Η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών ενός δημόσιου κι ενός ιδιωτικού σχολείου αποδείχθηκε απόλυτα πετυχημένη, καθώς έδωσε σε όλους τη δυνατότητα τα ταξιδέψουν στην ασιατική χώρα για να διαγωνιστούν, να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν με μαθητές και εκπαιδευτικούς από ολόκληρο τον κόσμο.
Μαθητές από την Ξάνθη στην πρώτη δωδεκάδα στους τελικούς της F1 στη Σιγκαπούρη
Ο λόγος για την ομάδα συνεργασίας AEOLOS Racing Team, που δημιούργησαν μαθητές και καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης και του Κολεγίου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης. Τα δυο σχολεία, αφού προκρίθηκαν στον περσινό πανελλήνιο διαγωνισμό, εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας στον φετινό παγκόσμιο διαγωνισμό, στη Σιγκαπούρη. Συνεργάστηκαν άριστα μεταξύ τους δημιουργώντας τη δική τους μινιατούρα αγωνιστικό αυτοκίνητο, τον AEOLOS, με το οποίο και συμμετείχαν στον παγκόσμιο διαγωνισμό.
Εμπειρία ζωής η συμμετοχή στον διαγωνισμό
Μαθητές και καθηγητές συμφωνούν απόλυτα πως η συμμετοχή τους στον κορυφαίο αυτό διαγωνισμό τεχνολογίας και μάρκετινγκ αποτελεί μια εμπειρία ζωής. «Νιώθω μεγάλη ικανοποίηση που αντίκρισα από κοντά τα αμάξια της Formula 1, πράγμα που αποτελούσε παιδικό μου όνειρο» τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ελισαίος Γκίκας, ενώ ο Οδυσσέας Καλαϊτσίδης προσθέτει: «νιώθω περήφανος για τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκόμισα, όπως η συνεργασία, ο επιχειρηματικός τρόπος σκέπτεσθαι και πολλά άλλα χρήσιμα και καινούργια».
Η Μαρία Μπαλαφούτη δηλώνει πολύ τυχερή που κατάφερε να είναι ένα από τα παιδιά που εκπροσώπησε την Ξάνθη σε έναν τόσο μεγάλο και σπουδαίο διαγωνισμό, στην άλλη άκρη της Γης. Παρόμοια αισθήματα χαράς και περηφάνιας ένιωσε η Δέσποινα Παπαδοπούλου καθώς κρατούσε ψηλά τη σημαία και εκπροσωπούσε την Ελλάδα και την Ξάνθη, ενώ μαζί με τον Στράτο Πεχλιβάνη επισημαίνουν πως αν γυρνούσαν τον χρόνο πίσω, θα ήθελαν να κάνουν ξανά όλο αυτό το ταξίδι από την αρχή.
Ο Νάσος Παπασαραφιανός, υπεύθυνος μάρκετινγκ και επικοινωνίας της AEOLOS, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εκφράζει την υπερηφάνεια που νιώθει για τη μεγάλη διάκριση σημειώνοντας πως «παρά το γεγονός ότι υπήρχε αυξημένος ανταγωνισμός και ρεκόρ συμμετοχών, αποκομίσαμε πολλές γνώσεις και εμπειρίες, που θα μας βοηθήσουν στην προσπάθειά μας να γίνουμε ακόμη καλύτεροι».
Παράδειγμα ευγενούς άμιλλας, συναδέλφωσης και ειρηνικής συνύπαρξης
Οι καθηγητές συμπληρώνουν πως το σημαντικότερο όφελος των παιδιών ήταν η γνωριμία και η ώσμωση με δεκάδες άλλα μαθητές από τόσες ομάδες και πολλές διαφορετικές χώρες. «Τώρα, τα παιδιά μας είναι φίλοι στα κοινωνικά δίκτυα με παιδιά από την Αυστραλία, τη Σαουδική Αραβία, την Ευρώπη, το Μεξικό, τη Βραζιλία και τόσες άλλες χώρες» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξανδρος Δημαράς, ο οποίος στήριξε έμπρακτα τα παιδιά και μεταφέρει ένα στιγμιότυπο από τη συνεργασία των παιδιών που περισσότερο από ποτέ γίνεται τραγικά επίκαιρο αυτές τις μέρες.
«Σε μια από τις διαγωνιστικές εμφανίσεις τους (οι ομάδες εμφανίζονταν σε ζευγάρια)», σημειώνει ο κ. Δημαράς, «οι μαθητές του AEOLOS βγήκαν στη σκηνή παρουσίασης με μια ομάδα της Σαουδικής Αραβίας, με την οποία είχαν αναπτύξει πολύ καλή σχέση τις προηγούμενες μέρες. Καθώς έβγαιναν, η μία ομάδα κουνούσε τη σημαία της άλλης. Πλάι πλάι ο Σταυρός και το Κοράνι, που είναι αποτυπωμένα στις δύο σημαίες. Τι πιο ζωντανό παράδειγμα ευγενούς άμιλλας, συναδέλφωσης, και ειρηνικής συνύπαρξης;».
«Ο διαγωνισμός F1 in Schools είναι από τους πιο συναρπαστικούς διαγωνισμούς STEM στον κόσμος» επισημαίνει, από την πλευρά της, η Δρ. Ηρώ Κολιάκου, συντονίστρια προγραμμάτων STEM του Κολεγίου Ανατόλια και μία από τις εκπαιδευτικούς που καθοδήγησαν την ομάδα AEOLOS. «Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες», τονίζει, «δούλεψαν πολύ σκληρά για να φτάσουν στον παγκόσμιο τελικό της Σιγκαπούρης, όπου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ειδικούς από όλο τον κόσμο, τόσο από τον τομέα της Μηχανικής, όσο και από τους τομείς του project management και του marketing. Συναντήθηκαν και συνομίλησαν με μηχανικούς, οδηγούς και εκπροσώπους όλων των ομάδων της F1 και παρακολούθησαν από κοντά το Grand Prix της Σιγκαπούρης».
Τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της μάθησης
Πρέπει να σημειωθεί πως ο θεσμός «F1 in Schools» αποτελεί έναν από τους κορυφαίους διαγωνισμούς STEM παγκοσμίως, όπου οι μαθητές καλούνται να συνδυάσουν γνώσεις των Θετικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και των Μαθηματικών (Mathematics), προκειμένου να παραγάγουν ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο του F1 in Schools οι μαθητές κατασκευάζουν ένα μίνι μοντέλο αγωνιστικού αυτοκινήτου τύπου Formula 1 που πληροί συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές και καλείται παίρνοντας ώθηση από μια αμπούλα πεπιεσμένου αέρα και βάσει των κανόνων της αεροδυναμικής να πετύχει τον καλύτερο χρόνο πάνω σε μια συγκεκριμένη πίστα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές κρίνονται για τα υλικά που χρησιμοποίησαν, τις μεθόδους προώθησης της ομάδας τους, την ικανότητα εξεύρεσης πόρων και χορηγών, δίνοντας συνεντεύξεις στους κριτές για όλα τα παραπάνω και μέσα από αυτό το σύνθετο πλέγμα βγαίνει η τελική κατάταξη των ομάδων.
Ποιοι αποτελούσαν την ομάδα AEOLOS
Το F1 in Schools περιλαμβάνει αγώνες που διεξάγονται κάθε χρόνο σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Οι νικήτριες ομάδες εκπροσωπούν τη χώρα τους σ’ ένα παγκόσμιο τελικό, που υποστηρίζεται από τη Formula 1 και τη FIA και διενεργείται κάθε χρόνο στο περιθώριο ενός Grand Prix Formula 1. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται στην Ελλάδα από το 2012, και είναι εγκεκριμένος από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.
Τα μέλη της ομάδας AEOLOS αποτελούσαν οι μαθητές: Φίλιππος Βρύζας, Χρύσα Καραβασίλη, Νάσος Παπασαραφιανός, Νικόλας Δημόκας, Αγάπη Κεχαγιά, Μαρία Καλπάκη, Νάγια Παπασαραφιανού, Μάξιμος Μπομπορίδης και Κωνσταντίνος Γεροθανάσης (από το Κολλέγιο Ανατόλια), Οδυσσέας Καλαϊτσίδης, Δέσποινα Παπαδοπούλου, Βασιλεία Πάγγου, Στράτος Πεχλιβάνης, Μαρία Μπαλαφούτη, Ελισσαίος Γκίκα και Ζαχαρία Γκοβέση (από το 2o ΓΕΛ Ξάνθης). Επικεφαλής τους ήταν οι σύμβουλοι καθηγητές Όλγα Ορφανίδου, Αλέξανδρος Δημαράς και Δρ Ηρώ Κολιάκου.
Τρεις ελληνικές ομάδες στο Top15 των καλύτερων παγκοσμίως
Παγκόσμια πρωταθλήτρια ανακηρύχθηκε η ομάδα Recoil Racing από την Γερμανία, στην 2η θέση κατατάχθηκε η ομάδα Propulsion από την Αυστραλία και στην 3η θέση η ομάδα Nightingale από την Αγγλία.
Στην 11 θέση κατατάχθηκε η ελληνοκυπριακή ομάδα διεθνούς συνεργασίας Wave Racing αποτελούμενη από μαθητές από την Ελληνογερμανική Αγωγή στην Αττική και το English School, Nicosia, Cyprus.
Στη 12 θέση κατατάχθηκε η ομάδα AEOLOS αποτελούμενη από μαθητές από το Κολέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη και το 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης.
Στη 13 θέση κατατάχθηκε η ομάδα Athena Racing αποτελούμενη από μαθητές από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση στην Αττική και την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή επίσης στην Αττική.
Ειδήσεις σήμερα
Κρήτη: 65χρονος πήγε για πεζοπορία και χάθηκαν τα ίχνη του – Σε εξέλιξη οι έρευνες