Κανένα αεροπλάνο δεν θα προσγειώνεται στα αεροδρόμια της χώρας την Τετάρτη μετά την απόφαση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος να συμμετέχει στην γενική απεργία της ΑΔΕΔΥ.
Κατά την διάρκεια της απεργίας θα εξυπηρετηθούν μόνον οι πτήσεις που προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο, δηλαδή μόνο αεροδιακομίδες.
Εφόσον πραγματοποιηθεί η εξαγγελθείσα απεργία οι αεροπορικές εταιρίες θα προβούν σε ακυρώσεις του συνόλου των προγραμματισμένων πτήσεων του εσωτερικού και του εξωτερικού δικτύου.
Απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 28 Φεβρουαρίου
Aπεργία 28 Φεβρουαρίου: Με κεντρικό σύνθημα «οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους-αυξήσεις μισθών, για να ζούμε με αξιοπρέπεια», η ΑΔΕΔΥ προκήρυξε 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου 2024, μαζί με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς Εργατικά Κέντρα και ομοσπονδίες του ιδιωτικού τομέα έλαβαν αποφάσεις για απεργία την ίδια μέρα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί τα εξής:
«- Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στοιχειωδώς η ακρίβεια και ο πληθωρισμός.
– Επαναφορά εδώ και τώρα των δώρων.
– Συλλογικές Συμβάσεις για τους μισθούς.
– Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016-2017.
Τραγωδία στην Πάτρα: Νεκρή η 41χρονη που είχε χτυπηθεί βάναυσα απο τον σύντροφό της - Ακόμα μία γυναικοκτονία
– Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
– Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ.
– Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
– ‘Αμεση στελέχωση με μόνιμους υπαλλήλους όλων των κρίσιμων δημόσιων φορέων και αναβάθμιση όλων των αναγκαίων υποδομών».
Η συγκέντρωση θα γίνει στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11:00 π.μ..
Τράπεζες: «Κατεβάζουν ρολά» στις 28 Φεβρουαρίου – Συμμετέχει στην απεργία και η ΟΤΟΕ
Απόφαση να συμμετάσχει στην απεργία στις 28 Φεβρουαρίου 2024 πήρε και η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ).
«Στις 28 Φλεβάρη απεργούμε για τις ζωές μας!». Την απόφαση αυτή παίρνουν εργαζόμενοι σε μια σειρά χώρους δουλειάς και κλάδους, με τις μαζικές Γενικές τους Συνελεύσεις, συσκέψεις και άλλες μορφές οργάνωσης.
Στο απεργιακό μέτωπο περιλαμβάνονται μέχρι στιγμής, εκτός από τα εκατοντάδες πρωτοβάθμια σωματεία, και οι εξής δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις:
Τα Εργατικά Κέντρα: Αθήνας, Αγρινίου, Αμαλιάδας, Αρτας, Βόλου, Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου, Ελασσόνας, Εύβοιας, Ζακύνθου, Ημαθίας «Γιώργος Βουτυράς», Θεσπρωτίας, Θήβας, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς – Ιθάκης, Κομοτηνής, Κορίνθου, Λακωνίας, Λαμίας, Λάρισας, Λαυρίου – Ανατολικής Αττικής, Λευκάδας, Λιβαδειάς, Ορεστιάδας, Παλλεσβιακό, Πάτρας, Πειραιά, Σαλαμίνας, Σάμου, Τρικάλων, Φωκίδας.
Οι Ομοσπονδίες: Οικοδόμων, Γάλακτος – Τροφίμων – Ποτών, Λογιστών, Φαρμάκου, Ειδικής Αγωγής, Μεταλλωρύχων (ΟΜΕ), Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Ιδιωτικών Υπαλλήλων (ΟΙΥΕ), Τύπου – Χάρτου, Εμφιαλωμένων Ποτών, Κλωστοϋφαντουργίας – Ιματισμού – Δέρματος, Χημικής Βιομηχανίας, Θεάματος – Ακροάματος, Ηλεκτρολόγων (στάση εργασίας), Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενέργειας, Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων.
Αποφάσεις για απεργία έχουν πάρει επίσης η ΑΔΕΔΥ και οι Ομοσπονδίες του Δημοσίου.
Οι καθηγητές κήρυξαν 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου
Οι καθηγητές συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία της 28ης του Φλεβάρη και στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στις 11:00 στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
«Ένας χρόνος συμπληρώνεται στις 28 του Φλεβάρη του 2024 από τον απαράδεκτο θάνατο 57 συμπολιτών μας στα Τέμπη που συγκλόνισε τον ελληνικό λαό κι ακόμα οι υπεύθυνοι της τραγωδίας δεν έχουν λογοδοτήσει. Ένα χρόνο μετά είμαστε και πάλι εδώ στους δρόμους, για να βροντοφωνάξουμε πως ΔΕ ΞΕΧΝΑΜΕ. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να αποκαλυφθούν και να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι πολιτικές που βάζουν τα κέρδη ως το πρώτιστο, έχουν ολέθρια αποτελέσματα για το λαό και την κοινωνία. Οφείλουμε να αντισταθούμε στις πολιτικές της ιδιωτικοποίησης των δημοσίων αγαθών και της λιτότητας.
Η κυβέρνηση, παρότι δεν περιορίζεται πια από τα μνημόνια, αρνείται να δώσει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και παραπλανά τους/τις εργαζόμενους/ες στο Δημόσιο με τις πενιχρές αυξήσεις που έδωσε από 1-1-24 (40€ καθαρά το μήνα, δηλαδή ούτε 1,5€ ευρώ τη μέρα) ενώ ο Υπουργός Οικονομικών δηλώνει ψευδώς πως η μέση καθαρή αύξηση για τους/τις Δημοσίους υπαλλήλους το 2024 είναι 1.425 ευρώ. Δεκατέσσερα χρόνια μετά τα μνημόνια, με τα οποία οι αποδοχές μας μειώθηκαν κατά 40%, η κυβέρνηση λειτουργεί με την συνέχιση της εισοδηματικής πολιτικής της λιτότητας, η οποία οδηγεί τους/τις εργαζόμενους/ες στο Δημόσιο σε μια παρατεταμένη λιτότητα.
Οι νεοδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί, που καλούνται να υπηρετήσουν στα νησιά με ενοίκιο της τάξης των 400-500 ευρώ τον μήνα, αμείβονται με μόλις 734 ευρώ καθαρά τον μήνα. Το ίδιο ισχύει και για άλλες κατηγορίες των Δημοσίων Υπαλλήλων. Η κυβέρνηση δεν έχει χρήματα για τους/τις δημόσιους λειτουργούς, έχει όμως για τους Διοικητές των οργανισμών και των φορέων του Δημοσίου στους οποίους έδωσε αυξήσεις 76% τον μήνα!!!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση οφείλουμε να αντιδράσουμε όλοι/ες μαζί ενωτικά και δυνατά! Στις 28 του Φλεβάρη απεργούμε μαζί με τους/τις εργαζόμενους/ες στον Ιδιωτικό Τομέα. Απαιτούμε ζωή και δουλειά με δικαιώματα, πραγματικές αυξήσεις, ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπισθεί στοιχειωδώς η ακρίβεια κι ο πληθωρισμός.
Επαναφορά εδώ και τώρα των δώρων
Συλλογικές συμβάσεις για τους μισθούς μας
Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016 – 17
Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας
Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000€
Να στελεχωθούν άμεσα με μόνιμους υπαλλήλους όλοι οι κρίσιμοι δημόσιοι φορείς (υγεία, παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, ασφάλιση κ.α) και να αναβαθμιστούν όλες οι αναγκαίες υποδομές.
ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: Αθήνα, ώρα 11:00πμ, πλατεία Κλαυθμώνος»
Aπεργία: Χωρίς ταξί για δύο ημέρες η Αθήνα – Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ
Χωρίς ταξί θα μείνει για δύο ημέρες η Αθήνα και συγκεκριμένα στις 27 και 28 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Επίσης, προγραμματίζεται συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών.
Μεταξύ των αιτημάτων του Συνδικάτου είναι η μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%, η άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026 και η ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
Παράλληλα, ο ΣΑΤΑ ρωτά την κυβέρνηση γιατί αφήνει «παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Το οικονομικό μοντέλο διακυβέρνησης που επέλεξε η κυβέρνηση έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας. Χθες ήταν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, σήμερα οι αγρότες, αύριο κάποιοι άλλοι. Οι πολιτικές φτωχοποίησης του ελληνικού πληθυσμού υλοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες. Πυροδοτούν όμως, άμεσες κοινωνικές εξελίξεις με άγνωστη κατάληξη.
Βλέποντας αυτές τις εξελίξεις, βιώνοντας την επίθεση της κυβέρνησης προς τον κλάδο μας και μη έχοντας άλλο δρόμο αντίδρασης, συγκαλέσαμε χθες έκτακτο διοικητικό συμβούλιο για να συζητήσουμε με ποιόν τρόπο θα προστατέψουμε το ταξί και την δουλειά μας. Για μια ακόμη φορά γίναμε μάρτυρες συνδικαλιστικής απραξίας, πρωτόγνωρης για την ιστορία του συνδικάτου μας. Η αντιπολίτευση αρνείται ότι ο κλάδος μας έχει προβλήματα, αρνείται ότι η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει ολομέτωπη επίθεση στο ταξί, αρνείται ότι οι πολυεθνικές αλωνίζουν χωρίς έλεγχο, αρνείται ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα κλέβουν το μεταφορικό μας έργο. Η αντιπολίτευση με την στάση της επιδοκιμάζει και αποδέχεται ως σωστή, κάθε απόφαση της κυβέρνησης.
Οποιαδήποτε μορφή αντίδρασης από το ΣΑΤΑ απορρίπτεται αμέσως από την αντιπολίτευση. Το ίδιο έγινε και στην χθεσινή συνεδρίαση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πως θα εμποδίσουν τον Λυμπερόπουλο, να συμμετέχει στις αρχαιρεσίες των κλαδικών συνδικαλιστικών οργανώσεων. Και γι’ αυτό όμως ο νόμος 1712/87 που διέπει τις επαγγελματικές οργανώσεις των αυτοκινητιστών ταξί είναι ξεκάθαρος. Ο ιδιοκτήτης ταξί έχει δικαίωμα στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του και παλεύει γι’ αυτά με όλες του τις δυνάμεις:
Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου. Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
Σε ότι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:
Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
πανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.
Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στην στασιμότητα. Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ αποφάσισε στην χθεσινή του συνεδρίαση ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.
Ο αγώνας είναι ο μόνος δρόμος. Στις 27 και 28 Φεβρουαρίου τα ταξί της Αθήνας απεργούν. Εκτός από την Γενική Συνέλευση για την εναρμόνιση του καταστατικού μας με όσα ορίζει η νομοθεσία, προγραμματίζουμε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών. Καλούμε όλους τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, να συστρατευτούν μαζί μας και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, καλύτερες μέρες για το ταξί. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στον κομματικό συνδικαλισμό και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που δηλητηριάζουν τον κλάδο μας. Το ταξί θα είναι πάντα στο πλευρό των αδικημένων και των αγωνιστών. Ποτέ με τους υποταγμένους και τους κομματικά προσηλωμένους.
Ειδήσεις σήμερα
Νέος ποινικός κώδικας: Αδίκημα οι προπηλακισμοί σε γιατρούς, νοσηλευτές, εκπαιδευτικούς