ούτε χρειάζεται κάποιος να έχει ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις για να αποδείξουμε ότι ο οποιοσδήποτε γάμος μεταξύ ζευγαριών του ιδίου φύλου δεν είναι δυνατόν ποτέ να είναι κυριολεκτικά και ουσιαστικά γάμος, έστω και εάν οι υπέρμαχοί του τον ονομάζουν έτσι. Η βιολογική τάξη, η οποία υπάρχει στη φύση, μαρτυρά ότι η ένωση ομόφυλων ζευγαριών μπορεί να είναι συμβολαιογραφική και γραφειοκρατική ή σε επίπεδο συναισθηματισμών, αλλά ποτέ γάμος, διότι δεν μπορεί να οδηγήσει στην βιολογική απόκτηση τέκνων, τα οποία θα είναι ο συνδυασμός του γενετικού υλικού αυτών των δύο ατόμων που ήρθαν σε γαμική ένωση.
Για αυτό το λόγο οι θιασώτες αυτών των θεωριών προτείνουν ως λύση την τεκνοθεσία. Όμως, εάν γίνεται λόγος για υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων, ποιος θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα των βρεφών που θα υιοθετηθούν από ζευγάρια ομοφυλοφίλων και τα οποία θα στερηθούν είτε το πατρικό είτε το μητρικό πρότυπο; Ποιος θα τα ερωτήσει αυτά; Ποιος θα ομιλήσει για τα δικαιώματα των παρένθετων μητέρων, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για αυτόν τον σκοπό, ποιος θα ομιλήσει για την εργαλειοποίηση πολλές φορές φτωχών γυναικών, οι οποίες θα κληθούν να γεννήσουν παιδιά, τα οποία θα δοθούν για υιοθεσία σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια; Είναι δυνατόν να ομιλούμε υποκριτικά στην εποχή του δικαιωματισμού για à la carte δικαιώματα; Βλέπουμε, λοιπόν, ότι όλο αυτό το εγχείρημα δεν έχει ούτε βιολογικές ούτε κοινωνικές βάσεις, βασίζεται επάνω σε μια αυταπάτη στην οποία είναι καθηλωμένα τα ζευγάρια ιδίου φύλου, τα οποία δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι η βιολογία και η φυσική τάξη δεν είναι ιδεολογία και συναισθηματισμός, αλλά απτή και χειροπιαστή πραγματικότητα, την οποία κανένα έμβιο όν δεν μπορεί να την υπερβεί.
Η βιολογία, οι φυσικές λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος εκφράζουν μια αδήριτη αναγκαιότητα και νομοτέλεια, την οποία κανείς δεν μπορεί να την υπερβεί και να την υπερνικήσει, όσα νομοθετήματα και εάν φέρει στη Βουλή”.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί σήμερα στην Βουλή και τεθεί προς συζήτησης στις αρμόδιες επιτροπές την ερχόμενη Δευτέρα αλλά και να πάρει το δρόμο της ψήφισης στην Ολομέλεια το διήμερο, 14-15 Φεβρουαρίου.
Ειδήσεις σήμερα
Θεσσαλονίκη: ΜΑΤ στο ΑΠΘ για να εκκενωθεί η κατάληψη στην Πρυτανεία
Σασμός: Τον ξεθάβουν και το πτώμα του μαρτυρά την αλήθεια
Σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα στη Ν. Αφρική ο πρωταθλητής σφυροβολίας Κώστας Σταθελάκος
Μητσοτάκης: Αύριο στη Βουλή οι προτάσεις μου για περαιτέρω ενίσχυση των αγροτών