Σε ανακοίνωσή του, το Διοικητικό Συμβούλιο κάνει λόγο για «τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου». Σε αυτό το πλαίσιο εκφράζει «την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος».
Η εταιρεία δεσμεύεται ότι θα σταθεί δίπλα στην οικογένεια του 36χρονου Αντώνη «με κάθε τρόπο και με όλες τις δυνάμεις» της.
Παράλληλα, η Attica Group ανακοίνωσε ότι ξεκινά «διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Attica Group
Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος. Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις.
Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα. Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των Μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί.
Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε σήμερα δεκτή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας.
Καλλιθέα, 7 Σεπτεμβρίου 2023
Blue Horizon: Τέλος από τη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς μετά την τραγωδία
Απομακρύνεται από την γραμμή Πειραιάς Ηράκλειο το πλοίο Blue Horizon μετά το τραγικό περιστατικό με τον βίαιο θάνατο του 36χρονου Αντώνη. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από απόφαση της εταιρείας το Blue Horizon σταματάει να εκτελεί τα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής ενώ θα αντικατασταθεί από το πλοίο Έλυρος αναφέρει το flashnews.gr.
Blue Horizon: Τα 3+1 εγκληματικά λάθη της τραγωδίας
Μέσα σε περίπου 20 δευτερόλεπτα καταπατήθηκαν όλοι οι βασικοί κανόνες ασφάλειας, ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής, πρωτόκολλα επικοινωνίας και στοιχειώδεις ανθρώπινες αξίες.
Διεθνείς κανόνες, ελληνική νομοθεσία και οι εσωτερικοί κανονισμοί της εταιρίας όχι απλώς δεν τηρήθηκαν, αλλά ακόμα και όταν ο Αντώνης βρέθηκε στη θάλασσα σε μεγάλο κίνδυνο από το στροβιλισμό των προπελών, δεν τον βοήθησαν, καταστρατηγώντας κάθε ανθρώπινη λογική, ενσυναίσθηση και φυσικά υποχρέωση, γιατί η βοήθεια σε άνθρωπο που βρίσκεται στη θάλασσα είναι υποχρεωτική. Και αφού τον αφήσαν να πνιγεί, έφυγαν. Το πλοίο αναχώρησε και αν ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά δεν έδινε άμεσα εντολή, θα είχε φτάσει στην Κρήτη! Οπως εξάλλου είπαν, και στα μεγάφωνα του πλοίου, με τους επιβάτες σοκαρισμένους να ζητούν από το πλήρωμα να βοηθήσει «τον άνθρωπο στη θάλασσα», η ανακοίνωση του πλοίου έλεγε «το πλοίο δεν έχει καμία ευθύνη για την καθυστέρηση του απόπλου»…
– Καταπέλτης: Σύμφωνα με την ελληνική και διεθνή νομοθεσία, ο καταπέλτης πρέπει να είναι σφραγισμένος και μετά να λυθούν οι κάβοι, τα σχοινιά δηλαδή που κρατούν το πλοίο στο λιμάνι. Ο καταπέλτης θεωρείται επικίνδυνο μέρος για την ασφάλεια επιβατών και πληρώματος και κανείς δεν πρέπει να παραμένει εκεί. Αρα, η «πόρτα» του πλοίου έπρεπε να ήταν κλειστή.
– Βίαιη απώθηση: Αφού η πόρτα ήταν ανοικτή και ο Αντώνης ανέβηκε σε αυτήν, τα μέλη του πληρώματος είχαν δικαίωμα να του ζητήσουν να μην ανέβει και να φύγει, γιατί το πλοίο αναχωρούσε. Αφού όμως ανέβηκε, το πλήρωμα δεν έπρεπε να τον θέσει σε κίνδυνο, είτε είχε εισιτήριο είτε όχι. Αν και μικρή σημασία έχει ότι ο Αντώνης είχε εισιτήριο το οποίο είχε χτυπηθεί, το πλήρωμα δεν έχει κανένα δικαίωμα να θέτει κανέναν επιβάτη σε κίνδυνο. Εξάλλου, για αυτό υπάρχει το λογιστήριο του πλοίου στη ρεσεψιόν.
– Ανθρωπος στη θάλασσα: Με τις μηχανές του πλοίου ανοικτές και μία τεράστια δίνη να έχει δημιουργηθεί, ένας άνθρωπος πέφτει στη θάλασσα. Τα μέλη του πληρώματος που έσπρωξαν τον Αντώνη, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει από την μπουκαπόρτα, τον έβλεπαν να παλεύει και δεν έκαναν τίποτα. Ούτε ο λοστρόμος και ο ύπαρχος ούτε ο αξιωματικός καταστρώματος, που ήταν στον πρώτο όροφο του πλοίου, εκεί που μαζεύονται οι κάβοι και έχει αποκλειστική ευθύνη εκείνη την ώρα να επιτηρεί τη διαδικασία απόπλου. Κανείς δεν ενημερώνει να δώσει εντολή παύσης των μηχανών, να ρίξουν σωσίβιο και να προχωρήσουν στη διάσωση του Αντώνη. Και αφού όλοι έχουν πλήρη εικόνα του τι συμβαίνει, καθώς ο καταπέλτης, επειδή είναι σημείο εισόδου, ελέγχεται από κάμερες παρακολούθησης, φεύγουν. Ακόμα και αν ο καπετάνιος δεν είχε πλήρη εικόνα του τι συνέβη, υπάρχει τεράστια ευθύνη για την απουσία ενημέρωσης, αλλά και φυσικά ότι το πλοίο έφυγε ενώ υπήρχε ένταση και άνθρωποι πάνω στον καταπέλτη.
Η κρίσιμη απουσία
Ενορκη Διοικητική Εξέταση διέταξε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, για τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος και κυρίως για την απουσία λιμενικού τη στιγμή του απόπλου του «Blue Horizon». Κάθε απόπλους ή κατάπλους πλοίου έχει έναν υπεύθυνο λιμενικό με επίσημες ονομαστικές βάρδιες που ελέγχει την ασφάλεια κυρίως της διαδικασίας. Οπως φαίνεται στα βίντεο αλλά και στην ανεπίσημη δήλωση του Λιμενικού Σώματος, ο αρμόδιος λιμενικός έχει αποχωρήσει -αν και το πλοίο δεν είχε φύγει- γιατί είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της φόρτωσης επιβατών, οχημάτων και νταλικών. Ωστόσο, σύμφωνα με τα επίσημα καθήκοντα, θα έπρεπε να φύγει με την απομάκρυνση του πλοίου από την προβλήτα.
Η παρουσία του εκείνα τα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν φύγει το καράβι ίσως είχε αποτρέψει τη στυγνή ανθρωποκτονία. Αρχικά γιατί θα είχε φροντίσει άμεσα να σώσει τη ζωή του Αντώνη και δεν θα χρειάζονταν τα τηλέφωνα των επιβατών για να ενημερώσουν το Λιμενικό, γλιτώνοντας πολύτιμα λεπτά όταν πάλευε με τη δίνη, καθώς θα μπορούσε να έχει διατάξει την παύση των μηχανών.
Ολα αυτά φυσικά είναι σενάρια τα οποία αναφέρουν στον «Ε.Τ.» άνθρωποι της ναυτιλιακής κοινότητας. «Ο λιμενικός οφείλει να είναι εκεί κατά την αναχώρηση του πλοίου. Και μάλιστα έχουν σώσει ζωές σε αντίστοιχες περιπτώσεις» από άλλα ατυχήματα, με το λιμάνι του Πειραιά να χαρακτηρίζεται αρκετά δύσκολο, γιατί το ύψος του είναι μεγάλο και δεν μπορούν χωρίς βοήθεια να ανέβουν όσοι πέφτουν κατά λάθος ή επίτηδες.
Η άλλη όψη του νομίσματος είναι η άμεση αντίδραση του κεντρικού λιμενάρχη Πειραιά. Παρά τα όσα έλεγε η εταιρία, ότι ο άνδρας προσπάθησε να πηδήξει πάνω στην μπουκαπόρτα, το οποίο δεν ισχύει, αλλά και ότι δεν έχουν καμία ευθύνη, με το που καταγράφηκαν οι πρώτες κλήσεις από επιβάτες και διέρρευσαν τα βίντεο, έδωσε εντολή να γυρίσει πίσω το πλοίο για καταθέσεις. Ετσι δόθηκε η εντολή από την Εισαγγελία για τις συλλήψεις των τεσσάρων στελεχών.
Ειδήσεις σήμερα
Κακοκαιρία Daniel: Εντοπίστηκε νεκρός ο αγνοούμενος κτηνοτρόφος στον Δομοκό
Κακοκαιρία Daniel: Bίντεο – σοκ από τη δραματική διάσωση παιδιών και σκύλου στον Παλαμά
Τουρκικά «παιχνίδια» με τη Φενέρ στην Θράκη – Σύλλογος χρησιμοποιεί τον όρο «Δυτική Θράκη»