Ένα ακόμη ντροπιαστικό ντοκουμέντο ανάμεσα στον ύπαρχο, τον πλοίαρχο και το λιμεναρχείο.
Blue Horizon: Αναλυτικά ο διάλογος
Μέλος Πληρώματος: Ναι με ακούτε; Έπεσε ένας επιβάτης στη θάλασσα, προσπαθούσε να ανέβει στον καταπέλτη. Νέος, νέος
Στον καταπέλτη μου είπαν τα παιδιά. Όταν ο καταπέλτης ήταν στην αποβάθρα εγώ είχα ξεκινήσει.
Πλοίαρχος: Από το Blue Horizon ο Πλοίαρχος είμαι, Ένας επιβάτης πήγε να πηδήξει. Γεια σας θάλαμος επιχειρήσεων; Με ακούτε;
Μέλος Πληρώματος: Την ώρα που ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε έρχεται ένας επιβάτης, προσπάθησε να μπει μέσα, γλίστρησε και έπεσε.
Πλοίαρχος: Πιάστηκε από τον καταπέλτη, δεν πάτησε μόνο έβαλε το πόδι του για να ανέβει αλλά γλίστρησε και ο καταπέλτης ήταν σηκωμένος. Την ώρα που είχαμε πάρει άδεια κανονικά για να ξεκινήσουμε, αμολήσαμε, σηκώσαμε τον καταπέλτη από το έδαφος ξαφνικά είδα έναν επιβάτη που προσπάθησε να μπει μέσα στο πλοίο και γλίστρησε. Είχε, δεν είχε εισιτήριο, δεν την ξέρω αυτή την λεπτομέρεια. Από την κάμερα τον είδα εγώ αλλά την ώρα που τον είδα είχαμε φύγει. Προσπάθησε να μπει στο βαπόρι που είχε ξεκινήσει και έπεσε στη θάλασσα. Παραπέρα δεν ξέρω την κατάστασή του γιατί
Ύπαρχος: Όχι τον βγάλανε. Πνιγμένο. Πεθαμένο.
Πλοίαρχος: Μου έπεσε ένας επιβάτης στη θάλασσα, πήδηξε να μπει μέσα, δεν πρόλαβε, γλίστρησε και πνίγηκε. Μπλέξαμε, μπλέξαμε!
Blue Horizon: Προφυλακίστηκαν ο πλοίαρχος και ο ύπαρχος του πλοίου
Την προφυλάκιση του πλοίαρχου και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη στο λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/9/2023) ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.
Ηράκλειο: Σοκαριστική αποκάλυψη - Πατέρας κατηγορείται ότι ασελγούσε επί δύο χρόνια στην ανήλικη κόρη του
Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.
Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες,ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. “Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλυστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ηθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο” φαίρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του.Πρόσθεσε ότι όταν “γύρισε προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδινιση.”
Blue Horizon: Συντετριμμένος δηλώνει ο πλοίαρχος για τη δολοφονία του Αντώνη – Τι υποστηρίζει στο υπόμνημά του
Με ένα πολυσέλιδο απολογητικό υπόμνημα ο καπετάνιος του Blue Horizon επιχείρησε να αντικρούσει το βαρύ κατηγορητήριο που αντιμετωπίζει ο ίδιος και οι υπόλοιποι τρεις κατηγορούμενοι για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά την Τρίτη το βράδυ.
Ο καπετάνιος δηλώνει συγκλονισμένος για το χαμό του 36χρονου και παραθέτει μία προς μία τις ενέργειες που έκανε από τη στιγμή που πληροφορήθηκε το γεγονός.
«Δηλώνω συντετριμμένος κι άμα συγκλονισμένος από τον αδόκητο θάνατο του νεαρού συνανθρώπου μας κι αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω από τα βάθη της καρδιάς μου τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος» τονίζει ο ναυτικός και προσθέτει : «Ως έχω καταγράψει αναλυτικά και στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου, το οποίο έχει κατασχεθεί και συνακόλουθα εγχειριστεί νόμιμα στην δικογραφία, εγώ ήδη από τις 20.30 μμ της 5-9-2023 ευρισκόμουν στην γέφυρα του πλοίου από κοινού με λοιπούς συναδέρφους μου αξιωματικούς και μη και προετοιμάζαμε τον απόπλου του, που είχε καθοριστεί για τις 21.00 μμ. κι ο οποίος καθυστέρησε περί τα 10’ λόγω φόρτωσης οχημάτων. Περί ώρα 21.09 μμ κι ενώ είχε ολοκληρωθεί (κι ανακοινωθεί προσηκόντως) η διαδικασία ασφαλούς φόρτωσης των οχημάτων κι επιβίβασης όλων των επιβατών, ζήτησα μέσω του ch 13 του Piraeus Marine Traffic από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων άδεια απόπλου, την οποία έλαβα στις 21.12 μμ με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου.
Στις 21.13 μμ ενημερώθηκα από τους αξιωματικούς πρήμνης και καταπέλτη ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Έπειτα επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που ευρίσκετο στον καταπέλτη, ο οποίος αφού με διεβεβαίωσε ότι είμαστε έτοιμοι να φύγουμε κι όλα έχουν καλώς, έδωσα εντολή μέσω vhf να σηκώσουν καταπέλτη, απαντώντας μου χαρακτηριστικά «βίρα καταπέλτης, κάπτεν φεύγουμε».»
Ο καπετάνιος περιγράφει αναλυτικά πως πληροφορήθηκε το γεγονός της πτώσης του Αντώνη στη θάλασσα. «Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη Ύπαρχό μου να φωνάζει έντονα μέσω vhf «κάπτεν, κάπτεν», κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα. Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω – και μόνο – την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρήμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα, σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα στην ναυσιπλοΐα και με βάση την εκπαίδευση και την πείρα τους, το δε η αρμόδια εποπτεύουσα Λιμενική Αρχή θα είχε μεριμνήσει, ως ώφειλε, για την διασφάλιση της διακοπής της κυκλοφορίας και της εν γένει προσέγγισης από και προς το πλοίο και μέχρι την απομάκρυνσή του και κατά τούτο ΔΕΝ υπέπεσε στην αντίληψή μου καμία προγενέστερη διαμάχη μεταξύ του προσωπικού καταπέλτη και του θανόντος.
Ακαριαία έδωσα εντολή στον ανθυποπλοίαρχό μου να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη (αναλύω παρακάτω τους λόγους) και να ενημερώσει ΆΜΕΣΑ μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επιτάσσεται από το πρωτόκολλο ενεργειών, πράγμα το οποίο έγινε, ενώ μίλησα και ο ίδιος τηλεφωνικά με το παραπάνω τμήμα. Ειλικρινά, Σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς «Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;»
Όπως τονίζει ο πλοίαρχος στη συνέχεια περίμενε οδηγίες από τη λιμενική αρχή ενώ όπως επισημαίνει έδωσε εντολή το πλοίο να πηγαίνει με την ελάχιστη ταχύτητα.
«Εν συνεχεία κι αφού είχα πράξει lege artis, ήτοι είχα ειδοποιήσει την εποπτεύουσα και προϊσταμένη αρχή μου, ήτοι το Λιμεναρχείο Πειραιά και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, ανέμενα απλώς οδηγίες κι εντολές για την περαιτέρω συμπεριφορά μου, ως άλλωστε επιτάσσει το πρωτόκολλο / μνημόνιο ενεργειών, σύμφωνα με το οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο εντός του λιμένα τον έχει το κέντρο επιχειρήσεων.
Σημειώνω στο σημείο αυτό (επειδή έχει γίνει πολύς λόγος γιατί δεν έκανα άμεσα κράτη τις μηχανές και γιατί δεν ακινητοποίησα το πλοίο) ότι έδωσα εντολή στους υφισταμένους μου να ορίσουν την ελάχιστη δυνατή πηδαλιουχική ταχύτητα με κατεύθυνση προς την έξοδο του λιμένος, διότι σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο ΜΕ ΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΖΩΗΣ του πολυπληθούς πληρώματος και των εκατοντάδων επιβατών τόσο του πλοίου που κυβερνούσα εγώ όσο και λοιπών σκαφών ευρισκόμενων στο λιμένα του Πειραιώς, ένεκα του σοβαρού ενδεχομένου πρόσκρουσης είτε στον λιμενοβραχίονα, είτε στα ελλιμενισμένα σκάφη, είτε στον ντόκο, με περαιτέρω βάσιμο κι ορατό κίνδυνο συνθλίψεως του ανθρώπου που για άγνωστο σε μένα – μέχρι την στιγμή εκείνη – λόγο είχε βρεθεί στην θάλασσα. Ειλικρινά, βρέθηκα εντελώς αιφνιδιαστικά σε πρόδηλη κατάσταση ανάγκης και τραγικό ηθικό δίλημμα, καταληφθείς εντωμεταξύ από ταχύτατα αναπτυσσόμενα αισθήματα αγωνίας, άγχους και απογοήτευσης κι έπραξα αυτό που μού υπέδειξε εκείνη την στιγμή το ένστικτο και η εμπειρία μου, προς αποφυγή διακινδυνεύσεως και βλάβης υπέρτερων ποιοτικά και ποσοτικά εννόμων αγαθών.»
Στη συνέχεια όπως λέει στις 21:42 έλαβα εντολή το πλοίο να κάνει «κράττει». «Περί τις 21.42 μμ, ήτοι περί τα 30’ μετά την αρχική μου επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων και με το Α’ Λιμενικό Τμήμα, έλαβα εντολή για διακοπή πλού και αναμονή περαιτέρω οδηγιών, πράγμα που έπραξα άμεσα δίδοντας τις αντίστοιχες εντολές στο προσωπικό της γέφυρας και περί τις 22.01 μμ, ήτοι περί τα 45’ μετά την αρχική μου επικοινωνία έλαβα τηλεφωνική εντολή από τον ίδιο τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά για επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, πράγμα το οποίο έπραξα άμεσα» αναφέρει ο πλοίαρχος στο απολογητικό του υπόμνημα.
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην απολογία του φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. “Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο” φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε ότι όταν “γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση”.
Ειδήσεις σήμερα
Σχολεία: Χτύπησε το πρώτο κουδούνι – Πότε θα γίνει η έναρξη της χρονιάς στη Θεσσαλία [βίντεο]