Οπως προκύπτει, οι ελληνικές εταιρίες που τιμωρήθηκαν είναι πολύ μικρότερες συγκριτικά με τις ξένες και η στάση που θα κρατήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού έναντι αυτών πρόκειται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική έκβαση και τις επιπτώσεις της υπόθεσης στο συνολικό κλάδο των κατασκευών.
Μέχρι στιγμής, πάντως, παραμένει άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου και για τους ξένους ομίλους, οι οποίες, σημειωτέον, συμμετέχουν ακόμα στα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας, ενώ αναμένεται να διεκδικήσουν και νέα.
Προσλήψεις 600 ειδικών φρουρών
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ελληνικές εταιρίες θα πληρώσουν (ανά εταιρία) το υψηλότερο μέσο πρόστιμο που έχει καταλογιστεί από ευρωπαϊκή αρχή ανταγωνισμού σε αντίστοιχη υπόθεση.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι η αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού αφορά διαγωνισμούς δημοσίων έργων (περίοδος 1989 – 2016), όπως έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, ΜΕΤΡΟ, Προαστιακό και σιδηροδρομικών γραμμών – σταθμών. Επίσης, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης, καθώς και έργα συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Μαρίνα Ξυπνητού
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου