Οι πύραυλοι MM-40 Block IIIC Exocet μπορούν να τοποθετηθούν είτε σε μονάδες επιφανείας του στόλου, είτε σε επάκτιες συστοιχίες, σε κάποια νησιά και να αποτελέσουν μέρος του πολυστρωματικού θόλου, όπως τον έχει χαρακτηρίσει ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, ο οποίος μάλιστα σημείωσε είναι ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό από το να είναι τεχνολογικά πιο μπροστά έναντι μίας ενεργούς απειλής η οποία υπάρχει
MM-40 Exocet Block.IIIC: Πιο φονικός από ποτέ
Τα πρώτα βλήματα εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1972 για να ακολουθήσει, το 1977, η ανάπτυξη της έκδοσης αέρος-επιφανείας ΑΜ-39 Exocet, έκδοση την οποία διαθέτει η Ελλάδα στην διαμόρφωση Block.II. Στην δεκαετία του ’80 ακολούθησε η ανάπτυξη των εκδόσεων SM-39 Block.II Exocet, για χρήση από τα υποβρύχια, και MM-40 Block.II Exocet (επιφανείας-επιφανείας) με αυξημένο βεληνεκές.
Το βλήμα έχει σταυροειδή κύρια πτερύγια και ουραία πτερύγια για τον έλεγχο της πτήσης. Ενσωματώνει κινητήρα στερεού καυσίμου και χρησιμοποιεί σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης (Inertial Navigation System = INS) κατά την ενδιάμεση πτήση, υψομετρικό ραντάρ για πτήση στο επίπεδο της θαλάσσης και έναν ερευνητή ραντάρ για την τερματική καθοδήγηση.
Το βλήμα MM-40 Block IIIC Exocet είναι εξέλιξη των προγενέστερων εκδόσεων των πυραύλων MM-38 Exocet, η αρχική έκδοση του οποίο είχε μέγιστο βεληνεκές 38 km και αναπτύχθηκε για τον εξοπλισμό πλοίων επιφανείας αλλά και ως όπλο παράκτιας άμυνας. Η ανάπτυξη του βλήματος ξεκίνησε το 1968 από τη Γαλλία ενώ το 1971 στο πρόγραμμα προσχώρησε και η Μεγάλη Βρετανία. Σήμερα αποτελεί πνευματικό και εμπορικό δικαίωμα της γαλλικής MBDA.
Τα πρώτα βλήματα εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1972 για να ακολουθήσει, το 1977, η ανάπτυξη της έκδοσης αέρος-επιφανείας ΑΜ-39 Exocet, έκδοση την οποία διαθέτει η Ελλάδα στην διαμόρφωση Block.II. Στην δεκαετία του ’80 ακολούθησε η ανάπτυξη των εκδόσεων SM-39 Block.II Exocet, για χρήση από τα υποβρύχια, και MM-40 Block.II Exocet (επιφανείας-επιφανείας) με αυξημένο βεληνεκές. Το βλήμα έχει σταυροειδή κύρια πτερύγια και ουραία πτερύγια για τον έλεγχο της πτήσης. Ενσωματώνει κινητήρα στερεού καυσίμου και χρησιμοποιεί σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης (Inertial Navigation System = INS) κατά την ενδιάμεση πτήση, υψομετρικό ραντάρ για πτήση στο επίπεδο της θαλάσσης και έναν ερευνητή ραντάρ για την τερματική καθοδήγηση.
Το μήκος του βλήματος ΜΜ-40 Block.I Exocet είναι 5,2 μέτρα, το βάρος 735 κιλά, εκ των οποίων τα 165 κιλά είναι η πολεμική κεφαλή και το εκπέτασμα των πτερυγίων είναι ένα μέτρο. Η μέγιστη ταχύτητα του βλήματος δεν ξεπερνά τα 980 km/h και το μέγιστο βεληνεκές τα 70km. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η μέγιστη διάρκεια πτήσης προς το στόχο είναι τα τρία λεπτά στο μέγιστο βεληνεκές. Η έκδοση ΜM-40 Block.ΙΙ Exocet είναι μακρύτερη και βαρύτερη από την προηγούμενη έκδοση και έχει μήκος 5,64 μέτρα και βάρος 825 κιλά. Παρόλα αυτά επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 70 km, καθώς ενσωματώνει ισχυρότερο κινητήρα, έτσι ώστε να αντισταθμιστεί η αύξηση του βάρους.
Σήμερα, η τελευταία γενιά είναι τα βλήματα MM-40 Block.ΙΙΙ Exocet, τα οποία φέρουν προωθητή στερεού καυσίμου και κινητήρα turbojet, συνδυασμός ο οποίος αυξάνει το μέγιστο βεληνεκές του βλήματος στα 180 km. Διαθέτουν επίσης νέα πολεμική κεφαλή θραυσμάτων, βελτιωμένο ερευνητή ραντάρ και σύστημα καθοδήγησης συνδυασμού INS κα GPS (Global Positioning System), με δυνατότητα προγραμματισμού “πολλαπλών εναλλακτικών διαδρομών”. Επίσης, η νέα έκδοση του βλήματος έχει τη δυνατότητα προσβολής στόχων εδάφους όπως ελλιμενισμένα πλοία.
Το Γαλλικό Ναυτικό έχει ήδη ξεκινήσει τις παραλαβές αναβαθμισμένων βλημάτων κατά πλοίων MM-40 Block.3C Exocet, της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας MBDA. Στην έκδοση MM-40 Block.3C τα βλήματα Exocet ενσωματώνουν ενεργητικό ερευνητή ραδιοσυχνοτήτων, ως κεντρικό τμήμα ενός νέου ολοκληρωμένου, συνεκτικού, ψηφιακού συστήματος καθοδήγησης και πλοήγησης. Σύμφωνα με την MBDA η έννοια του «συνεκτικού» έγκειται στην ικανότητα του νέου συστήματος καθοδήγησης και πλοήγησης στους τομείς της αναγνώρισης του στόχου και της αντοχής στα ηλεκτρονικά αντίμετρα.
Στην έκδοση Block.3C τα Exocet ενσωματώνουν ερευνητή ψηφιακής τεχνολογίας (το «C» αποτελεί το πρωτόγραμμα της λέξης «Coherent»), κάτι που επιτρέπει στο βλήμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τόσο σε επίπεδο δυνατότητας επεξεργασίας όσο και σε επίπεδο επιδόσεων. Το Γαλλικό Ναυτικό θα παραλάβει 15 νέα βλήματα, ενώ θα αναβαθμίσει και όσα βλήματα της έκδοσης Block.3 διαθέτει σε υπηρεσία με νέο υπέρυθρο ερευνητή.
Τα βλήματα Exocet φέρονται από τις ΤΠΚ της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών. Τα Block III των Super Vita έχουν προσδώσει εξαιρετικές επιδόσεις στο ΠΝ όντας ικανά να προσβάλουν στόχους αιφνιδιαστικά και ταυτοχρόνως μέσω διαφορετικών κατευθύνσεων αξιοποιώντας τα way points των βλημάτων. Ως εκ τούτων μια αγκιστρωμένη πυραυλάκατος παίρνοντας εικόνα από άλλα μέσα στοχοποιεί και βάλει από θέση απόκρυψης εκμεταλλευόμενη το νησιωτικό περιβάλλον. Oι Super Vita φέρουν Exocet εκ των οποίων κάποιες εξ αυτών Block ΙΙ ενω κάποιες άλλες Block III. Επίσης, οι νέες ΤΠΚ «ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» και «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» θα φέρουν βλήματα Block III.