Ο οδηγός θα μπορεί να μπαίνει στον αυτοκινητόδρομο να περνά δυτικά από την πόλη της Λαμίας, να προσεγγίζει και να περνά από την περιοχή Λιανοκλαδίου, Καρπενησίου, και από τις πόλεις του Δομοκού, των Σοφάδων της Καρδίτσας, των Τρικάλων και να καταλήγει μέχρι την Καλαμπάκα.
Το ταξίδι από την Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα κοστίζει στον οδηγό ένος ι.χ. οχήματος 8,2 ευρώ. Σε αυτό το ποσό αν προσθέσουμε και τα περίπου 15 ευρώ από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία, τότε το ταξίδι Αθήνα-Καλαμπάκα θα κοστίζει περίπου 23 ευρώ. ΣΕΑ λειτουργούν στις Σοφάδες Καρδίτσας και το 2025 θα λειτουργήσει ένας ακόμα ΣΕΑ στην περιοχή του Λειανοκλαδίου.
Οι τιμές των διοδίων τελών των νέων σταθμών καθώς και του μετωπικού Τρικάλων είναι:
Σταθμός Διοδίων | Κατηγορία 1 | Κατηγορία 2 | Κατηγορία 3 | Κατηγορία 4 |
Μετωπικός Λιανοκλαδίου | 1,30€ | 1,85€ | 4,70€ | 6,60€ |
Μετωπικός Τρικάλων | 2,05€ | 2,95€ | 7,45€ | 10,45€ |
Πλευρικός Τρικάλων | 0,55€ | 0,80€ | 2,05€ | 2,90€ |
Πλευρικός Καλαμπάκας | 0,60€ | 0,90€ | 2,25€ | 3,15€ |
- Κατηγορία 1: Δίκυκλα, τρίκυκλα , Κατηγορία 2: Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος έως 2,20 μ., Κατηγορία 3: Οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20 μ., Κατηγορία 4: Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20 μ.
Με την παράδοση των δύο αυτών τμημάτων ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και το Αθήνα-Τρίκαλα θα διανύεται σε 3 ώρες ασφαλούς και άνετης οδήγησης. Ο δρόμος σε όλο το μήκος του θα διαθέτει δύο λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Στην ουσία ο οδηγός θα χρησιμοποιεί την εθνική οδό από την Αθήνα (δηλαδή στη Νέα Οδό) και στην περιοχή της Ανθήλης (περίπου στο 205χλμ) θα εισέρχεται στον οδικό άξονα της Κεντρικής Οδού.
Από εκεί θα διανύει περίπου άλλα 110 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσει μέχρι την πόλη των Τρικάλων και περίπου 10 ακόμα για να φτάσει στην Καλαμπάκα. Αυτό σημαίνει πως η απόσταση των 325 χιλιομέτρων θα μπορεί να καλύπτεται με συντηρητική οδήγηση σε 3 ώρες και 10 λεπτά.
Στη διάθεσή κάθε οδηγού βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης:
Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Διόδια λειτουργούν στην περιοχή του κόμβου Καρπενησίου και στην περιοχή της Ανάβρας.
Το ιστορικό του Ε65
Ο «αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας», ή Ε65, δεν ξέφυγε και αυτός από την «κατάρα» των έργων παραχώρησης στη χώρα μας. Αρχικά σχεδιάστηκε ως ενιαίο έργο, κατόπιν το 2013 αποφασίστηκε να προχωρήσει μόνο το κεντρικό, εύκολο τεχνικά κομμάτι του (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) και τα άλλα δύο να «αναβληθούν» και να ανατεθούν το 2019 και 2021 αντίστοιχα. Το νότιο τμήμα, από Λαμία έως Ξυνιάδα, που παραδίδεται σήμερα, έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από 2,5 χρόνια, στα τέλη του 2021. Αντ’ αυτού, είχε στα τέλη του 2020 δοθεί σε κυκλοφορία ένα μικρό τμήμα του (από τη Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου, 14,5 χλμ.).
Παγκράτι: Στα δικαστήρια ο 49χρονος φιλόλογος για τη γιάφκα - Τι ερευνά η ΕΛΑΣ
Οσον αφορά τα υπόλοιπα 18 χλμ., από τον κόμβο Καρπενησίου έως την Ξυνιάδα, η ΤΕΡΝΑ αρχικά επικαλέστηκε τον κορωνοϊό, κατόπιν τις κακοκαιρίες «Ιανός» και «Daniel» και τέλος, ύστερα από πολύμηνη διαφωνία με το Δημόσιο, την αλλαγή χάραξης που επιβλήθηκε σε μικρό τμήμα του έργου πριν από τη σήραγγα Οθρυος. Το κόστος των επιπλέον εργασιών, περί τα 80 εκατ. ευρώ, βάρυνε το Δημόσιο. Το συνολικό αποτέλεσμα όλων αυτών των παραγόντων ήταν το νότιο τμήμα του Ε65 να παραδοθεί 2,5 χρόνια μετά το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Η στρατηγική σημασία του Ε65
Ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της Ηπειρωτικής χώρας. Στα δυτικά έχει τον άξονα της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο-Ιωάννινα) και ανατολικά την άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Αυτό που θα παρατηρήσει ο οδηγός είναι μία πολλή όμορφη διαδρομή, με περάσματα από εντυπωσιακά τοπία ενώ σε αρκετό μήκος της διαδρομής, ο αυτοκινητόδρομος πηγαίνει παράλληλα με τη νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που θα λειτουργήσει το 2018.
Το μεγάλο προσόν του Ε65 είναι η σύνδεση Ανατολής και Δύσης. Μέσω του Ε65 ενώνονται τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου. Παράλληλα θα προσφέρει άνετη πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου σε χρόνους που είναι εξαιρετικά πιο σύντομοι από ότι τώρα.
Με την ολοκλήρωση και το βόρειου τμήματος ο Ε65 εκτός του ότι θα συνδεθεί απευθείας και με την Εγνατία Οδό και θα γίνει ένας από τους πλέον σημαντικούς άξονες της χώρας καθώς η φυσική του συνέχεια και κατάληξη είναι ο κάθετος άξονας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, αυτοκινητόδρομος που έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί από τα μέσα του 2017
Για παράδειγμα το Αθήνα-Γρεβενά θα είναι υπόθεση 4 ωρών ενώ σε 4,5 ώρες κατεβαίνει ο απαιτούμενος χρόνος για Μέτσοβο ή Καστοριά. Παράλληλα μέσω του Ε65 και του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή έρχονται πιο κοντά οι γειτονικές χώρες της Αλβανίας και της Βόρειας Μακεδονίας.
Στο νότιο τμήμα τα έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στο βόρειο όπως αναφέρθηκε και παραπάνω από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ανεξάρτητοι μηχανικοί είναι το σχήμα AECOM-OMEK.
Tα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου άξονα
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι τα παρακάτω:
182,1 χλμ.
14 Ανισόπεδοι Κόμβοι & 2 Ημικόμβοι
4 δίδυμες σήραγγες και 1 σήραγγα μονού κλάδου
o Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
o Σήραγγα Τ3Α μήκους 113μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
o Σήραγγα Τ3 μήκους 387μ (Λίμνη Σμοκόβου, Λουτρά Καίτσας)
o Σήραγγα μονού κλάδου μήκους 65μ (Καστράκι Καλαμπάκας)
o Σήραγγα μήκους 400μ στη χ.θ. 175+660 (Λειβάδια – Αιμιλιανός)
48 Γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκους άνω των 50 μ
33 Άνω Διαβάσεις & 76 Κάτω Διαβάσεις
291 Κιβωτοειδείς οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
5 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
4 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων (ΜΣΔ) και 5 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (ΠΣΔ)
4 αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.)
4 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.)
2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης Σηράγγων
2 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
Τεχνικά χαρακτηριστικά ανά τμήμα
Νότιο τμήμα- Από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. έως Α/Κ Ξυνιάδας
32,5 χλμ. συνολικό μήκος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Νότιου Τμήματος
1 δίδυμη Σήραγγα μήκους περίπου 3 χλμ. ανά κλάδο
15 Γέφυρες
5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Λιανοκλάδι)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Λιανοκλάδι)
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
Κεντρικό Τμήμα – Από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων
79,1 χλμ. συνολικό μήκος Τεχνικά Χαρακτηριστικά
2 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 500μ., ανά κλάδο
13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις
4 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης
140 οχετούς και διαβάσεις πανίδας
5 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου και Τρικάλων) & 2 Ημικόμβοι (Σμοκόβου και Λόγγου)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Σοφάδες)
2 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων (Σοφάδες & Τρίκαλα) και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων (Ανάβρα και Προάστιο)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (Σοφάδες)
1 Κτήριο Τροχαίας (Σοφάδες)
1 Κέντρο Ελέγχου Συντήρησης (Σοφάδες)
1 Κτήριο Πυροσβεστικής (Ξυνιάδας)
1 Κτήριο Εξυπηρέτησης Σήραγγας
Βόρειο Τμήμα (Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Εγνατίας)
70,5 χλμ. συνολικό μήκος – Παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα 25 χλμ. έως και Α/Κ Καλαμπάκας.
Για την κατασκευή του υπολειπόμενου Βόρειου τμήματος του Ε65 έχουν στηθεί και λειτουργούν οι παρακάτω εγκαταστάσεις:
Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Βασιλικής (122,8 χλμ.)
Υποστηρικτή εγκατάσταση, περιοχή Μυκάνης (144,5 χλμ.)
Κεντρική εγκατάσταση, περιοχή Πηγαδίτσας (179,1 χλμ.)
Υποστηρικτική εγκατάσταση, περιοχή Αγιόφυλλου (161 χλμ.)
Ε/Ξ Βασιλικής και Ε/Ξ Πηγαδίτσας : 780 άτομα προσωπικό και 440 Μηχανήματα έργου & Φορτηγά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
Υποτμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Καλαμπάκας – ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ
3 Γέφυρες
5 Άνω & 13 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
36 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Τρικάλων, Βασιλικής, Καλαμπάκας)
1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών ( Σ.Ε.Α. Ράξα Τρικάλων)
2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας))
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων)
1 Κτήριο Τροχαίας
Υποτμήμα Α/Κ Καλαμπάκας – Α/Κ Εγνατίας – ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
1 Τεχνικό Cut & Cover (138ο χλμ)
2 Δίδυμες Σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 400μ, ανά κλάδο
15 Γέφυρες
7 Άνω Διαβάσες & 31 Κάτω Διαβάσεις
139 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
1 Άνω Διάβαση Πανίδας (180ο χλμ)
2 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
4 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Α/Κ Γρεβενών, Α/Κ Οξύνειας, Α/Κ Καρπερού, Α/Κ Εγνατίας)
1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α. Αγιόφυλλο Τρικάλων)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια Τρικάλων)
1 Πλευρικός Σταθμός Διοδίων (Α/Κ Καρπερού)
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Αγιόφυλλο Τρικάλων)
1 Κέντρο Αποχιονισμού (Αγιόφυλλο Τρικάλων)
Μητσοτάκης στα εγκαίνια του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του Ε65: «Κλείνουμε τις εκκρεμότητες, δρομολογούνται και άλλα έργα»
«Σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο καθώς παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65. Επεσήμανε ότι πλέον θα απαιτούνται δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις για να πάει στα Τρίκαλα και ότι ο νέος δρόμος θα προσφέρει μια μεγάλη διευκόλυνση για περιοχές που έχουν σκληρά δοκιμαστεί.
«Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας, ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση, το νότιο τμήμα αντιμετώπιζε πολύ σημαντικά προβλήματα ενώ το βόρειο βρισκόταν σε χρηματοδοτικό κενό», είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε ότι καταλυτική ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος που επίκειται.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι με τον
αυτοκινητόδρομο Ε65 «διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος
αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το
εξωτερικό», ενώ συμπλήρωσε ότι «διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια
κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να
συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της Πατρίδας μας».
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι: «Ο Ε65 θα
αποτελέσει “θρυαλλίδα ανάπτυξης” για τις περιοχές που δοκιμάστηκαν πρόσφατα από τις
θεομηνίες. Στις φετινές γιορτές, οι ταξιδιώτες του Πάσχα με κατεύθυνση προς Φθιώτιδα και
Δυτική Θεσσαλία (στα ορεινά της Καρδίτσας των Τρικάλων στη λίμνη Πλαστήρα) θα έχουν τη
δυνατότητα να κυκλοφορήσουν σε αυτά τα νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου με
μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.»
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης
σημείωσε: «Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 ήταν σχεδιασμένος εξαρχής να
συμπληρώνει ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, το οποίο προσέφερε εναλλακτικές διαδρομές.
Είναι η πιο οικονομική, γρήγορη και αποτελεσματική οδική αρτηρία, ώστε να έρθει κάποιος
από τη δυτική-βορειοδυτική, κεντρική Μακεδονία ή από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα κι αντίστροφα. Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα ολόκληρο και σημαντικό μέρος του βόρειου τμήματος. Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, όπως κάνουμε πάντα, για να επιταχύνουμε και την παράδοση του βόρειου τμήματος. Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι το σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της Εγνατίας».