ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Ελληνόπουλα με μυαλό… κομπιούτερ – Διεθνής διάκριση για τα πρωτάκια του γυμνασίου Χασιώτη

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

Λατρεύουν τα μαθηματικά, είναι καλοί μαθητές, φέτος αποφοιτούν από την Α’ τάξη του Γυμνασίου, και μέσα στην πανδημία κατάφεραν να κατακτήσουν την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό στατιστικής και την έκτη θέση στον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, όπου εκπροσώπησαν την Ελλάδα.

Οι τρεις μαθητές του Γυμνασίου Χασιώτη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης έχουν μυαλό… ξυράφι και «παίζουν στα δάχτυλα» νούμερα, στατιστικά, «πίτες» και διαγράμματα.

Η ομάδα αποτελείται από τον ΠολύκαρποΑρη Καλαϊτζίδη, τον Δημήτρη Παρούτη και τη ΜαρίαΑναστασία Τρεύλα και ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή. Ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος στον 4ο πανελλήνιο διαγωνισμό στατιστικής που διοργάνωσε η ΕΛ.ΣΤΑΤ., με τη συμμετοχή 246 μαθητών από 98 διαφορετικές ομάδες Γυμνασίων. Ομως, η ομάδα του Γυμνασίου Χασιώτη είχε να διαχειριστεί και το ότι διέθετε τα μικρότερα -σε ηλικία- μέλη. «Συνήθως, σε έναν πανελλήνιο διαγωνισμό τέτοιου μεγέθους συμμετέχουν μαθητές της Γ’ τάξης, ίσως και της Β’ τάξης. Εμείς μόλις είχαμε έρθει από το Δημοτικό, προσπαθούσαμε να μάθουμε μαθηματικά και στατιστική μέσω τηλεκπαίδευσης και έπρεπε να καλύψουμε μεγάλα κενά και να διδαχθούμε ύλη μεγαλύτερων τάξεων για να έχουμε μια καλή παρουσία», είπε στον «Ε.Τ.» η Μαρία – Αναστασία Τρεύλα. Ομως, οι τρεις μικροί μαθητές στρώθηκαν στο διάβασμα και στη μελέτη. Αν και… στατιστικά δεν είχαν πολλές ελπίδες απέναντι στους συμμαθητές μεγαλύτερων τάξεων, κατάφεραν να τους «φορέσουν τα γυαλιά» και να αποσπάσουν την πρωτιά στον πανελλήνιο διαγωνισμό. «Διεξήχθη σε τρεις φάσεις. Η πρώτη είχε να κάνει με επεξεργασία infographics και δεδομένων που μας παρείχαν η ΕΛ.ΣΤΑΤ. και η Eurostat. Η δεύτερη ήταν η πιο δύσκολη, καθώς μας έδωσαν νούμερα και στοιχεία σχετικά με τις γεννήσεις στην Ελλάδα από το 1980 έως το 2018 και έπρεπε να κάνουμε μια επτασέλιδη παρουσίαση, βάζοντας πολλές παραμέτρους και χρησιμοποιώντας «πίτες» και διαγράμματα. Η τρίτη και τελική φάση απαιτούσε τη δημιουργία δίλεπτου βίντεο με θέμα πως η στατιστική μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της παραπληροφόρησης», πρόσθεσε ο Πολύκαρπος – Αρης Καλαϊτζίδης.

Μετά την κορυφή στον πανελλήνιο διαγωνισμό, η ομάδα έβαλε πλώρη για τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό στατιστικής, στον οποίο συμμετείχαν 30 ομάδες από 15 χώρες. «Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό συμμετείχαμε με το βίντεο που είχαμε κερδίσει τον πανελλήνιο διαγωνισμό. Το επίπεδο ήταν ιδιαίτερα υψηλό και καταφέραμε να πάρουμε την έκτη θέση. Καθόλου άσχημα για μαθητές Α’ τάξης Γυμνασίου. Ισως την επόμενη σχολική χρονιά να συμμετάσχουμε πάλι και να κερδίσουμε και τον ευρωπαϊκό διαγωνισμό», υπογράμμισε ο Δημήτρης Παρούτης.

Και οι τρεις μαθητές αγαπούν τα μαθηματικά και έχουν αντιληφθεί τη σημασία και τη σπουδαιότητά τους στη μετέπειτα σχολική πορεία τους και γενικότερα στη ζωή τους. Ηδη επεξεργάζονται σχέδια για τους επόμενους διαγωνισμούς. «Η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό της στατιστικής μάς έμαθε πολλά πράγματα. Συνεργαστήκαμε καλύτερα, γίναμε ομάδα, δώσαμε λύσεις σε πρακτικά προβλήματα», υπογράμμισαν.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter