- Η καθυστερημένη διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό, όταν πλέον είχαν διπλώσει τουλάχιστον τέσσερις νταλίκες, λίγο πριν την έξοδο Γέρακα-Ανθούσας, ήταν κομβική για τον διαφαινόμενο αποκλεισμό οχημάτων και οδηγών. Ηδη στις εξόδους της Αττικής Οδού με ανωφέρεια, όπως της Υμηττού ή της Πεντέλης, εξελισσόταν το μποτιλιάρισμα από οχήματα που σταματούσαν να βάλουν αλυσίδες ή άλλα που δεν είχαν. Ο υπογράφων από τις 10:30 το πρωί της Δευτέρας έως και τις 17:30 είχε διανύσει μόλις… 12 χιλιόμετρα έως ότου εγκλωβιστεί 500 μέτρα από την έξοδο του Γέρακα. Το πρώτο εκχιονιστικό όχημα έκανε την εμφάνισή του στις 21:30, δηλαδή μετά από 11 ώρες.
- Η «Ελπίδα» ήταν διπλάσια από τη «Μήδεια», η εκτίμησή της όμως «υποδιπλάσια» από την πραγματικότητα. Από την Κυριακή θα έπρεπε να είχε αποφασιστεί αργία ή τηλεργασία για το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και όχι μια στιγμιαία αντίδραση κατά την εξέλιξη του φαινομένου που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση, καθώς δημόσιοι υπάλληλοι που έφυγαν στις 12:00 από τις εργασίες τους μεγέθυναν το κυκλοφοριακό χάος και κατά συνέπεια τον εγκλωβισμό τους.
- Η Αττική Οδός, σύμφωνα με την κυβέρνηση, είχε διαβεβαιώσει για την ετοιμότητά της και τη λειτουργικότητα όλων των εκχιονιστικών μηχανημάτων, που εμφανίστηκαν ελάχιστα και αναποτελεσματικά για να αποτρέψουν τον εγκλωβισμό των οδηγών. Ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης υποστήριξε πως, σε συσκέψεις που είχαν προηγηθεί με εκπροσώπους της εταιρίας, εκείνοι «δεν έκαναν τίποτα από όσα είχαν υποσχεθεί». Πρέπει να σημειωθεί ότι υποχρέωση της εταιρίας είναι να κρατά το δρόμο ανοιχτό με εκχιονιστικά μηχανήματα, δεν είναι αρμόδια όμως για τη διακοπή της κυκλοφορίας, καθώς γι’ αυτήν αρμόδια είναι η Ελληνική Αστυνομία.
- Η είσοδος των οχημάτων στην Αττική Οδό ήταν απρόσκοπτη και ανεξέλεγκτη, καθώς κανείς δεν σταματούσε τους «άπειρους» οδηγούς, όπως χαρακτηρίστηκαν, να μην μπουν στον αυτοκινητόδρομο, ακόμη και να τους ελέγξει αν είχαν στην κατοχή τους αντιολισθητικές αλυσίδες, όπως γίνεται σε σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη. Και σε αυτή την περίπτωση η διακοπή της εισόδου ήρθε ώρες μετά, όταν οι οδηγοί έπαιζαν «συγκρουόμενα» στο δρόμο… ταχείας κυκλοφορίας και ακριβής διέλευσης. Η παντελής απουσία του κρατικού μηχανισμού ήταν επικίνδυνη, καθώς ανάμεσα στους χιλιάδες εγκλωβισμένους πολίτες ήταν παιδιά, νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς και άτομα με άλλα χρόνια νοσήματα.
- Κανείς δεν εμφανίστηκε για ώρες προκειμένου να προμηθεύσει τους εγκλωβισμένους με τρόφιμα, νερό και κυρίως με καύσιμα, προκειμένου να έχουν τουλάχιστον ζέστη στα οχήματά τους. Και σε αυτή την περίπτωση λειτούργησε η αλληλεγγύη και το αίσθημα αυτοπροστασίας των πολιτών. Οδηγοί με γεμάτα ρεζερβουάρ… φιλοξενούσαν άλλους που έμειναν από καύσιμα. Πολίτες νεαρότερης ηλικίας κινήθηκαν πεζή μέσα στο χιόνι και έφερναν τρόφιμα και νερό σε μεσήλικες και ηλικιωμένους. Κάποιοι οδηγοί που είχαν ακινητοποιηθεί σε κοντινές εξόδους του… μεγάλου αυτοκινητόδρομου τα εγκατέλειψαν και πεζή κινήθηκαν χωρίς βοήθεια για να βρουν τρόπους επιστροφής στα σπίτια τους.
- Οσοι «τυχεροί» μετά από 12-14 ώρες απομακρύνονταν αυτοβούλως ή με τη βοήθεια της… ΕΚΑΜ, της Πυροσβεστικής και της Αττικής Οδού έφθαναν σε ξενοδοχεία όπου είχε ανακοινωθεί ότι θα μπορέσουν να διαμείνουν. Εκεί ερχόταν η «χιονοστιβάδα», καθώς ο αυτόπτης μάρτυρας υπογράφων είδε τους απεγκλωβισμένους-εγκλωβισμένους οδηγούς να μη βρίσκουν δωμάτια ενώ στο… booking υπήρχαν διαθέσιμα! Κάποιοι άλλοι πλήρωναν τη διαμονή τους παρά τις περί του αντιθέτου ανακοινώσεις. Οι περισσότεροι ξεκουράζονταν στα χαλιά και στις καρέκλες των χώρων υποδοχής και σε… ταχυφαγείο πρατηρίου υγρών καυσίμων. Σε αυτή την περίπτωση δεν ευθύνονταν τα ξενοδοχεία, καθώς τα περισσότερα ήταν υπερπλήρη, αφού πελάτες τους ακύρωναν εύλογα την αναχώρησή τους και υπήρχαν και νέες κρατήσεις που έφθαναν, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να φιλοξενήσουν και τους εγκλωβισμένους οδηγούς, ακόμη και σε δωμάτια του προσωπικού.
- Αρκετές ώρες νωρίτερα λεωφορεία του ΟΑΣΑ έβγαιναν χωρίς αλυσίδες στους χιονισμένους δρόμους και η απόσυρσή τους άφησε «πεζούς» χιλιάδες πολίτες που είχαν πάει στις εργασίες τους. Το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου και τραμ έμεινε «ακάθαρτο», με αποτέλεσμα τη διακοπή των δρομολογίων τους ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα.
Και όλα αυτά την ώρα που τα μετεωρολογικά δεδομένα έδειχναν ότι η χιονόπτωση θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με αυτή της «Μήδειας», που ακόμη και ως «Ελπίδα» «εγκλώβισε» τα παιδιά της…
Ειρήνη Μουρτζούκου: Αναβλήθηκε για τις 28 Νοεμβρίου η δίκη της - Αφέθηκε ελεύθερη
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr