Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 και των γραμμών του τραμ, ενώ από χθες τέθηκαν σε λειτουργία τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφισιά, Μαρούσι, Καλλιθέα και στη στάση Σύνταγμα του τραμ.
Κατά την πρώτη φάση οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα.
H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο (2) εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών.
Επικύρωση
Στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα, μία φορά στα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
Στη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ) οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν δύο φορές, μία στην είσοδο και μία στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν τη δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Χαλκιδική: Στις φωτιές τυλίχτηκαν δύο σκάφη στην μαρίνα του Πόρτο Καρράς
Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
Στη φάση πλήρους λειτουργίας του συστήματος, μετά τον Απρίλιο, θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα να πληρώνουν όταν αγοράζουν ή επαναφορτίζουν τα ηλεκτρονικά τους εισιτήρια (πολλαπλό, κάρτα) και με τη χρήση πιστωτικών καρτών στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.
Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, οι επιβάτες του προαστιακού θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η δωρεάν μετακίνηση και το μειωμένο εισιτήριο συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι υλοποιείται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 58,8 εκατ. ευρώ με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Ελλάδας κατά 49% και του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης κατά 51%.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου