Το έργο θα υλοποιηθεί, μέσω ΣΔΙΤ, έχοντας προϋπολογισμό κόστους κατασκευής 250 εκατ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί το 2022, ενώ η σταδιακή λειτουργία του δρομολογείται εντός της διετίας 2025-2026.
Οι λεπτομέρειες της πρωτοβουλίας παρουσιάστηκαν χθες, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, με τη συμμετοχή του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνη Γεωργιάδη, του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκου Παπαθανάση και του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Ακη Σκέρτσου.
Ανοίγοντας την εκδήλωση, ο κ. Γεωργιάδης εξέφρασε την πεποίθηση πως το έργο στην ΠΥΡΚΑΛ θα αλλάξει τη ζωή των κατοίκων στην πρωτεύουσα, απελευθερώνοντας χιλιάδες τετραγωνικά στο κέντρο των Αθηνών για να μπορέσουν να αναπτυχθούν σε άλλες, πιο φιλικές προς τον πολίτη δραστηριότητες, αναλόγως των χρήσεων που θα αποκτήσει στο μέλλον το κάθε κτίριο.
Από την πλευρά του, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για ένα φιλόδοξο σχέδιο, που προβλέπει τη μετατροπή των υφιστάμενων εγκαταστάσεων παραγωγής σε πάρκο, το οποίο θα αποτελέσει «πνεύμονα» για την περιοχή, αποδίδοντας 80 στρέμματα πρασίνου και 40 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων στους πολίτες, ενώ παράλληλα θα φιλοξενήσει τις υπηρεσίες εννέα υπουργείων και άλλων Οργανισμών.
Οπως τόνισε, η πρωτοβουλία θα συμπληρωθεί από σημαντικά έργα ανάπλασης, που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας των μεταφερόμενων υπηρεσιών κατά 60%-70%, καθώς οι νέες εγκαταστάσεις θα είναι βιοκλιματικές.
Ειδικότερα, στο πάρκο που θα γίνει στην ΠΥΡΚΑΛ, σε κοντινά μεταξύ τους κτίρια, θα στεγαστούν οι κεντρικές Υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Εργασίας, Υγείας, Πολιτισμού και της Προεδρίας της Κυβέρνησης.
Σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, οι κεντρικές Υπηρεσίες των παραπάνω υπουργείων στεγάζονται, συνολικά, σε 127 κτίρια στο Λεκανοπέδιο. Τα μισθώματα που καταβάλλονται, ετησίως γι’ αυτά, μαζί με τις λειτουργικές και κοινόχρηστες δαπάνες, υπερβαίνουν τα 33 εκατ. ευρώ.
Πανικός στη Χαλκίδα: Αστικό λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες - Καλά στην υγεία τους οι επιβάτες
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, το συνολικό κόστος κατασκευής του κυβερνητικού πάρκου, το οποίο θα βαρύνει τον ιδιώτη, θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ, και κατόπιν το Δημόσιο θα καταβάλλει μισθώματα για προκαθορισμένη περίοδο. Στο τέλος της σύμβασης τα κτίρια θα περιέλθουν, και πάλι, στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου.
Από το 1 δισ. ευρώ, που αναμένεται να είναι το δημοσιονομικό όφελος από τη μεταστέγαση, τα 520 εκατ. ευρώ αφορούν σε μείωση του λειτουργικού κόστους (μισθώματα και λειτουργικά έξοδα), τα 270 εκατ. ευρώ στην εκμετάλλευση των ακινήτων του Δημοσίου που απελευθερώνονται, και τα 210 εκατ. ευρώ σε φόρους και τέλη που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα, με το έργο.
Λαμβάνοντας το λόγο ο κ. Σκέρτσος αναφέρθηκε στην εικόνα που θα έχει το κέντρο της Αθήνας μετά από πέντε χρόνια, αφού ολοκληρωθεί η πρωτοβουλία. «Θα είναι πολύ καλύτερο, πολύ πιο ελκυστικό, πολύ πιο βιώσιμο για όλους, δηλαδή για τους κατοίκους, τους εργαζομένους στο κέντρο της Αθήνας και τους επισκέπτες. Θα φιλοξενεί -με βάση τη μελέτη που έχουμε κάνει- πολύ περισσότερες χρήσεις από αυτές που φιλοξενεί σήμερα (σ.σ. οικιστική χρήση, εμπορική και τουριστική)», επισήμανε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ.
Τέλος, ο κ. Παπαθανάσης, ως αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης για τα ΣΔΙΤ, που θα αναλάβει τις τεχνικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή, την παρακολούθηση του χρονοδιαγράμματος και την υλοποίηση των διαγωνισμών ώστε να προχωρήσει το έργο, έκανε την ενδελεχή παρουσίασή του στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκδήλωσης.
66 θα κατεδαφιστούν
Κατ’ αρχάς, σημείωσε πως στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ, όπου θα λάβει χώρα το έργο, τα υφιστάμενα κτίρια καταλαμβάνουν περίπου 110.000 τ.μ, τα διατηρούμενα είναι 25, ενώ θα κατεδαφιστούν 66.
Για την ακρίβεια, θα παραμείνουν διατηρούμενα κτίρια έκτασης 41.000 τ.μ., τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε τρεις αρχιτεκτονικές περιόδους (1890-1930, 1930-1950 και 1950-2000). Η επιφάνειά τους θα αυξηθεί κατά 55% -με εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν- και θα φτάσει τα 63.000 τ.μ.
Από τη διαθέσιμη περιοχή για το έργο, έκτασης 155 στρεμμάτων, μόνο τα 35 στρέμματα θα δομηθούν, αφήνοντας 120 στρέμματα διαθέσιμο χώρο, υπό μορφή πάρκου, πλατειών, πεζοδρόμων (9.000 μ.) και ποδηλατοδρόμων (4.000 μ.). Συνεπώς, το 77,4% της έκτασης θα είναι «πράσινο» και κοινόχρηστοι χώροι. Τέλος, σχεδιάζεται ένα υπόγειο πάρκινγκ, 1.170 θέσεων, και δρομολογείται συγκοινωνιακή – κυκλοφοριακή μελέτη. Σημειώνεται πως ο σταθμός μετρό «Δάφνη» απέχει επτά λεπτά από το χώρο του πάρκου, ενώ η περιοχή εξυπηρετείται από έξι λεωφορειακές γραμμές.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Συνάντηση Δένδια με Ερντογάν και Τσαβούσογλου σήμερα στην Άγκυρα
- Self test: Για ποιους εργαζόμενους θα είναι υποχρεωτικά – Τι πρέπει να κάνουν για να μπορούν να δουλέψουν
- Δολοφονία Καραϊβάζ: Σαρώνουν πάνω από 100 βίντεο με τους φονιάδες
- Ξεμπλοκάρουν οι συντάξεις των προβληματικών Ταμείων – Αφορά ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ, ΝΑΤ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr