«Ο Σταθμός «Πειραιάς» που βρίσκεται κάτω από το επίπεδο της θάλασσας είναι απολύτως στεγανός. Ούτε αυτός, ούτε άλλος σταθμός εμφάνισαν υγρασίες. Όσο για την σήραγγα, μιλάμε για μικρές ποσότητες νερού, σημειακά, που ναι, δημιούργησαν κάποιες σκουριές στα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, που όμως διορθώθηκαν και διορθώνονται» προσθέτει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Νίκου Ταχιάου:
«Όχι, δεν θα πνιγεί κανείς στους σταθμούς και τις σήραγγες του μετρό στην Γραμμή 3 από και προς Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Όχι, δεν υπάρχει κανένα ρίσκο για την ασφάλεια των μετακινούμενων από τα μικρά και επουσιώδη προβλήματα που συνοδεύουν την παιδική ηλικία του έργου της επέκτασης του μετρό.
Ναι, σε όλον τον κόσμο, οι προδιαγραφές έργων μετρό προβλέπουν και ανέχονται την εισροή υδάτων και γι’ αυτό ενσωματώνουν εξαρχής συστήματα παροχέτευσης και άντλησής τους. Και πάντως, ο Σταθμός «Πειραιάς» που βρίσκεται κάτω από το επίπεδο της θάλασσας είναι απολύτως στεγανός. Ούτε αυτός, ούτε άλλος σταθμός εμφάνισαν υγρασίες. Όσο για την σήραγγα, μιλάμε για μικρές ποσότητες νερού, σημειακά, που ναι, δημιούργησαν κάποιες σκουριές στα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, που όμως διορθώθηκαν και διορθώνονται. Μετά δε τις στεγανοποιήσεις, δεν επανεμφανίστηκαν διαρροές και σε κάθε περίπτωση, εδώ και τρεις μήνες έχει ζητηθεί από τον ανάδοχο να βρεθεί μόνιμη λύση για την περίπτωση αποτροπής τέτοιων φθορών της επιδομής σε μελλοντική επανάληψη του φαινομένου.
Ναι, πάντοτε όταν ξεκινά ένα μετρό βγαίνουν στην επιφάνεια οι παιδικές ασθένειες του, πολλές φορές και μετά το στάδιο των δοκιμών. Γι’ αυτό και ο κατασκευαστής του είναι υποχρεωμένος στον χρόνο της εγγύησης να αποκαθιστά τυχόν παραλείψεις ή αστοχίες. Η καταγραφή τους από τον λειτουργό του μετρό και η διά της Αττικό Μετρό Α.Ε. προώθησή τους προς τον ανάδοχο για όσο χρόνο φέρει αυτός την ευθύνη του έργου, είναι μία διαδικασία ρουτίνας. Οι παρεμβάσεις είναι άμεσες και εάν και όπου απαιτούνται, συνεχίζονται.
Ναι, η ασφάλεια είναι το Α και το Ω στις μετακινήσεις. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. ποτέ δεν θα διακινδύνευε να παραδώσει προς λειτουργία (εν προκειμένω στην ΣΤΑΣΥ) ένα έργο χωρίς να έχουν προηγηθεί οι επιβαλλόμενες δοκιμές και πιστοποιήσεις. Και είναι σαφές: Καμία από τις βλάβες που καταγράφονται στο υπηρεσιακό έγγραφο που είδε το φως της δημοσιότητας, ούτε ο συνδυασμός τους αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια του μετρό. Οι Αθηναίοι μπορούν να μετακινούνται άφοβα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την παραδιδόμενη και παρακολουθούμενη στον χρόνο που εξαντλείται από τις συμβατικές υποχρεώσεις της Αττικό Μετρό υποδομή.
Είναι απολύτως κατανοητές και η ανησυχία του κοινού και η εγρήγορση των μέσων μετά το συγκλονιστικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όμως, αποστροφές όπως «Τρόμος και για το Μετρό» ή (ψευδής) αναφορά σε εισροή νερού σε δύο σταθμούς, υπερβαίνουν κατά πολύ το μέτρο.
Εν πάση περιπτώσει, στην Αττικό Μετρό έχουμε αίσθηση της σοβαρότητας των περιστάσεων. Και σε ό,τι μας αφορά μπορούμε να συζητάμε με ψυχραιμία, ακρίβεια και ειλικρίνεια».
Aττικό Μετρό για σταθμό «Πειραιά»: Το θέμα των διαρροών έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά
Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ περί εισροής θαλασσινού νερού και άλλες αστοχίες στο μετρό του Πειραιά η Αττικό Μετρό ΑΕ αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της ότι«το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ». Σε άλλο σημείο τονίζει ότι «το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα».
Μηχανική βλάβη σε πλοίο που μεταφέρει 115 επιβάτες - Επιστρέφει στον Πειραιά
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.
Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.
Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.
Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ζήτησε από τον Ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.
Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων ΜΕΤΡΟ δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός.
Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ.
Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.
Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.
Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της».
Μετρό Πειραιά: Παρέμβαση Ντογιάκου μετά από δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού
Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος διέταξε προκαταρκτική εξέταση, την οποία παρήγγειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή Μετρό του Πειραιά.
Αφορμή για την εισαγγελική παρέμβαση αποτέλεσε δημοσίευμα για εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, ενώ παράλληλα έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα του μετρό.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα, η εισροή υδάτων έγινε αντιληπτή στο σιδηροδρομικό τούνελ για πρώτη φορά τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω έντονης δυσοσμίας στο σημείο.
Το δημοσίευμα παραπέμπει επίσης σε υπηρεσιακά έγγραφα 19 σελίδων, όπου καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου.