Συγκεκριμένα με έγγραφό του προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης ο κος. Ντογιάκος ζήτησε να του αποσταλεί η εν λόγω δικογραφία η οποία είχε κλείσει με την αθώωση του άλλου μηχανοδηγού ο οποίος είχε παραπεμφθεί σε δίκη. Στην εν λόγω κίνηση προχώρησε ο κ. Ντογιάκος ύστερα από δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, και τότε, είχαν γίνει παρόμοιες καταγγελίες που δεν διερευνήθηκαν όμως για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου οι οποίες θα πρέπει πιθανότατα να αναζητηθούν τώρα.
Άδενδρο Θεσσαλονίκης: Ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ζήτησε τη διερεύνηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου
Σε παράλληλο χρόνο, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ζήτησε την κατεπείγουσα διερεύνηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου σε τρεις εισαγγελείς
Μεταξύ των εισαγγελικών λειτουργών που ανέλαβαν την έρευνα είναι και η εισαγγελέας που είχε ερευνήσει τη σύμβαση 717 του 2014 για την τηλεδιοίκηση η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Η εισαγγελέας που είχε διερευνήσει τις καταγγελίες για ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων είχε καταλήξει στην αρχειοθέτηση της υπόθεσης, το 2021, μετά από πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με το οποίο, δεν φαινόταν να προκύπτει ζημία για το δημόσιο.
Νεότερα στοιχεία , ωστόσο, από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία οδήγησαν στην ανάσυρση από το αρχείο της υπόθεσης , το 2022. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει σε εξέλιξη έρευνα σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Το χρονικό του δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης
Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, ένα χωριό κοντά στη Θεσσαλονίκη. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου, ενώ άλλοι δέκα τραυματίστηκαν. Παράλληλα, ένας μηχανοδηγός παραπέμφθηκε σε δίκη ως υπεύθυνος του δυστυχήματος αλλά τελικά αθωώθηκε. Συγκεκριμένα, στις 10.10.2022 το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αθώωσε τον μηχανοδηγό, ενώ το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.
Το εν λόγω δυστύχημα συνέβη λίγο πριν η αμαξοστοιχία φτάσει στο σταθμό του Αδένδρου, διερχόμενη από παρακαμπτήρια γραμμή, με αναμμένη ένδειξη εισόδου, ενώ είχε δοθεί σήμα βραδυπορίας με προβλεπόμενη ταχύτητα τα 60 χλμ./ώρα. Σύμφωνα όμως με τις εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης – κι όπως περιγράφεται στο κατηγορητήριο – ο συρμός κινούταν στο σημείο με ταχύτητα 144 χλμ./ώρα, με συνέπεια να εκτροχιαστεί, να ανατραπούν τα δύο πρώτα από τα πέντε βαγόνια και να προσκρούσει μετωπικά στο ισόγειο παρακείμενου διώροφου οικήματος.
«Δεν φρόντισε μαζί με τον (αποθανόντα) μηχανοδηγό για την τήρηση του σήματος βραδυπορίας και τη ρύθμιση της ταχύτητας στα 60 χλμ, την ώρα που ήταν αναγκαία για την ασφαλή διέλευση της παρακαμπτηρίου από την αμαξοστοιχία και την άφιξη στο σταθμό Αδένδρου, καθώς ήταν εντός της αίθουσας (θαλάμου) μηχανοδηγού» ανέφερε χαρακτηριστικά το κατηγορητήριο με το οποίο ο 45χρονος παραπέμφθηκε να δικαστεί.
Ειδήσεις σήμερα
Τραγωδία στα Τέμπη: Ο λόγος που έφυγε ο δεύτερος σταθμάρχης – Του ζητούσε σουβλάκια ο γιος του