Μία αποκάλυψη – βόμβα δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».Όπως λέει το δημοσίευμα, το θρίλερ καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη.
Λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση τις επιβατικές αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο–Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Η σύγκρουση αποφεύχθηκε στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που ούρλιαζε στον ασύρματο.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51.
Το Live News φέρνει στην δημοσιότητα τους ανεκδιήγητους διαλόγους των σταθμαρχών εκείνης της ημέρας:
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό το βέλος που έρχεται το 73502 δεν έχει περιορισμό ταχύτητας. Οπότε όπου χωράει βάλτο να φύγει.
-Σταθμάρχης: Άμα χωράει θα το στείλω αλλιώς κενού υλικού δεν είναι; Γιατί; Έχει καμιά προτεραιότητα άδειο; Και εγώ τι να τους κάνω; Ας τους δρομολογούν άλλες ώρες.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό δεν έχει περιορισμό ταχύτητας και δεν σταματάει πουθενά, το βέλος. Πάει σφεντόνα.
-Σταθμάρχης: Ναι.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εντάξει; Όπου νομίζεις ότι χωράει.
-Σταθμάρχης: Θα φύγει παρά δέκα από το Παλαιοφάρσαλο, πώς θα γίνει;
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί θα φύγει παρά δέκα αφού έχει φωτοσήματα ο Παλαιοφάρσαλος.
-Σταθμάρχης: Α… καλά.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι αφού την άλλη φορά τα διώξανε.
-Σταθμάρχης: Α εντάξει, άμα τα διώξανε με φωτοσήματα, ας το διώξει.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι, ναι.
-Σταθμάρχης: Άμα το κάνει έτσι.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Δεν ισχύουν τα φωτοσήματα;
-Σταθμάρχης: Ε ισχύουν Ελένη, εντάξει τώρα… να μην επεκταθώ. Ντάξει άμα θέλει ας το διώξει, εγώ δεν έχω κανένα θέμα.
-Σταθμάρχης: Σου βάζω και το βέλος.
-Σταθμάρχης: Αυτή θέλει με φωτοσήματα, θες να το στείλεις , στείλτο. Θες μην το…
-Σταθμάρχης: Τι θα το αφήσω; Είσαι καλά;
-Σταθμάρχης: Στα αρ…
-Σταθμάρχης: Αφού έχει φωτοσήματα τι…
-Σταθμάρχης: Ναι αυτά πάλι, δουλεύουν σωστά… ναι.
-Σταθμάρχης: Ε τι δουλεύουν, μια χαρά δουλεύουν ναι.
-Σταθμάρχης: Ε άμα, να ναι.
-Σταθμάρχης: Τι λες ρε; Ξέρεις να δουλεύεις φωτόσημα;
-Σταθμάρχης: Ε;
-Σταθμάρχης: Εσύ με φωτόσημα δεν δουλεύεις;
-Σταθμάρχης: Τι εννοείς δουλεύω με φωτόσημα; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας;
-Σταθμάρχης: Άμα βρει κόκκινο θα σταματήσει βρε.
-Σταθμάρχης: Άμα, ναι το μπλοκ ξέρεις ότι θα δουλέψει;
-Σταθμάρχης: Γιατί να μη δουλέψει;
-Σταθμάρχης: Ε, δεν ξέρω, δεν ξέρω
-Σταθμάρχης: Κάνε ό,τι θες έλα.
-Σταθμάρχης: Ναι.
-Σταθμάρχης: Το βέλος θα το διώξω ανάποδα εγώ, να ξέρεις.
-Σταθμάρχης: Άντε πάλι. Καινούριο και αυτό.
-Σταθμάρχης: Ε ναι, αφού μου κόβουν την γραμμή πάλι.
-Σταθμάρχης: Πού είναι το αυτό; 19 … θα φτάσει. Ε ρε μ… τι με έκανε τώρα.
-Σταθμάρχης: Ε δεν πάει άνοδος, τι σε έκανα ρε;
-Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα; Και πού να πάει; Θα έρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
-Σταθμάρχης: Ποιο;
-Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
-Σταθμάρχης: Στείλ’το ναι τι θα πάθει, έρχεται τίποτα από εκεί;
-Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Και με ποιο. Έ ρε Γιώργο… Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Θα τα βρω εγώ όλα… Ξέρεις με ποιους δουλεύεις από εκεί;
-Σταθμάρχης (Γέλια)
-Σταθμάρχης: Α…
-Σταθμάρχης: Δεν έχεις κανένα τρένο τώρα;
-Σταθμάρχης: Θα δω τι θα κάνω, άντε γεια.
Παραλίγο τραγωδία στις Αχαρνές – ΟΣΕ: Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση
Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ αναφορικά με το συμβάν που έλαβε χώρα στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στο σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.
Αχαρνές: «Περιμένουμε το πόρισμα» το μήνυμα Σταϊκούρα
Τερεζάκης για Αχαρνές: Μην υπερβάλλουμε
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο κ. Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ απάντησε «χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητα του περιστατικού, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ».
«Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη. Καταρχάς, οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51 που κατέβαινε ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα.
Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του intercityπου ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο, είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει.
Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ» συμπλήρωσε ο κ. Τερεζάκης.
«Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές» προσέθεσε.
Ως προς τον λόγο που υπερέβη το ερυθρό φωτόσημο ο μηχανοδηγός, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε το εξής. «Χωρίς να ξέρω ακριβώς το τι θα πει ο μηχανοδηγός, είμαι σίγουρος σχεδόν, από την εμπειρία που υπάρχει, ότι ο μηχανοδηγός αντελήφθη το κόκκινο, πιθανότατα το αντελήφθη λίγο αργότερα από τον χρόνο που είχε για να φρενάρει και έκανε υπέρβαση του φωτοσήματος».
Επιβεβαιώνει ο Σταϊκούρας για Αχαρνές
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 επιβεβαίωσε το δημοσίευμα για τις Αχαρνές. «Περιμένουμε το πόρισμα για να δούμε ακριβώς τι έγινε», επισήμανε. «Απαιτείται ενίσχυση ασφαλείας σε όλες τις μεταφορές και συνεχώς αυτό κάνουμε», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
Αχαρνές: Πώς γλιτώσαμε από νέα τραγωδία – Σοκάρουν οι μαρτυρίες των επιβατών
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ στις Αχαρνές, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οιδύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.
Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.
Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.
Ειδήσεις σήμερα
Μητσοτάκης μετά την έκρηξη στην Οδησσό: «Εδώ γίνεται πραγματικός πόλεμος – Κάθε μέρα»
Τσικνοπέμπτη 2024: Τι συμφέρει περισσότερο, σπίτι ή εστιατόριο; – Αναλυτικοί πίνακες
Οδοντωτός: Κλείνει προσωρινά τμήμα της γραμμής λόγω των κατολισθήσεων