Γράφει η Αναστασία Βαμβακά
Ο Βούλγαρος επιβάτης έχει αναπνευστικά προβλήματα, o Τούρκος μεταφέρθηκε καλά στην υγεία του. Φαίνεται, όμως, πως στον ίδιο χώρο του γκαράζ είναι και οι περισσότεροι επίσημα αγνοούμενοι. Με τα χθεσινοβραδινά δεδομένα, είχαν επικοινωνήσει άλλοι τρεις, πιθανά και αυτοί επιβάτες βουλγαρικής καταγωγής, με βουλγαρική εταιρία σεκιούριτι, λέγοντας ότι είναι εγκλωβισμένοι. Οπως έγινε γνωστό, λίγο μετά τις 19.30 οι τέσσερις πυροσβέστες που είχαν ανέβει στο πλοίο αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν, καθώς το θερμικό φορτίο είχε ανέβει με τις φλόγες και τους καπνούς να κάνουν δύσκολο το περιβάλλον παραμονής. Οι προσπάθειες κατάσβεσης συνεχίστηκαν αργά το βράδυ από τα παρακείμενα πλοιάρια πυρόσβεσης.
Οι καλές καιρικές συνθήκες, το σκάφος του Ιταλικού Λιμενικού, το οποίο συμπτωματικά έπλεε παράλληλα με το πλοίο, καθώς επέστρεφε από αποστολή, η έγκαιρη οργάνωση της θαλάσσιας επιχείρησης και η ψυχραιμία του πληρώματος οδήγησαν τα 278 άτομα (ανάμεσά τους και 51 ναυτεργάτες εκ των οποίων 6 Ελληνες) σώους στην Κέρκυρα λίγες ώρες μετά το ξέσπασμα της φωτιάς.
Φωτιά στο πλοίο Euroferry Olympia: Τέσσερις παρατηρήσεις
Το πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου, σε έλεγχο που διενήργησαν στελέχη του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας λίγο πριν τον απόπλου, είχε δεχτεί 4 παρατηρήσεις που έχρηζαν διόρθωσης. Συγκεκριμένα, οι Ελληνες λιμενικοί σημείωσαν ότι τα εγχειρίδια του πλοίου για την πυρασφάλεια -στα οποία μεταξύ άλλων ορίζεται ποιος ναυτεργάτης είναι υπεύθυνος για τι όταν στο πλοίο ξεσπά φωτιά κ.ά.- ήταν ελλιπή. Το Βιβλιάριο Λειτουργίας Πυρασφάλειας παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες και οδηγίες για την ασφάλεια λειτουργίας του πλοίου τόσο στο λιμάνι όσο και εν πλω σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Εγχειριδίου Εκπαίδευσης Ασφαλείας, όπως και το σχέδιο εκκένωσης κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς. Οι λιμενικοί σημείωσαν επίσης στις παρατηρήσεις του πλοίου ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας, ότι δεν συντηρούνται σωστά και ότι στους χώρους εργασίας δεν λειτουργεί ο εξαερισμός σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.
Συναγερμός
O πέμπτος όροφος του υπουργείου Ναυτιλίας θύμισε τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου του 2014, όταν είχε εκπέμψει SOS το Norman Atlantic. Ανδρες και γυναίκες του Λιμενικού Σώματος για ακόμα μία φορά έψαχναν να ενημερώσουν τις οικογένειες των 8 -μέχρι τη στιγμή που γραφόταν το κείμενο- αγνοουμένων του πλοίου Euroferry Olympia, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες χθες τα ξημερώματα εκτελώντας το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα- Πρίντεζι, ενώ ο πραγματικός αριθμός των αγνοουμένων λόγω των λαθραίων επιβατών μένει ακόμα να επιβεβαιωθεί.
Η φωτιά που ξέσπασε λίγο μετά τις 4.00 τα ξημερώματα από το τρίτο γκαράζ του πλοίου, μέσα σε λίγα λεπτά εξαπλώθηκε παντού. Αν και οι αιτίες είναι ακόμα άγνωστες και θα χρειαστούν μήνες ερευνών για να καταρτιστεί το τελικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, ωστόσο οι σκέψεις όλων στρέφονται στις γνωστές αιτίες, κάποιο ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα από τα φορτηγά ψυγεία αλλά και φυσικά η παράνομη παρουσία ανθρώπων στο γκαράζ. Ηδη στην επίσημη καταμέτρηση του Λιμενικού Σώματος, στο λιμάνι της Κέρκυρας, ανάμεσα στους διασωθέντες επιβάτες βρέθηκε ένας εκτός λίστας επιβατών, που είχε μπει παράνομα στο πλοίο μετανάστης.
Στο νοσοκομείο
Συνολικά, 10 ασθενείς διακομίσθηκαν με το ΕΚΑΒ έως χθες το απόγευμα στο Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας, προερχόμενοι από το λιμάνι. Πρόκειται για εννέα άνδρες και μία γυναίκα, στους οποίους παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση του νοσοκομείου, οι έξι από αυτούς παρουσίαζαν ελαφρά αναπνευστική δυσχέρεια λόγω εισπνοής μονοξειδίου, η γενική κατάστασή τους ήταν καλή και παρέμεναν νοσηλευόμενοι στην Πνευμονολογική και Παθολογική κλινική για προληπτικούς λόγους και χορήγηση οξυγονοθεραπείας. Ομοίως ένας ασθενής με κάκωση μηνίσκου παρέμεινε χθες νοσηλευόμενος προληπτικά στην πνευμονολογική κλινική λόγω αναπνευστικής δυσχέρειας. Σε έναν ασθενή με υπέρταση, έναν με κακουχία και μία ασθενή με κάκωση γόνατος.
Εντολή για έρευνα
«Με εντολή μου έχει ήδη ξεκινήσει η έρευνα για τη διακρίβωση των αιτιών της πυρκαγιάς έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ σε συνεννόηση με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχει διασφαλιστεί η ανάληψη κάθε απαραίτητης ενέργειας ώστε να μην υπάρξει ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον της περιοχής», δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.
ΣΩΘΗΚΕ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ
Ελληνας οδηγός έζησε τον ίδιο εφιάλτη και στο Norman Atlantic
Συγκλονίζουν οι περιγραφές των επιβατών του Euroferry Olympia που κατάφεραν να βγουν σώοι από το φλεγόμενο πλοίο, που όπως σημειώνουν το ψύχραιμο πλήρωμά τους βοήθησε να διασωθούν και να απομακρυνθούν σχεδόν με το ξέσπασμα της φωτιάς και εντός μίας ώρας. Από τους επιβάτες που έχουν διασωθεί σοκάρει ο Ελληνας οδηγός φορτηγού που έζησε τον ίδιο εφιάλτη το 2014 στο Norman Atlantic και είχε παραμείνει στο πλοίο για 48 ώρες μέχρι να μπορέσει το ελικόπτερο να τους απεγκλωβίσει. «Το βράδυ βγαίνουμε από την Ηγουμενίτσα κοντά στις 2, λίγο μετά όμως μας ξύπνησαν και είπαν ότι καίγεται το καράβι. Τουλάχιστον ήταν οργανωμένα. Το πλήρωμα ήταν ψύχραιμο και βγήκαμε αμέσως», πρόσθεσε στη συνέχεια. Αισθάνομαι τυχερός, γιατί γλίτωσα τη ζωή μου. Το επαγγελματικό κομμάτι όμως μένει πίσω (σ.σ.: το φορτηγό του έχει καεί)», δήλωσε ο επιβάτης.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ
Το μήνυμα του καπετάνιου και η εκκένωση του πλοίου
«Στις 4.12 (τοπική ώρα) ο καπετάνιος του πλοίου επικοινώνησε με τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας και μας πληροφόρησε ότι ξέσπασε φωτιά στο κατάστρωμα 3. Αμέσως το πλήρωμα έσπευσε να σβήσει τη φωτιά με τον εξοπλισμό του πλοίου. Εν τω μεταξύ, ο καπετάνιος και ο επικεφαλής του πληρώματος μέσω της «ομάδας επείγουσας αντιμετώπισης» ενημέρωσε για το περιστατικό τις αρμόδιες ιταλικές και ελληνικές Αρχές και πήρε όλα τα αναγκαία μέτρα να διαχειριστεί το ατύχημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Για την ασφάλεια των ανθρώπων στο πλοίο ο καπετάνιος αποφάσισε ότι όλοι πρέπει να το εγκαταλείψουν. Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες οι επιβαίνοντες σώθηκαν από ένα πλοίο της Ιταλικής Οικονομικής Αστυνομίας και ένα πλοίο της Ελληνικής Ακτοφυλακής που ήταν στην περιοχή», ανέφερε η εταιρία Grimaldi σε ανακοίνωσή της.
Δεν έχει εντοπιστεί καμία πετρελαιοκηλίδα στη θάλασσα, ούτε η σταθερότητα του πλοίου φαίνεται να διακυβεύεται. Το πλοίο (κατασκευής 1995) έχει ιταλική σημαία και αναπτύσσεται από την εταιρία Grimaldi Group Grimaldi Euromed SpA στη γραμμή Πρίντιζι – Ηγουμενίτσα. Εφυγε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας στις 01.20 π.μ. (τοπική ώρα) χθες το βράδυ και είχε προγραμματιστεί να φτάσει στο Πρίντιζι σήμερα το πρωί στις 9.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr