H ΕΜΑΚ παρά τις αρκετές δυσκολίες συνεχίζει τις έρευνες. Με θερμοκρασίες από 200 βαθμούς Κελσίου που φτάνουν και τους 300 σε ορισμένα σημεία, το «Euroferry Olympia», είναι σαν χύτρα που επιπλέει ενώ βράζει στο νερό, είπε ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων), Δημήτρης Κοντογιάννης στην ΕΡΤ.
Εικόνες από το εσωτερικό του πλοίου έδωσε στη δημοσιότητα η Πυροσβεστική. Σε βίντεο διακρίνονται οι Πυροσβέστες να βρίσκονται μέσα στο πλοίο με ειδικές στολές και εξοπλισμό που τους προστατεύει από τις υψηλές θερμοκρασίες και τα επικίνδυνα αέρια που εκλύονται. Το σημείο όπου προχωρούν μάλιστα φαίνεται να έχει φθαρεί σημαντικά από την πύρινη λαίλαπα.
Σε άλλο βίντεο διακρίνονται μερικά από τα φορτηγά που έχουν υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή, ενώ από πίσω τους αναδύονται πυκνοί μαύροι καπνοί.
Το γκαράζ θα «δείξει» τις αιτίες
Οι συνθήκες φόρτωσης και τοποθέτησης των οχημάτων, καθώς και η ηλεκτροδότηση των φορτηγών-ψυγείων στα γκαράζ του Euroferry Olympia, αναμένεται να δώσουν σημαντικές ενδείξεις για τις αιτίες της πυρκαγιάς. Οι έρευνες αναμένεται να εστιάσουν και στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος πυρανίχνευσης και κατάσβεσης.
Φωτιά στο πλοίο Euroferry Olympia: 42 έμπειρα στελέχη της ΕΜΑΚ επιχειρήσουν στο πλοίο
Σημειώνεται ότι νωρίτερα το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφερε ότι η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.
Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει. Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.
Υπενθυμίζεται ότι άνδρες της ΕΜΑΚ που ανέβηκαν εκ νέου, χθες, στο φλεγόμενο πλοίο εντόπισαν τη σορό ενός 58χρονου οδηγού σε καμπίνα φορτηγού στο γκαράζ 2.
Νωρίτερα, είχε διασωθεί ένας Λευκορώσος 21 ετών, οδηγός φορτηγού με λιθουανικές πινακίδες.
Φωτιά στο πλοίο Euroferry Olympia: Ερωτηματικά εγείρουν τα ευρήματα του ελέγχου της περασμένης Τετάρτης
Σχεδόν ογδόντα ώρες έχουν περάσει από την στιγμή που ξέσπασε η φωτιά στο Euroferry Olympia ανοιχτά της Ηγουμενίτσας στο Ιόνιο Πέλαγος, όμως τα ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αναπάντητα.
Με την κατάσβεση της φωτιάς, οι έρευνες αναμένεται να εστιάσουν στις συνθήκες φόρτωσης και τοποθέτησης των οχημάτων, καθώς και στην ηλεκτροδότηση των φορτηγών-ψυγείων στα γκαράζ του Euroferry Olympia, στοιχεία που αναμένεται να δώσουν σημαντικές ενδείξεις για τις αιτίες της πυρκαγιάς. Οι έρευνες θα εστιάσουν και στον τρόπο λειτουργίας του συστήματος πυρανίχνευσης και κατάσβεσης.
Ο πρόσφατους έλεγχος που διενεργήθηκε στο μαρτυρικό πλοίο Euroferry Olympia στις 16 Φεβρουαρίου, δύο ημέρες, δηλαδή πριν τον μοιραίο απόπλου της Παρασκευής.
Κενά στο πλάνο πυρασφάλειας «έδειξε» ο έλεγχος
Τα αποτελέσματα του ελέγχου που διενεργήθηκε στο υπό Ιταλικής σημαίας πλοίο «Euroferry Olympia» από τους ανεξάρτητους επιθεωρητές την περασμένη Τετάρτη (16/02/2022) στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, και όπως αυτά έχουν αναρτηθεί στη διαδικτυακή βάση δεδομένων Equasis.org, έγιναν κάποιες παρατηρήσεις οι οποίες θα έπρεπε να διορθωθούν σε διάστημα 14 ημερών οι οποίες δεν ήταν τόσο σοβαρές ώστε να απαγορευθεί ο απόπλους του.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, ο έλεγχος φαίνεται να διενεργήθηκε από 4 και όχι από 2 επιθεωρητές όπως προβλέπει ο σχετικός ευρωπαϊκός κανονισμός.
Μάλιστα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως έγινε και άσκηση πυρόσβεσης σε πραγματικές συνθήκες ρίχνοντας ακόμη και σωστική λέμβο στη θάλασσα.
Oι επισημάνσεις των επιθεωρητών αναφέρουν ότι το λειτουργικό εγχειρίδιο του πλοίου είναι ατελές, όσον αφορά στα ζητήματα πυρασφάλειας.
Συγκεκριμένα, πως πρόκειται για το εγχειρίδιο πυρόσβεσης του πλοίου που αναφέρει τα διαθέσιμα σωστικά μέσα και όχι για το κεντρικό σύστημα πυρόσβεσης.
Τι λέει ο Ιταλικός νηογνώμονας
Σε επικοινωνία της εκπομπής «Από τις Έξι» με τον επικεφαλής του Ιταλικού νηογνώμονα «RINA» στην Ελλάδα, κο Ζολώτα, δήλωσε πως «όλες οι προβλεπόμενες επιθεωρήσεις του πλοίου έχουν ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον προγραμματισμό τους».
Από την ελληνική πλευρά αναφέρεται πως την ευθύνη και την αρμοδιότητα για τον πλήρη έλεγχο σύμφωνα είχε η χώρα της Ιταλίας, αφού το πλοίο εκτός των Ιταλικών συμφερόντων φέρει και την Ιταλική σημαία. Από την Ελλάδα και κάθε άλλη χώρα μπορούν να γίνονται μόνον επισημάνσεις.
Σημειώνεται πως για το συγκεκριμένο ναυτικό δυστύχημα έχει ήδη ξεκινήσει να σχηματίζεται δικογραφία, από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Κέρκυρας.
Φωτιά στο πλοίο Euroferry Olympia: Τι απάντησε ο όμιλος Grimaldi στο Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών
Ο όμιλος Grimaldi, η πλοιοκτήτρια δηλαδή εταιρεία του Euroferry Olympia, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε ελεγχθεί από τις ελληνικές αρχές την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου.
Η ανακοίνωση έρχεται ως απάντηση στις καταγγελίες του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με τις συνθήκες του ταξιδιού των μελών του στο «Euroferry Olympia».
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το πλοίο υποβλήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου «σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει επίσης πως «σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση» κι ότι «αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi».
Προστίθεται ότι «εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ομίλου Grimaldi:
«Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Οπαδική βία: Κλείνουν όλοι οι σύνδεσμοι μέχρι τις 31 Ιουλίου – Τέλος οι κουκούλες από τα γήπεδα
- Nέα γυναικοκτονία στα Ιωάννινα: Τσακώθηκαν και τη σκότωσε στο ξύλο ο σύζυγός της
- «Πράσινο φως» για επιστροφές 575 έως 12.236 ευρώ στους συνταξιούχους Δημοσίου από τις κρατήσεις ΕΑΣ [πίνακες]
- Euroferry Olympia: Ερωτηματικά εγείρουν τα ευρήματα του ελέγχου της περασμένης Τετάρτης
- Ουκρανία: Ναι λένε Μπάιντεν και Πούτιν στη σύνοδο κορυφής που πρότεινε ο Εμανουέλ Μακρόν