Να υπενθυμίσουμε ότι στις γραπτές εξετάσεις συμμετείχαν 76.799 υποψήφιοι, οι οποίοι θα καλύψουν περίπου 6.000 μόνιμες θέσεις εργασίας σε διάστημα 2 ετών από 57 ειδικότητες Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Η βαθμολόγηση των γραπτών ξεκίνησε στις 20 Μαρτίου, στη σκιά έντονων διαμαρτυριών από υποψηφίους που υποστήριζαν ότι δεν ήταν σωστές ορισμένες απαντήσεις ή υπήρχαν προβλήματα με τις φωτοσκιάσεις στις φωτοτυπίες σε κάποια εξεταστικά κέντρα.
Η πληθώρα αντιδράσεων οδήγησε την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (ΚΕΔ) να επανεξετάσει ορισμένες ερωτήσεις, και μάλιστα εξέδωσε ανακοίνωση μετά από λίγες μέρες με την οποία ενημέρωνε ότι θα λάβει ως σωστές 17 ερωτήσεις της Δοκιμασίας Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας (39, 47, 48, 51, 52, 53, 54, 58, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 70 και 73) στις οποίες προέκυψε το πρόβλημα με τις φωτοσκιάσεις, ενώ άλλαξε τις ορθές απαντήσεις σε 2 ερωτήσεις από την Εξέταση Γνώσεων.
Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού απαντήσεις, χωρίς να παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι. Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης, τα απαντητικά φύλλα όλων των συμμετεχόντων στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποστέλλονται στην Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία, αφού ελέγξει την ορθότητα των καταχωρίσεων των βαθμολογιών στις οικείες καταστάσεις, συντάσσει τους πίνακες κατάταξης κατά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα και κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας και τους αποστέλλει στο ΑΣΕΠ προκειμένου να τους δημοσιοποιήσει.
Στους πίνακες κατάταξης παρατίθενται τα στοιχεία με βάση τα οποία καθορίστηκε η σειρά κατάταξης των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι που δεν συγκέντρωσαν την απαιτούμενη για την κατάταξή τους βαθμολογία βάσης στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό εγγράφονται σε πίνακα απορριπτέων. Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα/δοκιμασία κάτω της οποίας ο υποψήφιος θεωρείται μη επιτυχών. Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100.
Οι επιτυχόντες του πρώτου σταδίου δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα διοριστούν άμεσα μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων. Από τον γραπτό αυτό διαγωνισμό θα προκύψει μια «δεξαμενή» υποψηφίων ανά κλάδο και ειδικότητα οι οποίοι δύνανται να συμμετάσχουν, σε δεύτερο στάδιο, σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, εφόσον διαθέτουν εκείνη τη χρονική στιγμή και τα τυχόν απαιτούμενα πρόσθετα προσόντα (ενδεικτικά: γνώση Η/Υ, γνώση ξένης γλώσσας, εμπειρία). Συγκεκριμένα, θα εκδίδονται νέες προκηρύξεις στις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα καλούνται να υποβάλουν αιτήσεις και η επιλογή των διοριστέων θα γίνεται από τους πίνακες επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Σε κάθε περίπτωση, και παρά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν μέχρι σήμερα στις διαδικασίες υλοποίησης της προκήρυξης 2Γ/2022, με την καθιέρωση του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, όπως έχει τονίσει και ο υπουργός Εσωτερικών, Μ. Βορίδης, το σύστημα των προσλήψεων καθίσταται πιο αξιόπιστο, αντικειμενικό αλλά και αποτελεσματικό και λειτουργικό, καθώς δεν θα χρειάζονται πλέον οι χρονοβόρες διαδικασίες των προκηρύξεων, ενώ θα προσλαμβάνονται οι καλύτεροι. Σημειώνεται ότι ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ προβλέπεται ότι θα διεξάγεται κάθε δύο χρόνια και θα δίνει τη δυνατότητα στους φορείς να στελεχώνονται άμεσα με το απαιτούμενο προσωπικό.
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός: Μεγάλη Εβδομάδα με βροχές και χιόνια – Τι καιρό θα κάνει το Πάσχα [βίντεο]
Ζωγράφου: Φωτιές και επίθεση με βόμβες μολότοφ σε αστυνομικούς