Θα έχει μήκος περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, με τέσσερις λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και προϋπολογισμό 370 εκατομμύρια ευρώ. «Η διαδικασία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς για ένα τόσο μεγάλο δημόσιο έργο. Είμαι αισιόδοξος ότι μέχρι το 2026 η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα βελτιώσει αποτελεσματικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιφερειακή οδό», δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας. Υπενθυμίζεται ότι την εξαγγελία του είχε κάνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ του 2019.
Μετρό, ΟΑΣΘ
Υπουργός και περιφερειάρχης συζήτησαν για τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης, της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Εδεσσας, καθώς και η κατάσταση στον ΟΑΣΘ και τα αντιπλημμυρικά έργα στις Σέρρες. Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι από την πλευρά του υπουργείου και της περιφέρειας έχει γίνει επίσημα η πρόταση να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης τα έργα της παράκαμψης των Γιαννιτσών και του τμήματος Μαυροβούνι-Εδεσσα. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι όταν δημοπρατούνται ή εξαγγέλλονται τα έργα θα πρέπει να υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση και πρόσθεσε: «Εδώ λοιπόν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι το έργο αυτό είναι ένα από τα κεντρικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν».
Ο κ. Τζιτζικώστας ανέφερε για το μετρό ότι «το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι εργασίες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2023». Επ’ αυτού, ο υπουργός τόνισε πως «έχει ληφθεί μια απόφαση η οποία ακούει σε ένα σύνθημα, σε μια πραγματικότητα: Εμείς θέλουμε και αρχαία και μετρό» και σημείωσε: «Ας αφήσουμε τις διχόνοιες του παρελθόντος. Για πρώτη φορά, νομίζω, η περιφέρεια, το ΤΕΕ, ο δήμος, η κυβέρνηση έχουν συμφωνήσει στη λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης. Μερικοί ακόμη έχουν αντίθετες απόψεις, περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα βρεθεί μια οριστική λύση ως προς το μετρό της Θεσσαλονίκης, και αυτό είναι ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους Θεσσαλονικείς για πολλά χρόνια και θα βρει το δρόμο του».
Για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι όταν ανέλαβε το υπουργείο «η Θεσσαλονίκη είχε 235 λεωφορεία ενώ σήμερα έχει 450», αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση πάνω 80%. Επιπλέον, σχολίασε ότι έχουν δοθεί δρομολόγια στα ΚΤΕΛ, ενώ άρχισε από τη Θεσσαλονίκη η μεταρρύθμιση της εκμίσθωσης λεωφορείων με το σύστημα του leasing. «Εχουμε όμως αρκετά βήματα να κάνουμε γιατί ξέρουμε ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πρέπει να βελτιώνουμε καθημερινά τις συγκοινωνίες στην πόλη της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε.
Προστασία από πλημμύρες
Αναφερόμενος στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, επεσήμανε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργεί στις Σέρρες ένα μάστερ πλαν για όλη την αντιπλημμυρική προστασία του Νομού Σερρών, ώστε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον ποταμό Στρυμόνα και τη λίμνη Κερκίνη. Από την πλευρά του ο κ. Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ότι προχωράει το έργο της σύνδεσης του σιδηρόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και εκτίμησε ότι θα παραδοθεί προς χρήση σε 1,5 χρόνο.
Εθνική οδός
Για το έργο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Εδεσσας, επεσήμανε ότι η Εδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού που σήμερα δεν συνδέεται με εθνικό δρόμο με τη Θεσσαλονίκη και σχολίασε ότι το έργο πλέον μπαίνει σε ράγες υλοποίησης, καθώς ανακοινώνεται, ανεξάρτητα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα επιλεγεί, ότι το έργο θα προχωρήσει και θα υλοποιηθεί.
Κλήρωση Eurojackpot (22/11): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κληρωτίδα
Νοσοκομείο
Σχετικά με το Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο σημείωσε ότι «η περιφέρεια μαζί με το υπουργείο Υποδομών προχωράει στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου προκειμένου όταν το νοσοκομείο αυτό ολοκληρωθεί να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει το οδικό δίκτυο, τον κόσμο, τους πολίτες. Ταυτόχρονα, συζητάμε τη νέα χάραξη ενός νέου δρόμου που θα συνδέσει από την εξωτερική περιφερειακή το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών».
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Στα κόκκινα το click away – Πώς θα ψωνίζουμε από σήμερα σε όλη την Ελλάδα
Μειωμένα ενοίκια: Οδηγός για ιδιοκτήτες και μισθωτές – Ποιοι δικαιούνται να μην πληρώσουν
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr