Σημειώνεται ότι φέτος λειτούργησαν 28 πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, 24 πειραματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 10 πειραματικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αριθμό τον οποίο επιθυμεί να αυξήσει το υπουργείο Παιδείας τα επόμενα χρόνια.
Αποτελεί στοίχημα για την πολιτική ηγεσία ο αριθμός των ενδιαφερόμενων σχολείων, καθώς τα κριτήρια που τίθενται, συνοδευόμενα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, είναι αρκετά αυστηρά. Η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων λήγει την Τρίτη 23 Μαρτίου, ενώ στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες θα πρέπει να αποστείλουν εντός της προθεσμίας 24 Μαρτίου έως 21 Απριλίου τα δικαιολογητικά.
Στον εκπαιδευτικό χάρτη, τέσσερις Περιφέρειες δεν διαθέτουν κανένα πρότυπο ή πειραματικό σχολείο, με το υπουργείο Παιδείας να στοχεύει να ενισχύσει αυτές τις περιοχές με τις παραπάνω εκπαιδευτικές δομές. Πρόκειται για τις Περιφέρειες της Θεσσαλίας, της Πελοποννήσου, των Ιονίων Νήσων και της Στερεάς Ελλάδας. Παράλληλα, το κάλεσμα αφορά και τις περιφέρειες που ήδη έχουν πρότυπα και πειραματικά σχολεία με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση και διασύνδεση των ήδη υφισταμένων μονάδων με καινούργιες και περισσότερες βαθμίδες.
Τα κριτήρια που θέτει το υπουργείο Παιδείας για τη δυνατότητα χαρακτηρισμού ενός δημοσίου σχολείου σε πρότυπο ή πειραματικό είναι τα εξής:
- Τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού.
- Η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς.
- Η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών.
- Η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ΑΕΙ.
- Η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών.
- Η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας.
- Οι απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας των δύο (2) τελευταίων ετών. Εφόσον δεν υπάρχουν, εκτιμάται τυχόν εμπειρία του σχολείου σχετικά με την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης/αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτή αποδεικνύεται, ιδίως από τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε τυχόν προγράμματα αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων ή άλλο σχετικό δημοσιευμένο υλικό.
- Το μέγεθος της σχολικής μονάδας.
- Η τοποθεσία της σχολικής μονάδας.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ραγδαίες εξελίξεις: Ποινική δίωξη για βιασμό εναντίον του ηθοποιού που μηνύθηκε από τον Δημήτρη Άνθη
Σεισμός στην Ελασσόνα: Βυθίστηκε 38 εκ. η γη ανατολικά του Τυρνάβου
Χαμός στο Μπάκιγχαμ μετά τη συνέντευξη Χάρι και Μέγκαν: «Εταιρία» το παλάτι, «νέα Νταϊάνα» η νύφη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr