Η θυγατρική εταιρεα του ΟΣΕ έχει επιλύσει τα ζητήματα που καθυστερούσαν την υλοποίηση έργων και προχωρά πλέον στις δημοπρατήσεις δύο νέων μεγάλων έργων συνολικού προϋπολογισμού 113,5 εκατ. ευρώ.
- Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (ΑΔ 713) προϋπολογισμού 46,5 εκατ. ευρώ: Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ECTS Level-1, καθώς και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς που θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σηματοδότησης. Ως επόμενο βήμα, αύριο θα αποσταλεί η προκήρυξη του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ η έγκριση αναμένεται εντός 3-4 εργάσιμων ημερών. Στη συνέχεια και αφού δοθεί το «πράσινο φως» και από την Ευρωπαϊκή Ενωση, η προκήρυξη αναμένεται να αναρτηθεί στο ΕΣΗΔΗΣ περί τις 9 Δεκεμβρίου, όποτε και θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής προσφορών, η οποία, σύμφωνα με τον παραπάνω προγραμματισμό, θα ολοκληρωθεί στις 29 Ιανουαρίου 2021.
- Ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος (ΑΔ 736) προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, γίνεται εντατική προσπάθεια για την ποιοτική και ταχεία ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε αυτό το πλαίσιο, ολοκληρώθηκε η διαδικασία σύνταξης και έγκρισης της Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών για τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Δομοκός (ΑΣ 635 – 1η ΣΣΕ) προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, που αφορούν κυρίως σε αντιπλημμυρικά έργα στην ευρύτερη περιοχή.
Η ολοκλήρωση των έργων που θα εκσυγχρονίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και που θα του επιτρέψουν να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της Ελλάδας σε «logistics hub» για την ευρύτερη περιοχή, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, είναι κομβικής σημασίας.
Οπως προσθέτει, «αναγνωρίζοντας τη σημασία του σιδηρόδρομου σε κάθε σύγχρονη οικονομία και κοινωνία, επενδύουμε στην ανάπτυξή του με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου έργων συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ στα επόμενα χρόνια.
Πρόκειται για έργα που θα συνδέσουν τις κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενισχύοντας έτσι την εμπορική χρήση του σιδηροδρόμου και δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τη χώρα και την οικονομία». «Πλέον τα έργα προχωρούν, με τους διαγωνισμούς να προκηρύσσονται διαδοχικά και τις διαδικασίες δημοπράτησης να προχωρούν με ιδιαίτερα ταχύ ρυθμό», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου