Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ η Πυροσβεστική μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αναλυτικά οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα-Θεσσαλονίκη:
Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)
Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι – Δομοκός)
Σήραγγα Τεμπών
Σήραγγα Πλαταμώνα
Σήραγγα Αλίαρτου
Σήραγγες Στίρφακα (3)
Σήραγγα Μακρυράχης
Σήραγγες Εκκάρας (4)
Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά:
Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας
Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικό υλικού και
Πρόσβαση σωστικών συνεργείων
Είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)
Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης
Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Σημειώνεται ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχεία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της πυροσβεστικής που είχαν συμμετάσχει στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός. Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατα την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό.
Παράλληλα από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας. Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο.
Τραγωδία στα Τέμπη: Το απόλυτο χάος την μοιραία βραδιά – Οι σταθμάρχες γνώριζαν, τι αποκαλύπτει το βιβλίο κυκλοφορίας [βίντεο]
Τα νέα ντοκουμέντα που εξασφάλισε το MEGA αναδεικνύουν το απόλυτο χάος που επικρατούσε την μοιραία βραδιά της 28ης φεβρουαρίου με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, οδηγώντας στο θάνατο 57 ανθρώπους.
Όπως αποτυπώνεται σε επίσημα έγγραφα, που φέρει στο φως της δημοσιότητας το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού MEGA, οι σταθμάρχες γνώριζαν ότι τα τρένα είναι «τυφλά» και ότι είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια εκατοντάδων επιβατών υπέγραψαν και εγκατέλειψαν την βάρδια τους τουλάχιστον μια ώρα νωρίτερα, αφήνοντας τον άπειρο συνάδελφό τους μόνο του να διαχειριστεί περισσότερα από 6 δρομολόγια.
Η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, ανικανότητα του σταθμάρχη αποτυπώνεται επίσης σε χαρτιά.
Σε καθεστώς σύγχυσης δεν κατάφερε να δώσει ούτε γραπτώς ποτέ τις σωστές οδηγίες. Την ίδια ώρα, σε απολογία καλούνται από τον εφέτη ειδικό ανακριτή ο επιθεωρητής και οι δυο σταθμάρχες που είχαν βάρδια την μοιραία βραδιά ενώ με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ανοίγουν οι φάκελοι όλων των σιδηροδρομικών ατυχημάτων των τελευταίων 15 ετών.
Τραγωδία στα Τέμπη: Τι αναγράφει το βιβλίο κυκλοφορίας
45 Λάρισα προς 62
-Από γραμμή καθόδου μέσω διαγώνιου (101) στη γραμμή ανόδου 2η γραμμή.
47 Λάρισα προς 62
-Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων.
49 Λάρισα προς Νέους Πόρους
Αμαξοστοιχία 62 αναχώρηση 23:04.
50 Νέοι Πόροι προς Λάρισα
Αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23:05.
36 Νέοι Πόροι προς Λάρισα
Αναχώρηση 63 21:48.
37 Λάρισα προς Νέους Πόρους
Αμαξοστοιχία 93506 αναχώρηση 21:50.
Οι βάρδιες είναι 9ωρες και ο σταθμάρχης φαίνεται να έχει πιάσει βάρδια πριν από τις 10 ενώ αποδεικνύεται πως οι δύο σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα.
Ειδήσεις σήμερα
Κατώτατος μισθός-Χατζηδάκης: Δεν θα φτάσει τα 800 ευρώ