Οπως αποδεικνύεται μάλιστα, όχι μόνο δεν προχωρούσαν τα έργα, αλλά σε έγγραφο του Οκτωβρίου του 2021 της ΕΡΓΟΣΕ προς την κοινοπραξία ΤΟΜΗ-ALSTOM, το οποίο αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.» τονιζόταν στα συμπεράσματα: Κατόπιν των ανωτέρω, σας αποστέλλεται συνημμένα ο 33ος λογαριασμός (αρνητικός), ύψους # -1.307.260,11€ #, σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 8 του Ν. 3669/08 και σας καλούμε όπως, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη, προβείτε στην καταβολή του προαναφερόμενου ποσού εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση του συνημμένου στο παρόν έγγραφο 33ου αρνητικού λογαριασμού, άλλως καταπίπτει αναλόγως σε βάρος της αναδόχου κοινοπραξίας η εγγυητική επιστολή»! Στην ουσία όχι μόνο δεν είχαν προχωρήσει τα έργα, αλλά ζητήθηκαν και πίσω χρήματα από τον ανάδοχο.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στα όσα υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων των επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. και εν όψει της συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, τη Δευτέρα, όπου θα συζητηθεί η πορεία της σύμβασης με τη συμμετοχή και του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Κίνηση τώρα: «Βουλιάζουν» Κηφισός και Κηφισίας - «Ασφυξία» σε κεντρικές οδικές αρτηρίες - Αναλυτικά ο χάρτης
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης, για να απαντήσει στον ισχυρισμό των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, κατέθεσε και το έγγραφο της παραλαβής από τον ΟΣΕ προς χρήση του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, το Νοέμβριο του 2022. Σημειώνεται ότι ένα από τα στελέχη του ΟΣΕ που παρέλαβαν το σύστημα ήταν και ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος πρόκειται να καταθέσει ανωμοτί για τα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
Ειδικά για το σταθμό της Λάρισας είπε ότι «μας παρεδόθη το 2019 με διαλυμένη τηλεδιοίκηση γιατί είχε προηγηθεί φωτιά. Οταν αναλάβαμε δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα η τηλεδιοίκηση την 1.11.2022. Καταθέτω και το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής», ενώ υπογράμμισε ότι «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη το δυστύχημα πέραν ότι είχαν προβλεφθεί 2 επιπλέον σταθμάρχες που δεν βρίσκονταν στην θέση τους, το κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Πώς αποδεικνύεται; Ολη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις τρένων έγιναν μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης. Αυτό που συνέβη είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης αντί να κάνει την αυτόματη δρομολόγηση έκανε χειροκίνητη!
Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι αν ο σταθμάρχης προχωρούσε σε αυτόματη χάραξη μέσω του τοπικού συστήματος που διέθετε ο σταθμός και ήταν εν λειτουργία «θεωρώ ότι θα γλίτωνε το κακό» και εξήγησε ότι «ήταν υποχρέωση του σταθμάρχη από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα. Αυτό είναι σημαντικό».
Ο κ. Γεραπετρίτης απαντώντας στις αναφορές του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει πως εάν ίσχυαν σήμερα οι ασφαλιστικές δικλίδες που την περίοδο 2015 – 19 είχε αναπτύξει ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δεν θα γινόταν το δυστύχημα, είπε: «Τι ίσχυε το 2019; Δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Ηταν καμένη. Αρα, όλες αυτές οι ασφαλιστικές δικλίδες δεν υπήρχαν. Υπήρχε μόνο ο φυσικός σταθμάρχης. Δεν υπήρχε υποχρέωση για δύο σταθμάρχες. Δεν υπήρχε ποτέ».