Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, ότι σήμερα θα παρουσιάσει στον Κυριάκο Μητσοτάκη, μαζί με τους συναρμόδιους υπουργούς, την ψηφιακή ανανέωση διπλωμάτων οδήγησης και του αντιγράφου των αδειών οδήγησης.
«Μέχρι σήμερα έχουμε κάνει το προσωρινό δίπλωμα οδήγησης ψηφιακά, έχουμε κάνει πράξεις σε σχέση με τις άδειες κυκλοφορίας και τώρα κάνουμε κάτι, το οποίο είναι αναγκαίο και ο κόσμος μας ζητάει εδώ και πάρα πολύ καιρό, την ανανέωση διπλώματος οδήγησης και αντίγραφο άδειας οδήγησης», σημείωσε.
Ο κ. Πιερρακάκης πρόσθεσε ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 210.000 ανανεώσεις διπλωμάτων οδήγησης με μια μη τυποποιημένη διαδικασία. «Όλα αυτά τώρα θα γίνονται ψηφιακά, μέσω μιας πλατφόρμας. Θα συναντούν φυσικά οι οδηγοί άνω των 65 ετών τους γιατρούς για τις εξετάσεις, αλλά όλα τα υπόλοιπα θα γίνονται ψηφιακά με sms, ενημερώσεις των πολιτών κλπ», συμπλήρωσε.
Σχετικά με το γνήσιο της υπογραφής, είπε ότι ήταν η τελευταία προσθήκη που έγινε από το υπουργείο, μαζί με τα ιδιωτικά συμφωνητικά. «Αυτό που μας έμενε ήταν οι ψηφιακές υπογραφές, οι οποίες έχουν και διεθνή εμβέλεια. Θα δώσουμε δωρεάν 650.000 ψηφιακές υπογραφές εντός του Ιανουαρίου σε στοχευμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως δικηγόρους, συμβολαιογράφους, διαχειριστές επιχειρήσεων, λογιστές κλπ. Οι ψηφιακές υπογραφές έχουν κόστος και είναι μια ακριβή υπηρεσία. Το κράτος τις προμηθεύετε και τις δίνει στους πολίτες», υπογράμμισε.
Σχετικά με τη δυνατότητα προσθήκης της ταυτότητα και των διπλωμάτων στο wallet των κινητών τηλεφώνων δήλωσε ότι στόχος είναι η μετατροπή των κινητών τηλεφώνων σε στοιχείο ταυτοποίησης. «Με το freedom pass για τους νέους αφορούσε μια άυλη χρεωστική κάρτα. Αντιστοίχως, με το wallet ακούμε από πολύ κόσμο που έχει βγάλει φωτογραφία την ταυτότητά του κι επιδιώκει να κινείται και να ταυτοποιείται. Αυτό είναι λιγότερο ασφαλές από το να φτιάξουμε μια στοχευμένη υπηρεσία όχι με τις νέες ταυτότητες ούτε με τα νέα διπλώματα οδήγησης, αλλά με τα υφιστάμενα. Θέλουμε να προσθέσουμε αυτά στο wallet, με πρόσθετες μέριμνες προσωπικών δεδομένων», κατέληξε.
Όλες οι ψηφιακές εφαρμογές
Έκδοση προσωρινής άδειας οδήγησης
Η εκτύπωση των αδειών οδήγησης γίνεται από Διεύθυνση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Πριν γίνει η εκτύπωση η αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας αποστέλλει με courier τις φωτογραφίες στην Αστυνομία προκειμένου να εκτυπωθεί η άδεια.
Η διαδικασία αυτή απαιτούσε πολύ χρόνο, οι δε νέοι οδηγοί (ιδιαίτερα οι επαγγελματίες) ζητούσαν επιτακτικά τις άδειες οδήγησης με αποτέλεσμα να υπήρχαν έντονες διαμαρτυρίες. Πολλές φορές μάλιστα χρησιμοποιούσαν αθέμιτους τρόπους προκειμένου να επισπευθεί η έκδοση της άδειας οδήγησης.
Με την νομοθετική καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης τα φαινόμενα αυτά περιορίστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Σήμερα, μετά το πέρας της επιτυχούς εξέτασης, σε χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τις 48 ώρες, ο οδηγός λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο την προσωρινή άδεια οδήγησης, η οποία ισχύει για (4) μήνες, χρονικό διάστημα ικανό μέχρι να εκτυπωθεί η οριστική άδεια οδήγησης. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 261.154 προσωρινές άδειες οδήγησης. Αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας είναι η εξυπηρέτηση πολιτών και η μείωση της διαφθοράς.
Έκδοση αντιγράφων αδειών οδήγησης λόγω απώλειας, φθοράς, αντικατάστασης με νέου τύπου
Κλήρωση Eurojackpot (22/11): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κληρωτίδα
Η ίδια διαδικασία εκτύπωσης – χορήγησης αδειών οδήγησης, όπως περιγράφεται παραπάνω για τις νέες άδειες, ακολουθείται και στις περιπτώσεις χορήγησης αντιγράφων αδειών οδήγησης λόγω απώλειας, κλοπής ή φθοράς καθώς και αντικατάστασης με νέου τύπου αδειών οδήγησης.
Και στην περίπτωση αυτή παρατηρείτο μεγάλες καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται τα ίδια φαινόμενα (πιέσεις – διαφθορά ).
Η καθιέρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής και για τις παραπάνω περιπτώσεις θα απαλλάξει τους πολίτες από το άγχος και την πολυήμερη αναμονή.
Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά 12.423 άδειες οδήγησης.
Σκοπός του Υπουργείου είναι με παρεμβάσεις του προς τους Περιφερειάρχες να επιβάλλουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας να υπάρχει κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση των περιπτώσεων της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων για τις παραπάνω περιπτώσεις, ώστε να γίνει ελκυστική η εφαρμογή αυτή για όλους τους πολίτες.
Έκδοση σημειώματος άδειας κυκλοφορίας εντός δακτυλίου
Μετά την απόφαση για επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας και την κυκλοφορία σε αυτόν των επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών με μικτό βάρος μικρότερο των 2200 χιλιογράμμων με εκπομπή καυσαερίων μικρότερο των CO2 <120 gr η Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατήρτησε σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε οι πολίτες να εκτυπώσουν τη σχετική άδεια εισόδου.
Άλλες ρυθμίσεις που έχουν προγραμματιστεί
Car Wallet
Σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, του Υπουργείου Οικονομικών και της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα της εφαρμογής τύπου wallet για το πιστοποιητικό εμβολιασμού Covid-19, σχεδιάζεται η εφαρμογή Car Wallet, που θα περιλαμβάνει:
– Δίπλωμα Οδήγησης
– Άδεια Κυκλοφορίας Οχήματος
– Τέλη Κυκλοφορίας
– Πιστοποιητικό ΚΤΕΟ
– Αντίγραφο Ασφαλιστικού Συμβολαίου οχήματος,
– Ιστορικό Συντήρησης Οχήματος, κλπ.
Ηλεκτρονική μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και Δικύκλων
Η μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και Δικύκλων με την ισχύουσα διαδικασία γίνεται με την αυτοπρόσωπη ή με εξουσιοδότηση παρουσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας αφού καταβληθούν τα προβλεπόμενα τέλη μεταβίβασης.
Στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου είναι η καθιέρωση της διαδικασίας αυτής ηλεκτρονικά ώστε οι πολίτες να μπορούν να πραγματοποιούν τις πράξεις αυτές χωρίς την υποχρεωτική παρουσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας ή στα ΚΕΠ και για το λόγο αυτό βρισκεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την υλοποίηση του.
Έκδοση βεβαιώσεων βαθμών στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ)
Με την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία, στο σύστημα της Πληροφορικής του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών καταχωρούνται οι βαθμοί ποινής κάθε οδηγού όταν αυτές σταλούν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας. Στη συνέχεια μετά την συγκέντρωση των προβλεπόμενων βαθμών εκδίδεται η πράξη αφαίρεσης και ο πολίτης ενημερώνεται για τον χρόνο αφαίρεσης της άδειας οδήγησης και τον χρόνο που πρέπει να υποβληθεί σε εξετάσεις για την επαναχορήγηση της άδειας οδήγησης.
Η διαδικασία αυτή στην πράξη έχει αποδειχτεί χρονοβόρα , με αποτέλεσμα οδηγοί να λαμβάνουν τις πράξεις αφαίρεσης μετά από 2- 3 χρόνια, όταν πλέον η επιβολή της ποινής δεν έχει την απαιτούμενη προστιθέμενη αξία.
Η πρόθεση του Υπουργείου είναι το σύστημα αυτό να ψηφιοποιηθεί. Οι παραβάσεις να αποστέλλονται ηλεκτρονικά και τα αφαιρετήρια να εκδίδονται άμεσα.
Επίσης το σύστημα αυτό θα πρέπει να είναι προσβάσιμο στους ενδιαφερόμενους πολίτες ώστε να μπορούν να ενημερώνονται για τους βαθμούς ποινής για παραβάσεις που έχουν πραγματοποιήσει ώστε να είναι προσεκτικοί στην οδήγηση τους.
Έκδοση Καρτών Ψηφιακού Ταχογράφου
Οι κάρτες Ψηφιακού Ταχογράφου αφορούν σε όλους τους οδηγούς Φορτηγών και Λεωφορείων.
Η ψηφιοποίηση και αυτής της διαδικασίας θα έχει σαν αποτέλεσμα την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών Οδηγών ώστε να αποφεύγεται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις Διευθύνσεις Μεταφορών στις Περιφέρειες .
Ιδιαίτερα θα εξυπηρετηθούν οι επαγγελματίες οδηγοί που διενεργούν διεθνείς μεταφορές οι οποίοι θα μπορούν να υποβάλλουν το αίτημά τους από οποιοδήποτε τόπο.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Νέα γυναικοκτονία στη Λακωνία: 40χρονος έπνιξε τη σύζυγό του
- Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Ανδρουλάκης και Παπανδρέου θα διεκδικήσουν την αρχηγία στο β’ γύρο
- Κοσμοσυρροή και στα εμβολιαστικά κέντρα: Εσπασε το φράγμα των 500.000 νέων ραντεβού στο emvolio.gov.gr
- Σκηνικό πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας – Πρωτοφανής κλιμάκωση
- Self test: Ξεκινά σήμερα η δωρεάν διάθεσή τους – Πού και πώς θα γίνεται η διανομή τους
- Θεσσαλονίκη: Απίστευτος στολισμός σε γραφείο τελετών «με» ξωτικά… που μεταφέρουν πτώμα