Όπως αναφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ πηγές των ΕΛΠΕ και της Motor Oil η Ρωσία αντιπροσώπευε ήδη από το 2021 σχετικά μικρό ποσοστό στο σύνολο των προμηθειών αργού, της τάξης του 1,5% και 5% αντίστοιχα. Ποσοστά σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την ΕΕ καθώς η Ρωσία κάλυπτε περίπου το 25% των Ευρωπαϊκών εισαγωγών σε αργό και το 50% των αντίστοιχων σε ντίζελ.
Η σταδιακή επιβολή κυρώσεων εκ μέρους της Ε.Ε και το ενδεχόμενο επιβολής εμπάργκο και στο πετρέλαιο (το οποίο αποφασίστηκε στην τελευταία Σύνοδο Κορυφής), οδήγησαν την πλειονότητα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων σε περιορισμό ή και διακοπή των εισαγωγών Ρωσικού αργού και προϊόντων.
Στην κατεύθυνση αυτή κινήθηκαν οι ελληνικοί όμιλοι διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό της αγοράς από άλλες προμηθεύτριες χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, η Λιβύη, η Αλγερία, κ.α..
Περιορισμένη – σύμφωνα με τους απολογισμούς των ελληνικών διυλιστηρίων και το 2021 – ήταν και η συμμετοχή της Ρωσίας στο «καλάθι» των εξαγωγών πετρελαιοειδών προϊόντων από την Ελλάδα.
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Υπενθυμίζεται ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφάσισε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η έκτη δέσμη κυρώσεων κατά της Ρωσίας θα καλύπτει το αργό πετρέλαιο, καθώς και τα προϊόντα πετρελαίου, που παραδίδονται από τη Ρωσία στα κράτη μέλη, με προσωρινή εξαίρεση το αργό πετρέλαιο που παραδίδεται μέσω πετρελαιαγωγού. Προβλέπεται επίσης ότι «σε περίπτωση αιφνίδιων διακοπών του εφοδιασμού, θα θεσπιστούν επείγοντα μέτρα για την κατοχύρωση της ασφάλειας του εφοδιασμού».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειδήσεις σήμερα
Κυβέρνηση: «Σε αδιέξοδο οι Τούρκοι» – Οι Κούρδοι ως πρόσχημα για την κλιμάκωση της έντασης
Μητσοτάκης στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ: Πολλαπλά μηνύματα σε μπαχαλάκηδες και Τουρκία
Η Τουρκία αλλάζει όνομα λόγω γαλοπούλας – Ποιες χώρες… ξαναβαφτίζονται