Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ελεύθερου Τύπου», επικρατέστερο σενάριο είναι να καλύψουν μεταξύ άλλων τις λεωφορειακές γραμμές: 608 «Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου», 040 «Πειραιάς – Σύνταγμα» και 550 «Π. Φάληρο – Κηφισιά» όπου υπάρχει η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, χωρίς ωστόσο να θεωρείται ακόμα… κλειδωμένο, αφού ΟΑΣΑ και ΥΠΟΜΕ τρέχουν τις τελευταίες λεπτομέρειες.
Ειδικότερα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου όπως έχει κάνει γνωστό ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα περισσότερα προβλήματα.
Μεταξύ των λεωφορειακών γραμμών όπου υπάρχει συνωστισμός είναι επίσης οι: Α13 «Ομόνοια – Κηπούπολη», Β5 «Στ. Λαρίσης – Λ. Αλεξάνδρας – Αγ. Παρασκευή» και Α7 «Στουρνάρη – Κηφισιά».
Υπενθυμίζεται ότι τις προηγούμενες ημέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε βάλει φρένο στο διαγωνισμό leasing λόγω παρανόησης σχετικά με τα προσπέκτους που κατατέθηκαν και έδειχναν ότι τα νέα λεωφορεία δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ωστόσο, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό, και η ΟΣΥ υπέγραψε με τις εταιρίες ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E., ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ και ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΕ-MED BUS τη σύμβαση για τη μίσθωση.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 3 έτη, με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από την Ο.ΣΥ. για 1 ακόμη έτος.
Ετσι, αναμένεται να μισθωθούν 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι δέκα ετών (έτος κατασκευής 2010 ή/και μεταγενέστερο), κατηγορίας EURO V ή νεότερης.
Οσον αφορά στο μέτωπο της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού των αστικών συγκοινωνιών, ολοκληρώνεται η εκπαίδευση των 356 νέων οδηγών και 56 τεχνικών της Ο.ΣΥ.
Μάλιστα, οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί που ολοκληρώνουν τώρα την εκπαίδευσή τους αναμένεται να πιάσουν τιμόνι στα οχήματα που θα μισθωθούν μέσω leasing.
Παράλληλα, σχεδιάζεται νέα γραμμή τρόλεϊ που θα τεθεί σε λειτουργία μόλις ολοκληρωθεί η ένταξη των νέων οδηγών. Η γραμμή θα εξυπηρετεί την οδό Πατησίων και θα καταλήγει στο Ζάππειο.
Τι άλλο όμως τρέχει ο ΟΑΣΑ; Σύμφωνα με πηγές του «Ε.Τ.», προχωράει η αξιοποίηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Ενα από τα έργα αφορά την προμήθεια δώδεκα νέων ψηφιακών καμερών και την αντικατάσταση του υφιστάμενου απαρχαιωμένου συστήματος φωτογραφικών καμερών ηλικίας άνω των 20 ετών κατά Μ.Ο. Προβλέπονται, επίσης, η προμήθεια αντίστοιχου αριθμού θαλάμων υποδοχής των νέων καμερών και η εγκατάσταση δύο σταθμών εργασίας όπου θα γίνονται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων.
Οπως εξηγούν πηγές, «η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος θα διασφαλίσει την αυτόματη καταγραφή και βεβαίωση των παραβάσεων – χωρίς την παρουσία της Αστυνομίας. Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται με ραντάρ και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων, ενώ το σύστημα θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως».
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 490.800,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ποσό για το οποίο ο ΟΑΣΑ εξασφάλισε χρηματοδότηση 100% από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα του έργου, έχει ολοκληρωθεί η υποβολή προσφορών από υποψήφιους αναδόχους και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών.
Η συνολική διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εντός 4 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται να έχουν εγκατασταθεί και οι πρώτες 4 κάμερες. Εντός 8 και 10 μηνών θα έχουν συνολικά εγκατασταθεί 8 και 12 κάμερες αντίστοιχα.
Επίσης, τρέχει και η προμήθεια και τοποθέτηση προεξοχών πλησίον στάσεων ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα, θα τοποθετηθούν 409 ειδικές προεξοχές σε πεζοδρόμια 156 στάσεων αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ για τη διευκόλυνση της πρόσβασης του συνόλου των επιβατών, ιδίως των ΑμεΑ.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 695.300 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ποσό για το οποίο ο ΟΑΣΑ εξασφάλισε χρηματοδότηση 100% από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου, έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και έχει κατακυρωθεί ο διαγωνισμός.
Αναμένεται εντός των ημερών η έγκριση του σχεδίου της σύμβασης από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ.
Η συνολική διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εντός 4 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης θα έχουν ήδη εγκατασταθεί οι πρώτες 41 προεξοχές, εντός 6 και 9 μηνών θα εγκατασταθούν ακόμη 113 και 122 προεξοχές, αντίστοιχα, και εντός 12 μηνών θα έχει εγκατασταθεί το σύνολο των 409 προεξοχών.
Σημειώνεται ότι αυτά τα δύο έργα εντάσσονται στο ευρύτερο επενδυτικό σχέδιο που έχει καταρτίσει και υλοποιεί ήδη ο ΟΑΣΑ για την επόμενη περίοδο, στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης δυνατής αξιοποίησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 και με στόχο τη ριζική αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr