Τη νέα υπηρεσία παρουσίασε χθες στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα.
Μέσω του «Know Your Customer» οι πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και κωδικούς TAXISnet μπορούν να αποφύγουν τη φυσική επίσκεψη στην τράπεζα και να κερδίσουν χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν και να επικαιροποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να διατηρούν τραπεζικό λογαριασμό. Πρόκειται για δικαιολογητικά που αφορούν σε φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία που σχετίζονται με την επαγγελματική δραστηριότητά τους, καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι στιγμής, αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγχαρτη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά.
Με τη νέα υπηρεσία, η διαδικασία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν χρειάζεται να εκτυπώσει το παραμικρό. Ετσι, αφαιρούνται οριστικά από τη διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχείων όλες εκείνες οι φωτοτυπίες της ταυτότητας, του εκκαθαριστικού σημειώματος, του λογαριασμού ρεύματος ή τηλεφωνίας καθώς επίσης και σχετικά αντίγραφα της μισθοδοσίας, που απαιτούνταν στην προηγούμενη κατάσταση.
Σημειώνεται πως κάθε χρόνο περίπου 1,5 εκατ. πολίτες επικαιροποιούν στις τράπεζες τα στοιχεία τους, ενώ μέσω της εφαρμογής «Συστηθείτε-KYC (Know Your Customer)» ψηφιοποιούνται κι επιταχύνονται οι διαδικασίες ελέγχου που εφαρμόζονται από τα υπόχρεα πιστωτικά ιδρύματα και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για τη διαχείριση του κινδύνου ξεπλύματος χρήματος και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Στη νέα υπηρεσία συμμετέχουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση, όπως οι Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank), καθώς και τεσσάρων ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).
Εγγραφή
Η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται μέσω του gov.gr ή μέσω του συστήματος e-banking της εκάστοτε τράπεζας και επιτρέπει τη μεταφορά στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, εισοδήματος και επαγγελματικής δραστηριότητας, με προϋπόθεση τη συγκατάθεση του πολίτη.
Για να αποκτήσουν δηλαδή πρόσβαση τα πιστωτικά ιδρύματα στα στοιχεία των πελατών τους μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης αποκλειστικά και μόνο για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του απαιτείται ρητή και ειδική συγκατάθεσή του πολίτη. Σημειώνεται δε ότι η διαδικασία είναι πλήρως προαιρετική και όποιος πολίτης το επιθυμεί μπορεί να εξακολουθεί να προσκομίζει με φυσικό τρόπο τα δικαιολογητικά που του ζητούνται.
Η νέα διαδικασία αναβαθμίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι τράπεζες θα λαμβάνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία που ορίζει ο νόμος. Παράλληλα, η ηλεκτρονική υποβολή συγκεκριμένων στοιχείων είναι σαφώς ασφαλέστερη από την προσκόμιση φωτοτυπημένων εγγράφων που συχνά περιέχουν πολύ περισσότερα στοιχεία από τα αναγκαία.
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η δράση “Know Your Customer” αφενός καθιστά τον πολίτη κυρίαρχο των προσωπικών δεδομένων του, δίνοντάς του τη δυνατότητα να εγκρίνει την κοινοποίησή τους στις τράπεζες με τις οποίες συνεργάζεται, και αφετέρου θέτει μία αυστηρή περίμετρο δεδομένων που είναι προσβάσιμα στα πιστωτικά ιδρύματα», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Επέκταση της δράσης
«Η νέα διαδικασία όχι απλά καταργεί τη γραφειοκρατία, αλλά προστατεύει ακόμα πιο αποτελεσματικά τα προσωπικά μας δεδομένα», τόνισε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, σημειώνοντας ότι «η δράση αυτή έχει και ένα έντονο αναπτυξιακό πρόσημο, καθώς απλοποιεί το άνοιγμα και τη διαχείριση των τραπεζικών λογαριασμών, διευκολύνοντας τους πάντες. Τους απλούς καταθέτες, τους επιχειρηματίες, αλλά φυσικά κάνοντας πιο απλή, πιο εύκολη και τη δουλειά των υπαλλήλων των τραπεζών».
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι η δράση αυτή θα επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες, στις οποίες οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν παρόμοια στοιχεία, όπως στους παρόχους τηλεπικοινωνίας και στους ασφαλιστικούς φορείς.
Από την πλευρά του ο Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε ότι τα επόμενα βήματα αφορούν όχι μόνο στους πολίτες αλλά και στις επιχειρήσεις. «Θα εντάξουμε το ΓΕΜΗ στην πορεία για να μπορούμε να έχουμε υπηρεσία “Know Your Customer” και για τις επιχειρήσεις και θα προχωρήσουμε με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τους ασφαλιστικούς φορείς», υπογράμμισε.
Τέλος, για μια σημαντική μεταρρύθμιση, από αυτές που δεν φαίνονται αλλά έχει πολύ μεγάλη ουσία και εξοικονόμηση χρόνου, κόστους, ταλαιπωρίας, έκανε λόγο ο Γιάννης Στουρνάρας.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ειδήσεις σήμερα
- Lockdown: Σήμερα οι αποφάσεις για μουσεία, σινεμά, θέατρα, συναυλίες – Στο τραπέζι κατάργηση SMS, διαπεριφερειακές και ωράριο
- Νέα Σμύρνη: Η αστυνομία ταυτοποίησε τον 22χρονο για άλλες τρεις επιθέσεις
- Ρωσία: Πάνω από 150 φώκιες βρέθηκαν νεκρές σε παραλία της Κασπίας – Σε πολλές έχει αφαιρεθεί το δέρμα
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr