Οπως αναφέρουν πηγές από την Τροχαία, οχήματα που προπορεύονταν ή ακολουθούσαν το πολυτελές αυτοκίνητο έχουν μεγάλη χρονική απόσταση διέλευσης και δεν υπήρχε πιθανότητα σύγκρουσης. Η Πόρσε, όπως προκύπτει από το βιντεοληπτικό υλικό, κινείτο με ταχύτητα μεγαλύτερη των 200 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ φαίνεται να έχει κάνει κάποιους ελιγμούς αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.
Η εκδοχή του κλαταρίσματος ή καψίματος του ελαστικού -εξαιτίας της μεγάλης ταχύτητας- συγκεντρώνει μεγάλα ποσοστά πιθανότητας αλλά από τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί. Τα ίχνη ελαστικού, κάποια μέτρα πριν από την είσοδο στο πάρκινγκ όπου έγινε το δυστύχημα, δεν είναι προς το παρόν αρκετά για να αναδείξουν αυτή την ερευνητική πτυχή.
Στελέχη της Τροχαίας που ασχολούνται με το περιστατικό αναφέρουν ότι βασική αιτία είναι η υπερβολική ταχύτητα. Η απώλεια ελέγχου συνέβη λίγο πριν από το χώρο στάθμευσης είτε με ευθύνη του οδηγού είτε από κάποιον αστάθμητο παράγοντα, ενδεχομένως από κλατάρισμα ελαστικού, από το οποίο προκλήθηκε η πλαγιολίσθηση.
Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης - Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός με αλυσίδες
Οι αξιωματικοί του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας εντόπισαν τον οδηγό αυτοκινήτου μάρκας Μερσεντές, ο οποίος φαίνεται να ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είχε οπτική επαφή με το μοιραίο αυτοκίνητο. Το δικό του όχημα εμφανίζεται στο βίντεο στην αριστερή λωρίδα της εθνικής οδού να περνά 16 δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση της Πόρσε με το αυτοκίνητο μάρκας Honda Civic της οικογένειας. Ο συγκεκριμένος οδηγός φαίνεται να καταθέτει πως η Πόρσε τον είχε προσπεράσει κανονικά από αριστερά με μεγάλη ταχύτητα, σχεδόν ένα χιλιόμετρο πριν από το μοιραίο πάρκινγκ. Ο μάρτυρας κάνει λόγο για κάποια κομμάτια ελαστικού στο οδόστρωμα, τα οποία επιχείρησε να αποφύγει, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν αυτά βρίσκονταν σε σημείο πριν από το χώρο στάθμευσης ή κατά μήκος του μετά τη σύγκρουση.
Η Τροχαία έχει πάρει το υλικό από τις κάμερες τις εθνικής οδού ανά 4-5 χιλιόμετρα. Από την αμέσως προηγούμενη κάμερα και από το σημείο του δυστυχήματος δεν φαίνεται να εμπλέκεται άλλο όχημα μπροστά ή πίσω από την Πόρσε. Τα συντρίμμια των δύο οχημάτων βρίσκονται στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Βοιωτίας στη Θήβα. Αναμένεται να οριστούν πραγματογνώμονες του Δημοσίου, ενδεχομένως και των οικογενειών.
Οι πραγματογνώμονες θα διαπιστώσουν -μεταξύ άλλων- το κατά πόσο ελαστικό χιονιού του 2006, που βρέθηκε στο σημείο του δυστυχήματος, ανήκε στην Πόρσε. Σε περίπτωση που επαληθευτεί κάτι τέτοιο, ενδεχομένως τα παλιά και ακατάλληλα για μεγάλες ταχύτητες ελαστικά συνέβαλαν στο να ξεφύγει από κάθε έλεγχο το όχημα.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου